تاریخ امروز :فروردین 26, 1400
نحوه صحیح راه رفتن زیبا راه رفتن نحوه‌ی زیبا راه رفتن WhatsApp Image 2020 11 21 at 14

نحوه‌ی زیبا راه رفتن

نحوه‌ی صحیح راه ‌رفتن :

زیبا راه رفتن چگونه است  ؟ تصور کنید در یک صبح زیبای شنبه و هوایی دلنشین میخواهید به یک پیاده‌روی با دوستان یا همکاران خود بروید.به نظر شما نحوه‌ی صحیح و زیبا راه رفتن چه میتواند باشد؟ اینکه مانند سایر افراد قدم بردارید؟ دست هارا در اطراف بدن تکان داده یا ثابت نگه دارید؟
شده تا به حال فکر کنید شاید نحوه‌ی راه رفتن شما صحیح نیست؟

راه رفتن زیبا و صحیح میتواند اعتماد به نفس شمارا افزایش داده،همچنین ورزشی ساده و کم هزینه است که از بیماری های قلبی و فشار خون جلوگیری کند.بعضی مواقع عادت های اشتباه در هنگاه راه رفتن مانند خم شدن ، کشیدن پاها و… می تواند به کمر درد منجر شود.اما این ورزش ساده نیاز به یک سری اصول برای تاثیر بیشتر و آسیب کمتر دارد.

در اینجا هدف ما کمک به اصلاح عادت های اشتباه راه رفتن در کنار آموزش زیبا راه رفتن است.

تکنیک‌های صحیح راه رفتن :

 

هنگام قدم برداشتن از تکنیک پاشنه تا پاشنه یا همان پاشنه تا پنجه استفاده کنید.زمانی که میخواهید پاشنه پا را از زمین جدا کنید،حرکت را تا انگشت و پنجه ی پا ادامه دهید.ابتدا پاشنه را از زمین جدا کرده،سپس قسمت میانی و در آخر پنجه از زمین بردارید و هنگام پا برزمین گداشتن ابتدا پاشنه و سپس حرکت را تا پنجه‌ی پا ادامه دهید.

نحوه زیبا راه رفتن زیبا راه رفتن نحوه‌ی زیبا راه رفتن CR Health Hero Benefits of Walking 04 04

قدم دوم در قدم برداشتن صحیح ، آگاهی داشتن از موقعیت و وضعیت بدن است.
شانه‌ها را ‌پایین آورده و عقب نگه دارید تا شانه هایی صاف داشته باشید و از خم شدن و یا قوز کردن بپرهیزید.شانه‌ها را به دور گردن جمع نکنید.پشت خود را صاف نگه دارید و بگذارید گردن شما کاملا نمایان شود.

سپس مطمئن شوید که سرتان بالا است و نگاهتان روبه جلو است.
سر شما باید در امتداد ستون فقرات شما باشد.خطی راتصور کنید که از سمت ستون فقرات به سمت سر شما کشیده شده و شمارا مجبور میکند که صاف قرار بگیرید.
البته لازم نیست که حتما نگاهتان را به نقطه ایی متمرکز کنید،اما از به پایین نگاه کردن خودداری کنید، زیرا سر در موقعیت اشتباهی قرار میگیرد و ضمن آسیب رساندن به گردن،شما را فردی ترسو یا خجالتی جلوه میدهد.

هنگام راه رفتن،لگن شما باید کمی حرکت کند،اما هرگز کاملاً به پهلو نچرخانید یا حرکاتش را کنترل نکنید.براساس مطالعات” Visual Cognition” جذاب‌ترین حالت پیاده‌روی معمولاً شامل یک تکان کوچک در باسن و برداشتن قدم‌های کوچک است.

هر شخصی قدم‌ برداشتن منحصر به فرد خود را دارد.لازم است شما هم حالت پباده‌روی منحصربه فرد خود را پیدا کنید.اگر بلندتر یا کوتاه‌تر از حد طبیعی قدم بردارید،میتواند باعث آسیب و فشار به ماهیچه‌ها شود.

ستون فقرات ‌می‌تواند تحت تاثیر کارهای روزمره و نحوه‌ی راه‌رفتن و ایستادن قرار بگیرد.شاید شما هم شنیده باشید که میگن :”ترک عادت موجب مرض است”.اما این جمله کاملا اشتباه است.بعد از مدتی تمرین،بدن می‌تواند فرم طبیعی و مناسب به خوب بگیرد.

راهکارهای صحیح و زیبا راه‌ رفتن

در هنگام راه رفتن،باید فاصله‌ی دوپا کم باشد و پاهارا صاف و نزدیک هم قرار ندهید تا از کمردرد جلوگیری کرد.در هنگام قدم برداشتن،حرکت طبیعی بازو‌ها و دست‌ها را کنترل نکنید.
برای تعادل بگذارید بازو‌ها در طرفین پهلو آویزان باشد و بازوان خود را به آرامی در کنار خود قراردهید.درحالت راه رفتن ژست یا حالتی به دستان یا بازوان خود ندهید که آنهارا گره‌خورده و ناراحت‌کننده نمایش دهد.
برای زیباتر شدن ژست خود در هنگام راه رفتن،بهتر است که دستان خود را با یک زاویه تند خم نکنید و هنگام حرکت دادن دست‌ها،چرخش آنها بهتر است به سمت سینه باشد.
هنگام راه رفتن،زمانی که طولانی مدت ایستاده‌اید،ماهیچه‌های شکم خود را منقبض کنید و پاهای خود را از هم جداکنید و زانو‌ها را خم کنید.همچنین در زمان‌های ایستادن طولانی درصف یا آشپزخانه یا… بهتر است یک چهارپایه زیر یکی از پا‌های خود قرار دهید و بعد از چند دقیقه فشار را به آن یکی پا منتقل کنید.
در زمان راه رفتن،هدف قرار گرفتن هرپا را مستقیما در زیر همان شانه قرار دهید و اندکی زانوها را خم کنید.شاید فکر کنید که پاهای صاف میتواند جذابیت بیشتری ایجاد کند اما قفل کردن زانوها می‌تواند بدن را در وضعیت بدی قرار دهد.
تناسب اندام خود را حفظ کنید و وزن خود را به جلو فشار دهید تا بیشتر از پاشنه پا،روی سینه‌ی پا متمایل شوید زیرا وقتی وزن شما به یک جهت معین متمایل میشود،حرکت به جلو برای شما راحتتر و ساده‌تر میشود.

قدم‌های کوتاه و تند ممکن است شما را عصبی جلوه دهد پس بهتر است قدم‌های بلند و آرام بردارید.

کمر دارای قوسی طبیعی است و فرد باید از ایجاد قوس بیش از حد و یا غیر طبیعی در کمر خودداری کند و برای اینکار لازم است در زمان ایستادن یکی از پاها جلوتر از پای دیگر باشد.

نحوه زیبا راه رفتن زیبا راه رفتن نحوه‌ی زیبا راه رفتن WhatsApp Image 2020 11 21 at 14

در هنگام راه‌رفتن از وسوسه شدن برای لگد زدن به اشیایی که در مسیر شما قرار دارند،بپرهیزید تا راه رفتن شما شکل بهتر و مناسب‌تری به خود بگیرد.

شناخت شخصیت از نحوه‌ی راه رفتن :

یافته‌های امروزه حاکی از آن است که،نحوه‌ی راه‌رفتن و حرکات بدن شما میتواند به اندازه‌ی شکل و تناسب اندام شما مورد قضاوت قرار بگیرد.نحوه‌ی زیبا راه‌ رفتن ،چیزی نیست که آن را بدست آورید بلکه راهی است که از آن استفاده می‌کنید.

در برخورد‌های اول و یا سخنرانی‌ها ،شما می‌توانید شخصیت افراد را از راه رفتن و برخورد آنها تشخیص دهید،زیرا اولین چیزی که از شما نظر بقیه را می‌تواند به خود جلب کند،شیوه‌ی راه رفتن و قدم برداشتن شما است.همچنین سرعت راه‌رفتن با شخصیت و سلامتی ارتباط قانع کننده‌ای دارد.

به‌طور مثال افراد دارای اعتماد به نفس و خوش‌مشرب هستند و شخصیت شادی دارند،صاف و فنری راه می‌روند.راه رفتن فنری بیشتر درجوانان دیده می‌شود.در این مدل از راه رفتن ،فرد پشتش را بیشتر تاب میدهد، دارای نوسانات بازوی بیشتری بوده و قدم برداشتنش با سرعت بیشتری است.

افراد خجالتی،افرادی هستند که قدم‌های کوچک برمی‌دارند و به صورت خمیده راه می‌روند.این افراد معمولا اعتمادبه نفس کمی دارند.این خصوصیات می‌تواند شامل افراد فروتن هم شود.افرادی که از جلب توجه دیگران به خود،دوری ‌می‌کند.اینگونه افراد در نظر دیگران،می‌توانند افرادی غیراجتماعی به نظر بیایند.

یک دسته از افراد هستند که در هنگام راه‌رفتن نگاهشان به بالا و سینه به جلو است.این افراد بیشتر دنبال جلب توجه دیگران هستند و کمتر پیش می‌آید به دیگران توجه کنند.این افراد دارای اعتماد به نفس زیاد هستند و افکار بلند  پروازانه‌‌ای دارند.

سرعت راه رفتن افراد برونگرا و وظیفه شناس به نسبت افرادی که درون گرا هستند،بیشتر است.

یکی از وسایل مهم برای راه رفتن ، کفش هاست،استفاده از کفش استاندارد در حین راه‌رفتن،از وارد شدن آسیب به کمر،مچ پا و عضلات بدن جلوگیری می‌کند.

اختراع کفش،باعث ایجاد تحول در نحوه‌ی راه رفتن انسان‌ها شد.لحظه‌ای راه رفتن بدون کفش را تصور کنید.طبق تحقیقاتی که انجام شده،هنگامی که با کفش راه می‌روید، در مقایسه با زمانی که بدون کفش قدم برمی‌دارید، 12درصد فشار کمتری به زانوها وارد می‍شود.

 

 

کفش مناسب و استاندارد کفشی است که پا درون آن تغییر شکل ندهد.کفش استاندارد باید راحت باشد و حدود دو یا سه سانت پاشنه داشته باشد.

پاشنه‌ی غیراستاندارد کفش ، میتواند موجب درد در ناحیه کمر شده،زانوها را خم کرده و قوس کمر را افزایش داده.همچنین کفش‌های کف تخت و غیرقابل انعطاف ، سبب انحراف ستون فقرات و کاهش قوس کمر شده و پیدایش ناهنجاری های قامتی به دنبال دارد.

امیدواریم با رعایت نکات بالا در خصوص نحوه‌ی صحیح راه رفتن و انتخاب کفشی مناسب ، باعث راه رفتن صحیح و زیبای خود شده همچنین از ابتلا به بیماری ها و دردها در نواحی تحتانی و ستون فقرات و کمر جلوگیری کنید.

امیدواریم که در این مقاله با نحوه زیبا راه رفتن آشنا شده باشید و به شما کمک کرده باشد.

اشتراک‌گذاری

همیشه دوست داشتم یه سایت تو زمینه سلامتی و ماساژ داشته باشم که مرجعی بشه برای مساژورها و کسایی که دوست دارن ماساژ یاد بگیرند.که لند اسپا متولد شد

دیدگاهتان را بنویسید