تاریخ امروز :آذر 17, 1401
رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان یک دوره نمونه از رژیم کتوژنیک است که در آن طبق اصول کتوژنیکی وعده‌های غذایی اصلی، صبحانه، نهار و شام، با میزان مشخص، تعیین شده‌اند. طبق تحقیقات متخصصین تغذیه و همچنین تجربه افرادی که از رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان استفاده کرده‌اند، چهار هفته اول می‌تواند در کاهش وزن شما بسیار تأثیرگذار باشد و این دوره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که در این دوره بدن آرام‌آرام باید با رژیم کتوژنیک تطابق پیدا کند. به همین دلیل رعایت دستورالعمل، میزان و نوع مواد غذایی این رژیم بسیار مهم است. در این مقاله از بلاگ لنداسپا، یک نمونه عالی رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان که مناسب با ذائقه ایرانی است را به شما معرفی می‌کنیم.

رژیم کتوژنیک چیست ؟

پیش از آنکه رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان را در اختیارتان قرار دهیم، لازم است توضیح دهیم که رژیم کتوژنیک چیست. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی است که کربوهیدرات دریافتی بدن را محدود کرده و میزان چربی و پروتئین دریافتی افزایش می‌یابد. همانطور که می‌دانید، بدن برای سوخت‌وساز، فعالیت اندام‌ها و تقویت سیستم ایمنی، به انرژی نیاز دارد. کربوهیدرات‌ها یکی از عوامل اصلی مؤثر در افزایش وزن بیش از حد افراد هستند؛ چرا که به دلیل مصرف کربوهیدرات، بدن انرژی مورد نیاز را به‌جای شکستن چربی از کربوهیدرات دریافت می‌کند. در رژیم کتوژنیک با کاهش میزان کربوهیدرات دریافتی، بدن مجبور به مصرف و تجزیه چربی‌های انباشته شده، برای داشتن انرژی می‌شود.

رژیم کتوژنیک چیست

برخی تصور می‌کنند که مصرف مقادیر زیادی چربی می‌تواند تأثیر عکس داشته و موجب اضافه‌وزن شود. در مطالعات اپیدمیولوژیک مشاهده شده است که مصرف چربی‌های سالم و مفید مورد استفاده در رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان که در ادامه معرفی می‌کنیم، نه‌تنها باعث افزایش وزن نخواهد شد؛ بلکه کاهش وزن سریع و سالم به همراه خواهد داشت، همچنین، هیچ‌گونه بیماری قلبی و عروقی که بر اساس باور عموم به مصرف چربی نسبت داده شده‌اند، در نتایج این رژیم غذایی مشاهده نشده است.

البته باید بدانید که رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان، شامل مواد غذایی کاملاً سالم و ارگانیک است که هیچ‌گونه عوارض جانبی که در پی مصرف غذاهای ناسالم ایجاد می‌شوند را به همراه نخواهد داشت. در هر صورت پیشنهاد ما این است که پیش از رژیم گرفتن به هر روشی، با پزشک تغذیه مشورت کنید. همچنین باید بدانید که ورزش در کنار داشتن رژیم غذایی مناسب، علاوه بر کمک به کاهش وزن سریع، بدن شما را قوی و سالم نگه می‌دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با ورزش های لاغرکننده مقاله ورزش برای لاغری شکم و پهلو را مطالعه نمایید.

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

در این بخش رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان را که شامل غذاهای کتوژنیک ایرانی نیز می‌شود به شما معرفی کنیم. ما این رژیم را به‌صورت هفته‌ای تقسیم‌بندی کرده و برای هر روز از هفته، سه وعده اصلی صبحانه، نهار و شام را برای شما قرار دادیم.

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان، بر اساس اطلاعات جمع شده و محاسبات پزشکان تغذیه  به دست آمده است. البته برای گرفتن نتیجه بهتر و داشتن رژیم غذایی متناسب با وضعیت جسمانی خود، بهتر است که با متخصص مشورت کنید. برای آشنایی با بهترین پزشکان مقاله بهترین دکتر تغذیه در تهران را مطالعه کنید.

نکته: در برخی از دستورهای غذایی روزهای هفته، میزان تعیین شده‌ای وجود ندارد، به این معنی که فرد می‌تواند نسبت موردعلاقه خود را استفاده کند؛ اما هیچ ماده غذایی حذف یا اضافه نشود. در روزهای دیگر نیز، دقیقاً همان نسبت ذکر شده رعایت شود.

هفته اول رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

هفته اول رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان
  1. شنبه

صبحانه: املت تخم‌مرغ (تخم‌مرغ 2 عدد، پیاز داغ یک قاشق غذاخوری، گوجه فرنگی نصف، سبزی خوردی 2 مشت، سرکه سیب یک قاشق غذاخوری)

نهار: جوجه کباب دو سیخ، گوجه فرنگی یک عدد، کره یک قاشق غذاخوری

شام: سالاد سبزیجات ( گل کلم بخارپز دو لیوان، خیارشور 2 عدد، کاهو رسمی خورد شده یک لیوان، گوجه فرنگی یک عدد، مایونز خانگی به میزان لازم، سرکه سیب)، تن ماهی یک عدد

  1. یکشنبه

صبحانه: نیمرو با دو عدد تخم‌مرغ، روغن زیتون یا کره، کاهو رسمی و نصف آووکادو

نهار: ماهی کباب شده، سالاد اسفناج

شام: سالاد گل کلم و کلم قرمز یا بروکلی، گوشت گوساله 7 تکه خورشتی

  1. دوشنبه

صبحانه: خیار دو عدد، پنیر خامه ای یک قاشق غذاخوری، گردو دو عدد،چای شیرین با شیرین کننده مجاز، الکترولیت یک لیوان

نهار: لوبیا سبز سرخ و خورد شده نصف لیوان، گوشت چرخ شده دو قاشق غذاخوری، سبزی خوردن 2 مشت، سرکه سیب یک قاشق غذاخوری

شام: سفیده تخم‌مرغ چهار عدد، پنیر چدار دو قاشق غذاخوری، پودر سیر، سرکه سیب یک قاشق غذاخوری، جعفری خشک شده

اگر دوست دارید با عوارض و فواید رژیم کتوژنیک بیشتر آشنا شوید، مقاله عوارض رژیم کتوژنیک را بخوانید.

  1. سه شنبه

صبحانه: ماست پرچرب پنج قاشق غذاخوری، کره بادام زمینی دو قاشق چای خوری

نهار: کباب کوبیده دو سیخ، گوجه فرنگی دو عدد، سبزی خوردن 2 مشت

شام: 180 گرم تن ماهی، سالاد کلم و کاهو رسمی

  1. چهارشنبه

صبحانه:  تخم‌مرغ آبپز دوعدد رنده شده، خیار شور رنده شده یک عدد، سس مایونز خانگی یک قاشق غذخوری، الکترولیت یک لیوان

نهار: خورشت کرفس به همراه سه عدد فیله مرغ، کرفس سه لیوان، رب گوجه فرنگی یک قاشق غذخوری، سرکه سیب یک قاشق غذاخوری

شام: خوراک مرغ به همراه دو عدد فیله مرغ و مقداری پیازچه، شوید نصف لیوان، خیارشور دو عدد، روغن زیتون یک قاشق غذاخوری، سس مایونز خانگی یک قاشق غذاخوری، پنیر خامه ای یک قاشق غذاخوری، سرکه سیب یک قاشق غذاخوری

  1. پنجشنبه

صبحانه: جگر گوسفند سرخ شده یا کبابی یک سیخ

نهار: 250 گرم استیک گوشت پرچرب

شام: 8 عدد میگو

  1. جمعه

صبحانه: تخم‌مرغ دو عدد، خیارشور یک عدد بزرگ، الکترولیت یک لیوان

نهار:  خوراک مرغ به همراه یک عدد ران کامل و خلال بادام یک قاشق غذاخوری، زرشک یک قاشق غذاخوری، سرکه سیب یک قاشق غذاخوری

شام: هفت عدد قارچ بزرگ شکم پر، گوشت چرخ کرده چهار قاشق غذاخوری، فلفل دلمه خورد شده دو قاشق غذاخوری، پنیر گودا دو ورق، کره گیاهی 3 قاشق غذاخوری

درصورتی که عاشق غذاهای ایرانی هستید و میخواهید رژیم کتوزنیک بگیرید به مقاله غذاهای کتوژنیک ایرانی سر بزنید.

هفته دوم رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

هفته دوم رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

  1. شنبه

صبحانه: دو عدد تخم‌مرغ نیمرو شده به همراه پنج عدد بادام، 20 گرم کره گیاهی

نهار: جگر گوسفندی یک سیخ، دنبه کباب شده 30 گرم، سالاد کاهو یک کاسه متوسط

شام: خوراک گوشت گوسفندی به همراه قارچ هفت قاشق غذاخوری، 9 عدد کلم بروکلی بخارپز

  1. یکشنبه

صبحانه: پنیر خامه ای یک قاشق غذاخوری، سبزی خوردن، خیار یک عدد، گوجه فرنگی یک عدد، گردو دو عدد، الکترولیت یک لیوان

نهار: بادمجان شکم پر ( گوشت چرخ کرده چهار قاشق غذاخوری، گردو 4 عدد، رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری)

شام: فیله مرغ کبابی سه عدد، گوجه فرنگی یک عدد، کدو سبز یک عدد

  1. دوشنبه

صبحانه: املت قارچ با دو عدد تخم‌مرغ، شیر یک لیوان، زیتون 6 عدد

نهار: خوراک گوشت پرچرب با 150 گرم گوشت، 40 گرم آجیل، یک مشت سبزی خوردن

شام: سیرابی پخته، انواع کلم

  1. سه شنبه

صبحانه: املت تخم‌مرغ، گوجه فرنگی، پیاز داغ، الکترولیت یک لیوان

نهار: ماهی سرخ شده به اندازه دو کف دست، کدو سبز خورد شده 2 لیوان، سرکه سیب یک قاشق غذاخوری

شام: کوکوسبزی که با دو عدد تخم‌مرغ درست شده

  1. چهارشنبه

صبحانه: تخم‌مرغ آب پز دو عدد

نهار: 200 گرم بال مرغ کباب شده، گوجه فرنگی کبابی، یک مشت سبزی خوردن

شام: 150 گرم گوشت چرخ کرده، سالاد کلم و کاهو

  1. پنجشنبه

صبحانه: تخم‌مرغ نیمرو دو عدد، خیارشور یک عدد، الکترولیت یک لیوان

نهار: همبرگر یک عدد، پنیر گودا یک ورق، سرکه سیب یک قاشق غذاخوری

شام: سالاد میگو ( کاهو رسمی خورد شده یک کاسه، خیار شور یک عدد، پانزده عدد میگو، سس مایونز خانگی دو قاشق غذاخوری)

  1. جمعه

صبحانه: پنج قاشق غذاخوری ماست پرچرب

نهار: 200 گرم کباب تابه‌ای، سالاد کلم و کاهو

شام: 300 گرم ماهی گریل شده قزل آلا

مقاله پیشنهادی : بهترین روش لاغری

هفته سوم رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

هفته سوم رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

  1. شنبه

صبحانه: پنیر خامه ای پرچرب دو قاشق غذاخوری، گردو دو عدد، خیار دو عدد، چای با شیرین کننده مجاز گیاهی، الکترولیت یک لیوان

نهار: جوجه کباب دو سیخ، دو عدد گوجه فرنگی، یک عدد فلفل دلمه، یک قاشق غذا خوری سرکه سیب

شام: یک عدد تن ماهی، دو لیوان کاهو رسمی خورد شده

  1. یکشنبه

صبحانه: پنیر خامه ای به اندازه یک قوطی کبریت، 3 عدد گردو، یک لیوان شیر

نهار: چیز برگر با نان جو، کلم بروکلی، گل کلم بخارپز

شام: ژامبون گوشت پنج عدد، مایونز خانگی یک قاشق غذاخوری

  1. دوشنبه

صبحانه: ژامبون مرغ دو عدد، خیارشور یک عدد، گوجه فرنگی یک عدد، الکترولیت یک لیوان

نهار: کباب کوبیده دو سیخ، سرکه سیب یک قاشق غذاخوری، سالاد گوجه، خیار، کلم و کاهو

شام: سینه مرغ سرخ شده نصف، سالاد با سبزیجات مجاز رژیم کتوژنیک، سس مایونز خانگی یک قاشق غذاخوری، سرکه سیب یک قاشق غذاخوری

  1. سه شنبه

صبحانه: فرنی نارگیل، بادام

نهار: سوپ گل کلم به همراه گوشت گوسفند خرد شده

شام: کاسرول فیله مرغ

  1. چهارشنبه

صبحانه: تخم‌مرغ نیمرو یک عدد، خیار شور دو عدد، سیاه دانه یک قاشق مرباخوری، الکترولیت یک لیوان

نهار: بال مرغ کبابی دوازده عدد، قارچ کبابی یک سیخ، سالاد کاهو 2 لیوان، سرکه سیب یک قاشق غذاخوری

شام: فیله مرغ سرخ شده چهار عدد، کاهو رسمی خورد شده دو لیوان، سرکه سیب یک قاشق غذاخوری

  1. پنجشنبه

صبحانه: تخم‌مرغ و آووکادو پخته شده

نهار: همبرگر ماهی قزل آلا، پنیر گودا، قارچ، کاهو، گوجه فرنگی

شام: فیله مرغ کبابی، بروکلی سرخ شده، سس خامه

  1. جمعه

صبحانه: پودینگ دانه چیا و شیر نارگیل، گردو، بادام

نهار: سالاد سزار و مرغ

شام: گوشت گوسفند و سبزیجات

شما میتوانید درکنار رژیم از ماساژ برای لاغری استفاده کنید.برای آشنایی با ماساژ لاغری و آموزش آن مقاله دیگر ما را بخوانید.

هفته چهارم رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

هفته چهارم رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

  1. شنبه

صبحانه: رولت تخم‌مرغ، پنیر چدار، زیتون

نهار: سالاد فیله مرغ، خیار ، آووکادو ، گوجه فرنگی ، بادام، پیاز، سس مایونز خانگی

شام: کباب گوشت بوقلمون ، خیار ، پنیر کبابی

  1. یکشنبه

صبحانه: تخم‌مرغ خورد شده به همراه سبزیجات، تخم کدو تنبل

نهار: سالاد تخم‌مرغ و آووکادو به همراه پیاز ، کاهو رسمی، خیار، گوجه فرنگی

شام: استیک گوشت گوساله، کره، سیر، قارچ ، مارچوبه، یک عدد تخم‌مرغ آب پز

  1. دوشنبه

صبحانه: اسموتی درست شده از شیر بادام ، کره بادام زمینی ، اسفناج ، گرانولا ، پودر پروتئین

نهار: خورشت با گوشت گاو و چند عدد قارچ ، پیاز ، کرفس ، سبزی خوردن

شام: سینه مرغ به همراه برنج، گل کلم ، سالاد جوانه گندم، کلم بروکلی، چند قطعه پنیر، فلفل دلمه ای

  1. سه شنبه

صبحانه: ماست پرچرب با گرانولا کتوژنیک

نهار: سالاد ماهی تون به همراه گوجه فرنگی ، آووکادو، آجیل ماکادمیا

شام: تخم‌مرغ آب پز، کلوچه یا رول سبزیجات مجاز

  1. چهارشنبه

صبحانه: دو عدد تخم‌مرغ آب پز، فلفل هالوپینو

نهار: همبرگر گوشت گاو بدون چربی، یک کاسه کوچک سالاد گواکامول، گوجه فرنگی، کلم بروکلی بخارپز ، قارچ ، فلفل دلمه ای ، سس ساتا یا مایونز خانگی

شام: گوشت گوساله به همراه سبزیجات معمولی دارای نشاسته، چند عدد توت به همراه آجیل( بادام، فندق، پسته)

  1. پنجشنبه

صبحانه: نیمرو با دو عدد تخم‌مرغ تف داده شده داخل روغن زیتون یا کره گیاهی

نهار: سالاد آووکادو به همراه میگو و گوجه فرنگی، سس مایونز خانگی

شام: سالاد سبزیجات برگ مجاز در رژیم کتوژنیک، دو عدد گوجه فرنگی، یک عدد سینه مرغ کامل، یک لیوان گل کلم و لوبیا سبز خورد شده، یک لیوان فلفل دلمه ای خورد، پنج قطعه پنیر کوچک

  1. جمعه

صبحانه: فریتانا(خاگینه با اسفناج تازه)، یک لیوان شیر پرچرب

نهار: سالاد تن ماهی و کاهو، یک عدد تخم‌مرغ آب پز شده

شام: هشت تکه خورشتی گوشت گاو کبابی به همراه لوبیا سبز سرخ شده با سیر

مقاله رژیم کانادایی 15 روزه یک برنامه 15 روزه رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله از مجموعه مقالات لنداسپا، در رابطه با این که رژیم کتوژنیک چیست توضیح مختصری دادیم و یک نمونه از رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. اگر علاقه‌مند هستید در رابطه با رژیم کتوژنیک بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم، سایر مقالات ما را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم پیش از شروع رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان با پزشک تغذیه مشورت کنید تا مطمئن شوید این رژیم برای بدن شما مفید واقع خواهد شد.

خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان لند اسپا به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری

من عاشق به اشتراک گذاشتن اطلاعاتم با بقیه هستم؛ بنابراین، چیزایی که از منابع مختلف و معتبر یاد می‌گیرم رو برات می‌نویسم. تمام مقاله‌هام با تحقیق و مطالعه زیاد نوشته می‌شن، پس می‌تونی به اطلاعاتی که بهت می‌دم اعتماد کنی.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.