تاریخ امروز :تیر 7, 1401
آشنایی با روش های چاق شدن صورت در یک هفته

آشنایی با روش های چاق شدن صورت در یک هفته

چاق شدن صورت در یک هفته ! اگر شما هم به دنبال روش های چاقی صورت هستید باید بگوییم که در یک هفته می‌توانید صورت خود را چاق کنید. بسیاری از افراد به گونه‌های فرورفته علاقه دارند اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند تا این فرورفتگی‌ها جبران شده و با گونه‌هایی برجسته و تپل ظاهری جوان‌تر داشته باشند. امروزه روش های متعددی برای چاق کردن صورت وجود دارد. یکی از این روش ها، انتقال چربی از طریق جراحی و تزریق به صورت می‌باشد. همچنین بسیاری از پزشک‌ها توصیه می‌کنند به جای تزریق چربی که روشی ماندگار محسوب نمی‌شود از فیلر و ژل استفاده کنید.

ممکن است این گونه روش های پر شدن صورت به دلیل سادگی و سرعت بالا برای بسیاری جذاب باشد، اما برخی افراد علاقه‌ای به سوزن و تیغ جراحی ندارند و همچنین هزینه‌های بالای این گونه روش ها منطقی به نظر نمی‌رسد.

بنابراین این افراد چگونه می‌توانند صورت خود را چاق کنند؟ بسیاری از روش های طبیعی وجود دارد که می‌تواند در مدت زمان کوتاهی موجب چاق شدن صورت شما گردد. از انواع خوراکی‌ها گرفته تا ماساژ و یوگا برای صورت بی نهایت روش کاربردی وجود دارد. در این مقاله تک تک این روشها را بررسی می‌کنیم تا برای چاق و پر شدن صورت خود در یک هفته از میان آنها مناسب ترین را انتخاب و امتحان کنید.

روش های چاق شدن صورت بدون نیاز به جراحی

در این بخش تمامی روش های چاق شدن صورت را بررسی میکنیم و شما می‌توانید بهترین روش را که برای شما آسانتر می‌باشد انتخاب کنید و از نتایج آن شگفت زده شوید.

1. افزایش کالری دریافتی سالم

برای چاق شدن صورت در یک هفته به روش افزایش کالری دریافتی بهتر است که مواد غذایی پرکالری و سالم مصرف کنید. با مصرف فست فود، سرخ کردنی‌ها و غذاهای حاوی چربی‌های ناسالم نه تنها باعث تجمع چربی در صورت بلکه در اطراف شکم نیز این چربی‌ها انباشته خواهند شد. همچنین سلامت بدن شما در خطر خواهد افتاد. بنابراین سعی کنید از مواد مغذی و طبیعی استفاده کنید. مانند مواد حاوی پروتئین، کربوهیدرات‌های ساده ، چربی‌های سالم مانند روغن زیتون و لبنیات پرچرب. بدین شکل نه تنها می‌توانید به سرعت به هدف خود، چاقی صورت در یک هفته، برسید بلکه توان و سلامت بدن خود را تقویت می‌کنید.

2. افزایش تولید کورتیزول

چاق شدن صورت در یک هفته با افزایش تولید کورتیزول

هورمون کورتیزول چه تأثیری در چاقی صورت دارد؟ کورتیزول نوعی هورمون است که هنگام احساس خستگی در بدن شما ترشح می‌شود و انرژی لازم بدن شما را در این حالت تأمین می‌کند. ترشح هورمون کورتیزل باعث می‌شود که با افزایش انرژی بدن، جریان خون نیز افزایش یابد. با افزایش جریان خون و حرکت آن در بافت صورت، ویتامین مورد نیاز این بافت‌ها تأمین شده و از فرورفتگی و گودی گونه و زیر چشم جلوگیری می‌شود. برای چاق شدن صورت و زیر چشم ، با افزایش کورتیزول تنها از طریق ورزش می‌توانید این کار را انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم روزانه حداقل به مدت 30 دقیقه ورزش کنید. اما سعی کنید که ورزش‌های سبک انجام دهید که موجب کاهش وزن شما نشود.

3. نوشیدن مقدار زیادی آب برای چاق شدن صورت

همان‌طور که میدانید دو سوم بدن یعنی 75 درصد از بدن ما را آب تشکیل می‌دهد. پس همان‌طور که مصرف غذا برای تأمین انرژی و سلامت بدن لازم است، مصرف آب نیز برای بدن شما ضروری می‌باشد. مصرف روزانه 8 لیوان آب به دفع سموم بدن و هیدراته نگه داشتن آن بسیار کمک می‌کند. اما جالب است بدانید که یکی از تأثیرگذارترین روش های چاق شدن صورت در یک هفته ، مصرف مقادیر فراوان آب می‌باشد.

اگر دقت کنید افراد ساکن کشورهای شرقی مانند چین و کره صورت‌هایی گرد و تپل، به اصطلاح پف کرده، دارند. این به این دلیل است که آسیای شرقی اکثرا از مواد غذایی دریایی استفاده می‌کنند. مواد غذایی دریایی سرشار از آب می‌باشند و به سرعت رطوبت بدن را تأمین می‌کنند. همچنین این افراد عادت به نوشیدن آب فراوان، آب‌میوه‌های طبیعی و چای سبز دارند که همگی موجب افزایش آب بدن و تجمع آن در بافت صورت و درنتیجه چاق و پرحجم شدن صورت می‌گردد.

مقاله پیشنهادی : ماساژ صورت با یخ

4. ورزش‌های صورت برای چاق شدن

ورزش‌های صورت برای چاق شدن

یکی از محبوب‌ترین و طبیعی‌ترین راه‌ها برای چاق شدن صورت در یک هفته ، انجام ورزش‌های صورت است که باعث می‌شود پوست شما سفت و چاق به نظر برسد. می‌توانید با تبدیل دهان خود به شکل O شروع کنید و آن را تا زمانی که ممکن است نگه دارید (30 ثانیه یا بیشتر) تا گونه‌هایتان پف کرده به نظر برسد. همچنین می‌توانید تمرین دیگری برای صورت را امتحان کنید که در آن باید انگشتان خود را به صورت مورب از کنار دهان به سمت گونه‌ها بلغزانید. این کار را از هر دو طرف به مدت 5-10 دقیقه امتحان کنید. برای چاق شدن صورت در یک هفته، این تمرینات را روزانه به تعداد 5 تا 6 بار می‌توانید تکرار کنید.

5. ماساژ برای چاق شدن صورت

ماساژ برای چاق شدن صورت

در کنار تمرینات صورت، می‌توانید ماساژ کامل صورت را با آووکادو، زیتون یا روغن نارگیل نیز امتحان کنید تا جریان خون در صورت شما افزایش یابد. این باعث می‌شود صورت شما چاق به نظر برسد و ممکن است گونه‌های پرتر به شما بدهد.

6. ماسک صورت گلاب و گلیسیرین

همچنین می‌توانید ماسک گلاب و گلیسیرین را علاوه بر چاق شدن صورت در یک هفته، برای آبرسانی و درخشندگی پوست امتحان کنید. این ماسک می‌تواند صورت شما را سفت و گونه‌هایتان را پرتر کند.

  • مقدار مساوی گلاب و گلیسیرین را در یک کاسه مخلوط کنید و از پنبه برای مالیدن ماسک روی صورت خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک کپسول ویتامین E را برای حجیم کردن صورت خود به ماسک اضافه کنید.

7. ماسک صورت سیب

یکی دیگر از درمان‌های خانگی برای چاق شدن صورت در یک هفته ، ماسک صورت سیب است. سیب کلاژن را تقویت می‌کند و پوست را جوان می‌کند. می‌تواند به گرد شدن گونه‌های افتاده نیز کمک کند.

  • برای تهیه این ماسک یک سیب را له کنید و با چند قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند و با آب سرد بشویید.

8. یوگا برای چاق شدن صورت در یک هفته

اگرچه افراد یوگای صورت را برای حالت دادن به صورت خود و برجسته ساختن استخوان‌های گونه برای تقویت ویژگی‌های صورت خود انجام می‌دهند، برخی از تمرینات یوگا نیز می‌توانند چاق شدن صورت در یک هفته را امکان پذیر کنند. بیایید راه‌هایی برای انجام یوگای صورت برای گونه‌های چاق را بررسی کنیم:

یوگا برای چاق شدن صورت در یک هفته

  1. عضلات گونه را بلند کنید و لبخند بزنید

اولین تمرین یوگای صورت، مستلزم این است که ماهیچه‌های گونه خود را به سمت بالا بلند کرده و محکم لبخند بزنید. همچنین می‌توانید با گفتن برخی کلمات این عضلات را بیشتر تحریک کنید. این روش به کشش عضلات صورت کمک می‌کند.

  1. صورت خود را پف کنید

تمرین بعدی این است که هوای دهان خود را پر کنید و آن را به مدت 15-20 ثانیه پف کنید. می‌توانید سعی کنید هوا را از گونه‌ای به گونه دیگر پف کنید. به آرامی زمان این تمرین را افزایش دهید. ممکن است طی چند هفته نتایج قابل قبولی را مشاهده کنید.

  1. به آرامی گونه‌های خود را بکشید و نیشگون بگیرید

برای داشتن گونه‌های پرتر، می‌توانید سعی کنید گونه‌های خود را به آرامی به سمت بیرون بکشید و هر روز به مدت 2 تا 3 دقیقه آنها را نیشگون بگیرید. جریان خون را به سمت گونه‌ها افزایش می‌دهد و گونه‌های چاق را به شما می‌دهد.

حتماً این تمرینات را با دست‌های تمیز امتحان کنید. همچنین می‌توانید قبل از یوگا از چند قطره روغن زیتون یا نارگیل بر روی دست و صورت خود استفاده کنید.

مواد غذایی برای چاق شدن صورت

برای چاق شدن صورت چی بخوریم ؟ بهترین مواد غذایی برای چاقی صورت مواد پروتئینی، با چربی‌های سالم و غیراشباع، حاوی مواد مغذی و پرکالری می‌باشند. از تأثیرگذارترین مواد غذایی سالم در چاق و پرحجم شدن صورت موارد زیر را امتحان کنید. هم چنین بعضی از میوه ها هستند که برای چاقی مفیدند که در مقاله «میوه های چاق کننده» به آن ها اشاره کرده ایم و می‌توانید مطالعه کنید.

مواد غذایی برای چاق شدن صورت

1. آجیل و انواع دانه‌ها

انواع دانه‌ها؛ مغز و آجیل غنی‌ترین منابع اسیدهای چرب می‌باشند. آجیل یکی از پرکالری‌ترین و سالم‌ترین مواد مغذی محسوب می‌شود که علاوه بر چاقی صورت می‌تواند سلامت بدنتان را نیز تأمین کند و قدرت ایمنی بدن را افزایش دهد.

2. دانه شنبلیله برای چاقی صورت

دانه‌های شنبلیله سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند به استحکام و سلامت پوست کمک کنند.

  • می‌توانید از دانه‌های خیس‌شده شنبلیله خمیری درست کنید و به مدت 10 دقیقه روی گونه‌هایتان بگذارید. افزودن دانه شنبلیله به رژیم غذایی روزانه نیز گزینه خوبی است.

3. شیر پرچرب برای چاق شدن صورت در یک هفته

علاوه بر این که شیر سرشار از چربی‌های سالم برای چاقی صورت می‌باشد، در کنار آن می‌تواند ویتامین‌ها، املاح و مواد معدنی و مواد مغذی بدن شما را نیز تأمین کند.

4. چاق شدن صورت با ماهی چرب

همان‌طور که میدانید یکی از غنی‌ترین منابع امگا3 ماهی می‌باشد. امگا3 یکی از قوی‌ترین چربی‌های سالم می‌باشد که به سرعت می‌تواند صورت شما را چاق کند.

مقاله پیشنهادی : درمان گودی زیر چشم

سخن پایانی

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم، چاق شدن صورت در یک هفته امکان‌پذیر است، البته این یک مدت زمان تقریبی می‌باشد، بسته به بدن و تلاش هر فرد ممکن است از یک هفته تا دو ماه چاقی صورت طول بکشد.

تقریباً می‌توان گفت که هیچ کدام از روش های توصیه شده برای چاقی صورت عوارضی نخواهند داشت، اما اگر به هر کدام از مواد غذایی و ترکیبات ماسک صورت ذکر شده حساسیت دارید ممکن است نتایج متفاوت باشد. بنابراین بهتر است جهت اطمینان تست حساسیت انجام داده و یا با پزشک خود مشورت کنید.

خوشحال می‌شویم تجربیات و راه کارهای پیشنهادی خود را در بخش نظرات زیر همین مقاله با ما و دیگر خوانندگان لنداسپا به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک‌گذاری

همیشه دوست داشتم یه سایت تو زمینه سلامتی و ماساژ داشته باشم که مرجعی بشه برای مساژورها و کسایی که دوست دارن ماساژ یاد بگیرند.که لند اسپا متولد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.