تاریخ امروز :آبان 4, 1400
بهترین ساعت برای ورزش کردن بهترین ساعت برای ورزش بهترین ساعت برای ورزش کردن woman weights 670x377 1 1 1000x667

بهترین ساعت برای ورزش کردن

بهترین ساعت برای ورزش :

بهترین ساعت برای ورزش چه زمانی است ؟ با زیاد شدن مشغله‌ها درزندگی، پیدا کردن زمانی برای ورزش کردن، سخت شده است و همین امر باعث امروز و فردا کردن زمان ورزش شده. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چه ساعتی ازشبانه روز برای ورزش مناسب‌تر است و می‌توان در کمترین زمان ، بیشترین نتیجه را گرفت. پس بیاید بهترین زمان برای ورزش کردن را پیدا کنیم.

زمان ورزش فقط یکی از متغیرهای موثر درعملکرد ورزش است.شدت و مدت زمان تمرین از عوامل اصلی چربی سوزی هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. ممکن است بعضی افراد ترجیح دهند بعد از اتمام تمام کارهای خود و در ساعات پایانی روز ورزش کنند ،عده‌ای هم ترجیحشان این است که در ساعات اولیه‌ی روز برنامه‌ی تمرینی خود را انجام داده و روز خود را ورزش شروع کنند.

مسئله‌ی مهم ورزش کردن و سلامتی قلب و عروق شما است ، پس اجازه ندهید مشغله‌های روزانه‌ی شما باعث غافل شدن از تمرینات هوازی یا اجرای برنامه‌تمرینی شما شود.هر تایمی از روز را که فرصتی برای ورزش پیدا کردید ، حتما ازآن استفاده کنید.

بهترین ساعت برای ورزش زمانی است که بتوانید آن را به یک عادت ورزشی  تبدیل کنید. توجه به این نکته که انجام هرکار در زمان مناسب آن میتواند نتایج مطلوب‌تری را برای شما به ارمغان بیاورد پس داشتن برنامه‌ی ورزشی منظم در زمان مناسب آن، از این قاعده مستثنی نیست.

بهترین ساعت برای ورزش کردن بهترین ساعت برای ورزش بهترین ساعت برای ورزش کردن outdoors exercise benefits 1106547 TwoByOne11

بدن هرفرد با فرد دیگر متفاوت است پس آگاهی داشتن از شرایط جسمی بدن و ساعات درونی بدن میتواند بهترین ساعت برای ورزش را به شما نشان دهد.

در اینجا قصد داریم جوانب مختلف ورزش کردن در طول روز را بررسی کنیم تا بتوانیم در انتخاب زمان مناسب به شما که به برنامه‌ریزی تمرینات خود اهمیت میدهید، کمک کنیم تا بتوانید حداکثر میزان کالری را سوزانده و به هدف کاهش وزن و تناسب اندام خود برسید.

ورزش صبحگاهی

شاید از نظر خیلی از افراد بهترین ساعت برای ورزش صبح باشد اما چرا ؟

بعضی از ما ” آدم صبح “هستیم و بعضی دیگر نه. از نظر منطقی، تمرینات صبحگاهی فواید زیادی دارد. وقتی صبح‌ها ورزش می‌کنید، پایین بودن سطح قند خون باعث افزایش چربی سوزی شده. همچنین شما روز خود را با اندورفین شروع می‌کنید. از طرفی نگرانی شروع کردن در عصر را ندارید و همین باعث آرامش شما می‌شود.

ورزش کردن در صبح باعث کاهش فشار خون شده و این فشاره خون در طول روز ادامه پیدا می‌کند. همچنین بر بهبود کیفیت خواب، تاثیر زیادی دارد.

ورزش کردن در صبح اندورفین بدن را افزایش داده و روز خوب و سرشار از انرژی را برای شما رقم می‌زند. ورزش در صبح میتواند آدرنالین خون را نیز افزایش دهد و نتیجه‌ی آن هوشیاری بیشتر و فعالیت بیشتر ذهن است.

افزایش آدرنالین یکی از دلایلی است که میتواند ورزش کردن در شب یا قبل خواب را رد کند. یکی دیگر از دلایل بهتر بودن ورزش درصبح این است که ورزش در شب ممکن است کیفیت خواب شما را به خطر بیندازد.

ورزش ضربان قلب و دمای بدن را افزایش می دهد و باعث تعریق می شود و این می تواند بر کیفیت خواب، در شب تأثیر بگذارد. ناگفته نماند ورزش‌های هوازی که خستگی ذهن و جسم را بدنبال دارد، میتواند برای عصر مناسب باشد به شرطی که بعد از ورزش از خورن غذای چرب و سنگین بپرهیزید.

طبق تحقیقات انجام شده ، روی افرادی که روزانه 30دقیقه ورزش هوازی را در 3 زمان از روز  (صبح ،ظهر یا شب) انجام می‌دهند، نتایج زیر حاصل شد:

کسانی که در صبح ورزش هوازی را انجام دادند خواب عمیق‌تری دارند. همچنین فشارخون کمتری را در طول روز تجربه می‌کنند. پروفسور کالیرمی‌گوید: «هر چه بهتر بخوابید، برای بدنتان بهتر است. این مسئله سلامت قلب را افزایش داده، از استرس و نگرانی به تعادل وزن بدن و پایین نگه‌داشتن فشارخون کمک می‌کند. به علاوه، هرچه زمان بیشتری را در خواب عمیق بگذرانید، به بدن زمان بیشتری برای ترمیم خودش خواهد داشت.»

ورزش صبحگاهی علاوه بر داشتن بسیاری از نکات مثبت، نکات منفی نیز دارد . ورزش صبحگاهی ممکن است باعث از بین رفتن بافت عضلانی شما به جای چربی سوزی شود. ناشتا ورزش کردن در صبح، ممکن است بدن را برای تامین انرژی خود مجبور به تغذیه از بافت عضله کند.

(درصورت ناشتا ورزش کردن بدن از چربی و یا عضله به عنوان منبع سوخت استفاده می‌کند.) همچنین ورزش صبحگاهی ممکن است برای برخی افراد بسیار دشوار باشد. این دشواری و سهولت به مقدار هورمون های بدن در صبح ، وابسته است.

در صبح دمای بدن پایین تر است و ورزش در صبح موجب کار با عضلات سرد و سفت شده، همچنین احتمال آسیب دیدن و یا کوفتگی بدن را تقویت می‌کند.

 

مقاله پییشنهادی : عسل، غذای ضد پیری

 

تناسب اندام با ورزش کردن در عصر :

همچنین طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که در شب ورزش می‌کنند دارای اندام بهتری نسبت به افرادی هستند که زمان ورزش آنها صبح است. در صبح بدن آن میزان انرژی لازم و کافی را برای تمرینات سنگین ندارد و این موضوع میتواند بر روی کیفیت ورزش در صبح تاثیر بگذارد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد بهترین ساعت برای ورزش از دیدگاه فیزیولوژیک در واقع بعد از ظهر است.

دمای بدن، 1تا3ساعت بعد از بیدار شدن در پایین‌ترین حد خود قرار دارد، اما در زمان بعدازظهر دمای بدن در ایده‌آل‌ترین حالت خود است. همچنین ماهیچه‌ها در اوج قدرت هستند زیرا عضلات ما به قدر کافی گرم شده است. ورزش کردن در بعد از ظهر میتواند استرس‌های طول روز شما را از بدن خارج کند.

میتوان گفت 1ساعت تا 90دقیقه بعد از ناهار، می‌تواند زمان خوبی برای ورزش کردن شما باشد. به هیچ عنوان بعد از غذا خوردن ورزش نکنید زیرا بعد از غذا ،خون به سمت دستگاه گوارش میرود. در نتیجه خونرسانی به عضلات با مشکل مواجه می‌شود.

ورزش کردن در بعد‍‌از‌ظهر، میتواند در رسیدن به تناسب اندام، همچنین چربی سوزی بیشتر به شما کمک کند. در ظهر و بعد‌ازظهر میزان هورمون ها در بدن بسیار بیشتر از صبح است.

یکی از این هورمون‌ها، هورمون استروژن است که دارای اهمیت زیادی در بدن‌سازی است و باعث افزایش توده عضلانی می‌شود. هورمون دیگه کورتیزول است که سبب افزایش جذب چربی می‌شود و مقدار این هورمون در صبح‌ها در بدن بیشتر است و در طول روز کاهش می‌یابد و در عصر، مقدار این هورمون در خون کاهش یافته است.

این هورمون با شکستن بافت‌های عضله‌ای باعث افزایش قند در خون می‌شود از طرفی هورمون تستوسترون که از هورمونهای استروئیدی مهم است با عکس عمل کورتیزول قند خون را تبدیل به عضله می‌کند.

 

 

ورزش کردن در ظهر و عصر علاوه به مزیت‌های بالا می‌تواند دارای معایبی باشد. در عصر ممکن است محدودیت‌هایی برای شما اعمال شود که وقت یک تمرین کامل را نداشته باشید یا تمرینات شما همراه با حواس‌پرتی باشد.

ورزش بین ساعات  1تا4 بعدازظهر، طبق تحقیقات فیزیولوژی، میتواند کسالت و خستگی روز را از بین برده و به بالا‌ رفتن دوباره تمرکز کمک کند.

مطالب یک مقاله در سال 2018 گویای این است که ورزش در ساعات پایانی ظهر، در مقایسه با صبح و اواخر شب، حدود 10% کالری بیشتری را می‌سوزاند.

 

مقاله پییشنهادی : بهترین روش لاغری در دنیا

 

سخن آخر :

بهترین ساعت برای ورزش تنها به خود شما بستگی دارد. بدن می‌تواند به ساعات منظم ورزشی شما عادات کرده و اگر هرروز، سر همان ساعات ورزش کنید ، عملکرد بهتری را نسبت به بقیه ساعات روز می‌توانید کسب کنید.

ورزش کردن با گذشت زمان می‌تواند سطح هورمون گرلین را که هورمون تحریک کننده گرسنگی است را کاهش دهد و به کاهش یا کنترل وزن کمک کند.

عملکرد ورزش میتواند به ساعات طبیعی بیدار بودن شما نیز وابسته باشد.
اشتراک‌گذاری

همیشه دوست داشتم یه سایت تو زمینه سلامتی و ماساژ داشته باشم که مرجعی بشه برای مساژورها و کسایی که دوست دارن ماساژ یاد بگیرند.که لند اسپا متولد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *