آموزش ماساژسلامتماساژ درمانی

آموزش ماساژ برای سرماخوردگی و سرفه در 9 مرحله

ماساژ درمانی از روش های پرطرفدار و محبوب برای افزایش آرامش و کاهش استرس افراد می‌باشد. جالب است بدانید که می‌توانید به کمک ماساژ ، به درمان برخی از بیماری ها مانند سرماخوردگی و کاهش سرفه کمک کنید. بنابراین به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم تا برای آشنایی بیشتر با ماساژ برای سرماخوردگی و نکات ماساژ درمانی برای سرفه ، این مقاله را دنبال کنید.

ماساژ برای سرماخوردگی چگونه است؟

برای متوقف کردن عطسه و سرفه، مراکز بازتابی معینی را ماساژ می دهیم تا بدین گونه به خارج کردن مواد سمی از غدد و اندام ها کمک کنیم. بنابراین تنها مرکز حساس واکنشی که در زمان سرماخوردگی ماساژ می‌دهیم، مرکز بازتابی هیپوفیز است که در مرکز انگشت بزرگ شست پا و شست دست و مراکز حساس گلو قرار دارند. همچنین می‌توانیم مراکز بازتابی مربوط به ریه ها را برای استفاده از اکسیژن بیشتر ماساژ دهیم.

همه قسمت های مراکز واکنشی مربوط به ریه را ماساژ بدهید تا مراکز حساس را پیدا کنید. همچنین مراکز حساس واکنشی را در گوش ها و مراکز حرارتی بدن که در روی سر قرار دارند ماساژ دهید. سرکه و عسل، داروهای خوراکی مناسبی هستند. فراموش نکنید که پیاز و سیر، خواص درمانی جادویی دارند. از لیموترش به مقدار زیاد استفاده کنید. برای کاهش تب می توانید از ماساژ مراکز بازتابی هیپوفیز برای انجام ماساژ برای سرماخوردگی استفاده کنید.

نحوه ماساژ درمانی برای سرفه

وقتی در هتلی در هاوایی بودم، متوجه سرفه های شدید یکی از خدمتکاران هتل شدم. به او توصیه کردم برای درمان سرفه با ماساژ مفصل نزدیک به انتهای انگشت میانی خود را با دست دیگر شدیدا ماساژ دهد(بچلاند). ابتدا با حیرت به من نگاه کرد، ولی پس از انجام این روش، بی‌درنگ سرفه او قطع شد. چند ساعت بعد که او را ملاقات کردم، نمی‌دانست با چه زبانی از من تشکر کند‌. چند روزی که آنجا بودم او در سلامت کامل بود. شما می‌توانید از این روش ماساژ درمانی برای سرفه استفاده کنید.

9 مرحله ماساژ درمانی برای سرفه و سرماخوردگی

سرماخوردگی و آنفولانزا معمولا با گلودرد شروع می‌شود؛ بنابراین اجازه دهید ابتدا گلودرد را پیش از آنکه به مرحله بدتری برسد، درمان کنیم. برای درمان گلودرد به روش زیر عمل کنید:

ماساژ درمانی برای سرفه و سرماخوردگی
  1. با بروز اولین نشانه های گلو درد، بی درنگ با بهره گیری از تمرینات یوگا حرکت (تمرین) شیر انجام می دهیم. این تمرین ساده گلو درد را پیش از آنکه شروع شود،متوقف می‌کند.
  2. زانوها را روی زمین قرار دهید و روی پاشنه هایتان بنشینید.
  3. دست ها را روی زانوها بگذارید و انگشتان خود را تا آنجا که می‌توانید از هم باز کنید.
  4. نفس عمیق بکشید و هنگام بازدم، زبان خود را بیرون آورید.
  5. نوک زبان را به چانه برسانید تا جایی که تقریبا عق بزنید.
  6. اکنون انگشتان خود را منقبض کنید و چشمانتان را به حالت تعجب، گشاده و باز نگه‌دارید و در عین حال، بدنتان را سفت و منقبض کنید.
  7. حالت کشیدگی بدن خود را برای چند ثانیه نگه دارید و سپس بدن را از حالت انقباض خارج کنید.
  8. این حرکت را ۴ یا ۵ بار انجام دهید و از درمان سریع خود و رها شدن از گلودرد دچار شگفتی خواهید شد. وقتی حرکت نرمشی شیر را انجام می‌دهید، ذخیره اضافی خون به قسمت‌های آلوده بدن جاری می‌شود. این تمرین، به تنظیم و تقویت ماهیچه‌ها و رباط‌ های گلو می انجامد.
  9. این حرکت یوگا، در هر سن و سالی به افراد کمک می کند. نوه سه ساله من با این حرکت،خود را از گلو درد نجات داد.

مقاله پیشنهادی : درمان افتادگی ناف با بادکش 

ماساژ گلو درد با تمرین یوگا

زن جوانی که در تعطیلات به سر می برد، در اثر گلو درد مجبور به بازگشت از سفر بود. از او خواستم این تمرین یوگا را انجام دهد و او این حرکت را چندین بار انجام داد و بعد از جا بلند شد، با تعجب به من نگاه کرد. زیرا گلو درد او کاملا بهبود یافته بود. من مراکز بازتابی را در روی دست‌ها و پاهای او نشان دادم، از او خواستم که کانون های حساسی را ماساژ دهد و حرکت و حالت شیر را در هنگام گلودرد به خود بگیرد و اگر بتواند سرکه سیب غرغره کند. در صورت نبودن سرکه سیب، می توان از هر نوع سرکه ای استفاده کرد (معمولاً سرکه را با آب مخلوط و غرغره می‌کنند). برای آشنایی بیشتر با یوگا به مقاله «یوگا چیست» مراجعه کنید.

ماساژ برای سرماخوردگی با استفاده از مراکز حساس واکنشی دست

ماساژ برای سرماخوردگی با استفاده از مراکز حساس واکنشی دست

مراکز بازتابی مربوط به گلو در قسمت پایینی شست، در قسمتی که به کف دست وصل می‌شود قرار دارد و به شکل یک پرده گوشتی بین انگشتان واقع شده است. مراکز واکنشی موجود در پا را (روی شست و جایی که به پا متصل می شود)، پیدا کنید و ماساژ دهید. بدین گونه، بسیاری از موارد گلو درد را درمان کرده ام. نتایج سودمندی از غرغره کردن سرکه سیب عاید می‌شود؛ به ویژه برای انهدام جرم ها یا میکروب ها مناسب است.

درمان سرفه و سرماخوردگی با سرکه سیب

نقل قول: در فصل تابستان نوه هشت ساله خود را به مزرعه مان آوردم. مادر او به من گفت که به علت گلودرد، پیش از این تحت درمان پزشک بوده است. پس از دو روز مجددا گلو درد او شروع شد و من متوجه شدم که نقاط سفیدی انتهای گلوی او را پوشانده است. فورا مخلوطی از دو قاشق چای‌خوری سرکه سیب که در یک لیوان آب حل شده بود، به او دادم تا هر نیم ساعت غرغره کند و هربار کمی از آن را بخورد. التهاب گلوی او فرو نشست و میکروب‌ها از بین رفتند.

مقاله پیشنهادی : بادکش درمانی برای لاغری شکم

ماساژ کدام نقاط بدن برای سرماخوردگی مناسب است؟

نقطه فشار بامبو، یکی از موثرترین نقاط در مقابله با سرماخوردگی یا آنفولانزا است. این قسمت در حفره چشم، در نقطه‌ای که ابروها به پل بینی برخورد می کنند قرار دارد. به مدت چند دقیقه به هر دو طرف فشار وارد کنید تا تب، احتقان سینوسی و سردردهایی که در جلوی سر ظاهر می شوند را از بین ببرید. علاوه بر این، این نقطه می تواند به درد و خستگی ناشی از فشار چشم کمک کند.

اگر بینی شما گرفتگی دارد، نقطه طب فشاری موثرترین روش برای رفع گرفتگی آن است. این نقاط در پایین استخوان گونه و به موازات مردمک ها قرار دارند. برای از بین بردن احتقان و سردردهای مربوطه، فشار متوسطی به هر دو گونه وارد کنید. این نقطه به رفع سوزش چشم نیز کمک می کند.

این دو سبک ماساژ برای سرماخودرگی، می‌توانند تاثیرات مثبتی را در حال شخص بیمار، ایجاد کنند.

سخن پایانی

بسیاری از بیماری‌ها را می‌توان به راحتی با ماساژ درمانی درمان کرد. با رسیدن فصل سرما، یکی از مشکلات و بیماری‌های شایع میان افراد سرماخوردگی و سرفه‌های ممتد می‌باشد. امیدواریم که بتوانید با خواندن این مقاله و انجام مرحله به مرحله آموزش‌های ماساژ درمانی برای سرفه و ماساژ برای سرماخوردگی تا حد زیادی با این بیماری مقابله کنید. از همراهی شما بسیار متشکریم. همچنین خوشحال می‌شویم که نظرات و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

3.5/5 - (12 امتیاز)

میلاد اعتمادی فر

همیشه دوست داشتم یه سایت تو زمینه سلامتی و ماساژ داشته باشم که مرجعی بشه برای ماساژورها و کسایی که دوست دارن ماساژ یاد بگیرند. که لند اسپا متولد شد.

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام خوبین
    ماتوخونواده همه آنفلو آنزاگرفتن همه هم سرفه های زیاد
    برادرزادم 6سالش بود بیمارستان بستری شد
    بخاطرسرفه های زیاد بیمارستان بستری شد
    حالا خواهرزادم همش سرفه میکنه
    چندباردکتررفته
    میگه بایدپروسه طی بشه
    آقای دکترراهنمایی کنین لطفا

  2. سلام برای سرفه های پسرم ماساژ کنار شصت و امتحان کردم و الان چند دیقه اس که آروم شده بی نهایت سپاسگذار و قدردانم

  3. خیلی ممنون از کمک شما
    ساعت ۱۲ شب سرفه های پسرم ممتد شده بود
    نقاط اتصال شصت دست در حالی که خواب بود
    چند بار فشار دادم سرفه قطع شد 🫨
    حیرت آور بود
    ممنونم خیر ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا