آموزش ماساژماساژ درمانی

ماساژ تایلندی چیست + آموزش ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی چیست؟ امروز می‌خواهیم به این سؤال پرتکرار همراهان لنداسپا پاسخ دهیم. یکی از ماساژهای پرطرف‌دار توصیه شده برای افرادی است که به دلیل کار و مشغله زیاد تحرک کمی داشته و به خاطر نشستن دائمی پشت میز کار، در قسمت سرشانه و کمر دچار مشکل شده‌اند. ماساژ تایلندی ماساژی سنتی و دیرینه است و بسیار برای بهبود آرامش جسم و روان توصیه می‌گردد.

ماساژ تایلندی چیست؟

ماساژ تایلندی که به عنوان ماساژ یوگای تایلندی یا به طور غیررسمی “یوگای تنبل” نیز شناخته می‌شود، یوگای کمکی را با تکنیک‌های طب فشاری ترکیب می‌کند. ماساژ درمانگر حرکات کششی یوگا را در حین ورزیدن و فشار دادن عضلات در امتداد خطوط انرژی بدن با دست‌ها و پاها انجام می‌دهد. در آموزش ماساژ تایلندی، به درمانگران ترکیبی از اصول طب فشاری آموزش داده می‌شود تا با استفاده از آنها سن (Sen) تحریک شود، که گفته می‌شود سیستم انرژی بدن را متعادل می‌کند.

در آموزش ماساژ تایلندی سنتی نیز تکنیک کشش غیرفعال همچنین می‌تواند به باز کردن عضلات منقبضه بدن منجر شود که می‌تواند به افزایش انعطاف پذیری و کاهش تنش در مفاصل و ماهیچه‌ها کمک کند. ماساژ تایلندی معمولاً از ماساژ معمولی پرانرژی و سخت‌تر است. ماساژ درمانگر همچنین اغلب از دست‌ها و پاهای خود برای اعمال فشار استفاده می‌کند، و درمان معمولاً از طریق لباس انجام می‌شود، اگرچه گاهی اوقات در صورت درخواست می‌توان از روغن‌ها و لوسیون‌ها استفاده کرد. پیشنهاد می کنیم برای شناخت بیشتر تعریف ماساژ به مقاله « ماساژ درمانی » مراجعه کنید.

انواع ماساژ تایلندی چیست؟

انواع ماساژ تایلندی چیست؟

علاوه بر ماساژ سنتی تایلندی، انواع دیگری از این ماساژ وجود دارد که برای هر کدام طبق هدفی مشخص بر نواحی مشخصی آموزش ماساژ تایلندی خاصی ارائه می‌شود. از مهم‌ترین انواع ماساژ تایلندی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


  • ماساژ پا تایلندی


با تحریک نقاط فشار در کف پا در این ماساژ، اندام داخلی بدن که دچار مشکل هستند، به هنگام تحریک حرکت انرژی و بهبود گردش خون در بدن، طی چند جلسه درمانی، درمان می‌شوند.


  • ماساژ صورت تایلندی


برای اهداف زیبایی و سلامت صورت و همچنین درمان بیماری‌هایی چون سینوزیت، از این ماساژ با حرکت انگشتان در خطوط و مسیرهای مشخص و با فشار دادن نقاط فشاری صورت، استفاده می‌شود.


  • ماساژ گیاهی – دارویی تایلندی


این ماساژ تکنیکی شبیه بر ماساژ آروماتراپی دارد. بدین صورت که از گیاهان محلی خاصی به صورت روغن ماساژ تایلندی و یا بخور در طی جلسه ماساژ تایلندی، جهت دفع سموم بدن و باز شدن چاکراه ها استفاده می‌شود.

فواید ماساژ تایلندی چیست

ماساژ سنتی تایلندی یک روش درمانی است که هدف آن بهبود اساسی ساختار بدن با تحریک گردش خون و لنف است. خون وظیفه انتقال اکسیژن و مواد مغذی به هر اندام بدن را بر عهده دارد و لنف مسئول جمع آوری مواد زائد در بدن و فیلتر کردن آنها در غدد لنفاوی است. از فواید ماساژ تایلندی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. بهبود دامنه حرکت

حرکات کششی و طب فشاری باعث کاهش انقباض عضلانی و بهبود دامنه حرکتی می‌شود. ماساژ تایلندی حول حرکات یوگا انجام می‎ شود تا بتواند کشش را در بدن شما به وجود آورد. کشش همراه با ماساژ و فشار آوردن بر روی نقاط خاصی از بدن است. تحقیقات نشان داده‎ است که همانند ماساژ سوئدی، این ماساژ به افزایش محدوده حرکتی اندام و دیگر قسمت های بدنتان کمک جدی می‎کند. افرادی که تحت این آزمایش قرار گرفتند بهبود عمیقی در چرخش و انعطاف پذیری شانه و زانوی خود مشاهده کردند.

2. تنظیم عصب اتونومیک

هنگامی که سفتی عضله آزاد شود، عصب اتونومیک تعادل اولیه خود را باز می‌یابد و عصب پاراسمپاتیک غالب می‌شود. مغز شما آرام می‌شود، ماهیچه‌های شما شل می‌شوند و می‌توانید از نظر ذهنی آرام بمانید. ماساژ ها یک درمان مشهور برای درمان اختلالات رفتاری است. ماساژ هم در درمان افسردگی و هم در بهبود اضطراب مفید است. ماساژتایلندی پارامتر های روانشناختی مانند حس و حال، اضطراب، تنش و حتی گیج بودن را بهبود می‎بخشد.

3. پایداری تنفس

شما می‌توانید با عمیق‌تر کردن تنفس خود حالت نیمه بیداری و نیمه خواب را تجربه کنید. در آموزش ماساژ تایلندی، اکسیژن به طور مساوی در سراسر بدن توزیع می‌شود. زیرا بازدم مرکز تنفس عمیق هم در سمت کشش و هم در سمت کشیده است.

4. درمان درد آرتروز

به خاطر اثرات این ماساژ بر سیستم اسکلتی عضلانی برای کمک به افراد دارای آرتروز بسیار اثر بخش است. دردی که در مفاصل دست، زانو، کمر و گردن به وجود می‎اید.

مزایای ماساژ تایلندی چیست

5. بهبود و پیشگیری از بیماری‌های مزمن

هنگامی که یک ناهنجاری در اندام‌های داخلی بدن ما وجود دارد، سیستمی به نام رفلکس وجود دارد که در آن پوست، بافت همبند، ماهیچه‌ها و غیره مربوط به اندام‌های داخلی واکنش نشان می‌دهند، به ویژه عضلات erector spinae در دو طرف بدن و با آموزش ماساژ تایلندی انقباض محل رفلکس در بهبود بیماری‌های مزمن مربوط به اندام‌های داخلی مؤثر است و می‌توان انتظار داشت که از بیماری‌ها پیشگیری کند.

التهاب مزمن معده، یبوست، اسهال، از دست دادن اشتها، ضد پیری، فشار خون بالا، فشار خون پایین، گردش خون ضعیف، درد عضلانی، کمردرد، سفت شدن شانه‌ها، خستگی عمومی ناشی از خستگی، فرم دهی، پاها و غیره رفع تورم و ارتقاء متابولیسم پوست از فواید ماساژ تایلندی محسوب می‌شود.

مقاله پیشنهادی : فواید ماساژ

عوارض ماساژ تایلندی چیست

عوارض ماساژ تایلندی چیست

ماساژ تایلندی، همان‌طور که در بالا گفتیم، فواید بسیار دارد. اما به تمامی ماساژ درمانگران تازه کار، در مراحل اولیه آموزش ماساژ تایلندی، هشدار داده می‌شود که ممکن افرادی با مشکلات زیر در شرایط وخیم قرار بگیرند، بنابراین این افراد باید از ماساژ تايلندي اجتناب کنند:

  • افراد با فشار خون بالا
  • افراد مبتلا به دیابت
  • افراد با بیماری‌های قلبی
  • افرادی که پوکی استخوان دارند
  • افرادی با سابقه بیماری‌های عصبی که نخاع را تحت تأثیر قرار می‌دهند
  • افراد با بیماری عروق کرونری
  • افرادی که تحت شیمی درمانی هستند
  • افراد باردار

ماساژ تایلندی برای چه کسانی مناسب است؟

این ماساژ برای افرادی که بیماری‌های خاص ندارند بسیار مناسب است. افرادی که می‌خواهد خستگی کاری و پشت میز نشستن را از بدن خود دور کنند می‌توانند از فواید این ماساژ بهره ببرند. ورم، التهابات مفصلی، گرفتگی عضلات، احساس خستگی مفرط و استرس همگی با این ماساژ رفع می‌شوند. همچنین می‌توانید با آموزش ماساژ تایلندی خود این ماساژ را در خانه امتحان کنید. البته توصیه می‌شود در این صورت زیر نظر متخصص درمانگر عمل کنید.

هرگونه احساس ناراحتی در عضلات خود دارید می‌توانید با ماساژ درمانگر مشورت کرده و از او بخواهید بهترین روش ماساژ درمانی تایلندی را به شما معرفی کند.

مقاله پیشنهادی : ماساژ سوئدی

نکات ماساژ تايلندي چيست

توصیه می‌شود قبل از اقدام به نکات زیر توجه کنید:

  • حداقل 3 ساعت از آخرین وعده غذایی شما باید گذشته باشد
  • حتماً به ماساژ درمانگر مجرب و سالن ماساژ تمیز و معتبر مراجعه کنید.
  • لباس تنگ نپوشید. هرچه لباس شما گشادتر و راحت‌تر باشد ماساژ بهتر صورت می‌گیرد.
  • حتماً درباره سابقه پزشکی خود و یا مشکلات بدن خود با درمانگر صحبت کنید.
  • اگر در هنگام ماساژ درد و ناراحتی داشتید حتماً اطلاع دهید.
  • مدت زمان ماساژ حداقل یک ساعت و حداکثر 3 ساعت می‌باشد.

آموزش ماساژ تایلندی چیست

در این بخش نحوه ماساژ تایلندی را در دو روش ماساژ تایلندی کمر و آموزش ماساژ تایلندی سرشانه قراردادیم.

– آموزش ماساژ تایلندی برای کمر و پشت

آموزش ماساژ تایلندی برای کمر و پشت
  1. از شخص ماساژ داده شده بخواهید به صورت روی زمین یا تشک دراز بکشد. از یک بالش زیر قفسه سینه استفاده کنید، بازوها را کمی باز کنید، ماساژور از هر دو دست استفاده می‌کند تا در کنار بدن شخصی که ماساژ داده می‌شود، دور کمر قرار گیرند. هر چهار انگشت را در کنار بدن فرد نگه دارید. انگشت شست روی پشت قرار می‌گیرد و از کمر تا زیر بغل نوازش می‌کند. به آرامی نوازش کنید و با هر دو دست فشار وارد کنید. به جلو و عقب بروید.آموزش ماساژ تایلندی برای کمر و پشت
  2. از شخص ماساژ داده شده بخواهید به صورت روی زمین یا تشک دراز بکشد. از یک بالش زیر سینه استفاده کنید، بازوهای او را کمی باز کنید. ماساژور از هر دو دست برای قرار دادن روی ستون فقرات فردی که در حال ماساژ در اطراف دنبالچه استفاده می‌کند. از چهار نوک انگشت (شست) استفاده کنید و قسمت ماساژ داده شده را لمس کنید، از دنبالچه تا پشت گردن نوازش کنید. به آرامی به سمت بالا نوازش کنید، به چهار نوک انگشت در هر دو طرف فشار وارد کنید. به جلو و عقب.آموزش ماساژ تایلندی برای کمر و پشت
  3. سمت سر فرد بایستید. ماساژور از هر دو دست برای قرار دادن پشت فرد تحت ماساژ در ناحیه پس سری استفاده می‌کند. انگشت شست خود را کمی نزدیک‌تر به خط ستون فقرات نگه دارید. چهار انگشت در وسط پشت قرار دارند، انگشتان در کنار هم قرار دارند. نوازش از پشت گردن تا دنبالچه. به آرامی نوازش به سمت پایین با اعمال فشار بر روی هر دو دست انجام شده و به جلو و عقب بروید.آموزش ماساژ تایلندی برای کمر و پشت
  4. از انگشت شست خود برای غلتیدن از پشت گردن به سمت پایین در امتداد عضلات پشت به سمت دنبالچه استفاده کنید، فشار را روی هر دو انگشت شست به سمت پایین فشار دهید. از پشت گردن به سمت دنبالچه بغلتانید. به آرامی به سمت پایین بغلتانید، به طور متناوب از پشت گردن تا دنبالچه با فشار کم حرکت کنید.آموزش ماساژ تایلندی برای کمر و پشت
  5. ماساژور از هر دو دست برای قرار دادن آنها روی پشت گردن فرد استفاده می‌کند. هر دو دست را بالا نگه دارید، شست را در بالا نگه دارید. هر دو دست را از پشت گردن در امتداد ستون فقرات به سمت دنبالچه بیاورید، با صاف کردن آرنج‌ها فشار وارد کنید. هنگام رسیدن به دنبالچه، فشار را کاهش دهید. به آرامی به سمت پایین بغلتانید، به طور متناوب از پشت گردن تا دنبالچه، و سپس به موقعیت بعدی بروید.
آموزش ماساژ تایلندی برای کمر و پشت
  1. شخصی که ماساژ داده می‌شود به صورت روی زمین یا تشک دراز می‌کشد. از یک بالش زیر سینه استفاده کنید، دست‌هایتان را کمی باز کنید. ماساژور چهار انگشت خود را روی کمر چپ نزدیک ستون فقرات قرار می‌دهد و ماهیچه‌های اطراف کمر را منقبض می‌کند. با استفاده از انگشت شست چهار انگشت خود را فشار دهید. عضلات را از کمر تا پشت سینه در امتداد ستون فقرات منقبض کنید. از کمر به پشت گردن به جلو و عقب بروید، سپس به فشار دادن کمر راست بروید. قبل از تغییر به بعدی
آموزش ماساژ تایلندی برای کمر و پشت
  1. ماساژور هر دو دست را روی عضله بال چپ قرار می‌دهد. با چهار انگشت در بالا انگشت شست در پایین است. ماهیچه‌ها را به شدت منقبض کنید و به سمت بالا و پایین بچرخانید، سپس آنها را شل کنید و به طور متناوب بین آنها حرکت کنید و سپس به چرخاندن بیشتر عضله بال راست قبل از تغییر به عضله بعدی بروید.
آموزش ماساژ تایلندی برای کمر و پشت
  1. ماساژور از کف دست استفاده می‌کند تا مچ‌ها را روبه‌روی هم قرار دهد و آنها را روی تیغه‌های شانه فرد ماساژور قرار دهد. فشار وارد کنید و آن را به سمت مخالف بکشید. فشار دهید و به حالت اولیه برگردید. حرکات را از کمر تا زیر بغل انجام دهید. به جلو و عقب بروید.
آموزش ماساژ تایلندی برای کمر و پشت
  1. با چهار انگشت جدا شده از انگشت شست، عضلات دور کمر را محکم فشار دهید و عضلات کمر را به جلو و عقب بچرخانید. با شروع به چرخش از کمر تا باسن. بچرخانید و شل کنید، متناوب با یکدیگر و سپس به چرخاندن بیشتر کمر ابتدا در سمت چپ و سپس در سمت راست بپردازید.آموزش ماساژ تایلندی برای کمر و پشت
  2. ماساژور از دست چپ خود برای فشار دادن به ستون فقرات کمی زیر کمر استفاده می‌کند. دست راست پای چپ فردی که ماساژ داده می‌شود کمی بالاتر از زانو لمس می‌کند. بگذارید پای چپ فرد ماساژور روی آرنج سمت راست ماساژور قرار بگیرد. برای کشیدن ران ماساژ شده به پشت و دست چپ را روی ستون فقرات زیر کمر فشار دهید. با نگه داشتن پاها به سمت بالا تا زمانی که پشت بدن به سمت بالا خم شود. با خم کردن خفیف ابتدا شروع کرده و سپس قدرت خمشی را افزایش دهید. خم شدن و شل کردن، متناوب انجام دهید و سپس سراغ پای راست بروید.آموزش ماساژ تایلندی برای کمر و پشت
  3. ماساژور از هر دو دست برای قرار دادن آنها روی پشت گردن استفاده می‌کند. هر دو دست را به طور متناوب از پشت گردن تا شانه‌ها بکوبید سپس به وسط پشت برگردید و در امتداد ستون فقرات تا دنبالچه را ضربه بزنید.آموزش ماساژ تایلندی برای کمر و پشت
  4. بازوی فرد ماساژ داده شده را به موازات بدن او قرار دهید. ماساژور هر دو پای شخص مورد ماساژ را نگه می‌دارد. خم شوید و تا کنید تا روی بدن قرار دهید، زانوها را تا حد ممکن به نزدیکی فشار دهید. ابتدا فشار ملایم را شروع کنید، سپس به تدریج فشار را افزایش دهید، فشار دهید و رها کنید، این حرکات را چند بار تکرار کنید.آموزش ماساژ تایلندی برای کمر و پشت

– آموزش ماساژ تایلندی برای شانه

آموزش ماساژ تایلندی برای شانه

  1. از شخصی که ماساژ داده می‌شود بخواهید روی زمین یا صندلی بنشیند. ماساژور در کنار فردی که ماساژ داده می‌شود می‌ایستد. ماساژور از دست چپ خود برای نگه داشتن شانه راست شخص ماساژ دهنده استفاده می‌کند. دست راست بازو را بالای آرنج نگه می‌دارد. اجازه دهید پایین بازو روی بازوی ماساژور قرار گیرد. بازوی فرد ماساژ شده را با چرخش در جهت عقربه‌های ساعت به صورت دایره‌ای نگه دارید و در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. ابتدا یک دایره باریک را شروع کنید، سپس به تدریج به یک دایره بزرگ‌تر گسترش دهید. به جلو و عقب بروید و سپس به حرکت بعدی بروید.آموزش ماساژ تایلندی برای شانه
  2. از فرد ماساژ داده شده بخواهید روی زمین یا صندلی بنشیند. ماساژور در کنار فردی که ماساژ داده می‌شود می‌ایستد. فرد ماساژ داده شده بازوهای خود را در زوایای قائم به موازات بدن باز می‌کند. ماساژور از دست راست خود برای نگه داشتن بازوی راست که ماساژ داده شده است استفاده می‌کند. از انگشت شست چپ خود برای فشار دادن به شانه پشتی فرد استفاده کنید. در مفصل شانه پشت استخوان شانه با شروع فشار دادن به آرامی، فشار دهید و رها کنید، سپس به تدریج فشار را افزایش دهید.آموزش ماساژ تایلندی برای شانه
  1. فرد ماساژ داده شده بازوهای خود را در زوایای قائم به موازات بدن باز می‌کند. ماساژور از دست راست خود برای نگه داشتن بازوی راست که ماساژ داده شده است استفاده می‌کند. از انگشت شست چپ خود برای فشار دادن به شانه خود استفاده کنید. در شیار بین مرکز شانه و استخوان بازو با شروع فشار دادن به آرامی، فشار دهید و رها کنید، سپس به تدریج فشار را افزایش دهید.آموزش ماساژ تایلندی برای شانه
  2. ماساژور دست‌هایش را روی هم می‌گذارد و بر روی شانه راست فرد ماساژ داده شده قرار می‌گیرد، دستان خود را به هم فشار دهید و از برآمدگی دستان خود برای فشار دادن عضلات شانه خود به سمت بالا استفاده کنید. دست‌های خود را از شانه‌ها به سمت بالای بازوها بلغزانید.آموزش ماساژ تایلندی برای شانه
  3. ماساژور از دست چپ خود برای نگه داشتن شانه چپ فرد ماساژ دهنده استفاده می‌کند. دست راست با پشت دست و کف انگشت کوچک با قسمت ماساژ شده به شکل (C) در می‌آید. دست خود را به شکل C بچرخانید. از شانه تا ساعد، فشار وارد کنید و با فشار دادن مچ دست خود را بچرخانید. از شانه به بازو به عقب و جلو بروید.آموزش ماساژ تایلندی برای شانه
  4. ماساژور هر دو دست را بر روی شانه‌های فرد ماساژ داده شده قرار می‌دهد. سپس با نوازش از شانه به شانه، به آرامی نوازش کنید، سپس به تدریج وزن بیشتری اضافه کنید. از شانه به شانه به عقب و جلو بروید.
  5. ماساژور هر دو دست را بر روی شانه‌های فرد ماساژ داده شده قرار می‌دهد. سپس با فشار دادن و بلند کردن ماهیچه‌ها، عضلات را منقبض کنید. ناحیه شانه تا شانه پایین می‌آید. فشار دادن هر اینچ وزن از شانه به شانه به عقب و جلو بروید.آموزش ماساژ تایلندی برای شانه
  6. ماساژور هر دو دست را بر روی شانه‌های فرد ماساژ داده شده قرار می‌دهد. با ساختن دست‌ها به شکل هرم مثلثی هر پنج انگشت را در یک راستا نگه دارید. دست‌های خود را از شانه تا شانه تا بالای بازو بکوبید. از شانه به سمت بالای بازو به جلو و عقب بروید. وقتی کف زدن شبیه کف زدن خواهد بود و سپس به موقعیت بعدی تغییر دهید.
  7. ماساژور پشت شخص ماساژ دهنده می‌ایستد. ماساژور از هر دو انگشت شست برای نگه داشتن وسط بین مهره‌های گردن و استخوان شانه استفاده می‌کند. چهار انگشت باقیمانده شانه فرد ماساژ داده شده را گرفت. از هر دو انگشت شست برای فشار دادن به پایین استفاده کنید. ابتدا فشار ملایم را شروع کنید، سپس به تدریج وزن را افزایش دهید، فشار دهید و رها کنید، فشارهای متناوب را انجام دهید و سپس به موقعیت بعدی بروید.آموزش ماساژ تایلندی برای شانه
  8. ماساژور از شست هر دو دست برای نگه داشتن مرکز حوضچه کتف زیر استفاده می‌کند. چهار انگشت باقیمانده شانه فرد ماساژ داده شده را گرفت. برای فشار دادن آن از هر دو انگشت شست استفاده کنید. به آرامی شروع کنید، سپس به تدریج وزنه را افزایش دهید، فشار دهید و رها کنید، به طور متناوب به جلو و عقب فشار دهید. از شانه به شانه به عقب و جلو بروید.آموزش ماساژ تایلندی برای شانه
  9. شخصی که ماساژ داده می‌شود روی زمین یا تشک دراز می‌کشد. از یک بالش برای حمایت از سر استفاده کنید، بازو را صاف بکشید، ماساژور از دست راست خود برای نگه داشتن ساعد سمت راست داخلی شخصی که ماساژ داده می‌شود استفاده می‌کند. دست چپ به شکل V (V) باز شده و عضلات شانه را منقبض می‌کند. به سمت بازو فشار دهید و با هر انگشت فشار وارد کنید. از شانه به سمت بالای بازو به جلو و عقب بروید.آموزش ماساژ تایلندی برای شانه
  10. ماساژور از هر دو دست برای نگه داشتن شانه راست فرد ماساژ دهنده استفاده می‌کند. با روبه‌رو شدن شست‌ها به هم، در بالا قرار می‌گیرد. بقیه انگشتان زیر تیغه‌های شانه نگه داشته می‌شوند. با فشار دادن شست چپ به پایین، عضلات را بچرخانید. انگشت شست سمت راست را به سمت بالا فشار داد برای لحظه‌ای این کار را انجام دهید و سپس آن را حرکت دهید تا شانه وسط و عقب بچرخد. تکرار کنید و سپس به حرکت بعدی بروید.
  11. آموزش ماساژ تایلندی برای شانهبرای اینکه شخصی که ماساژ داده می‌شود روی زمین یا تشک دراز بکشد، از یک بالش برای حمایت از سر او استفاده کنید، بازوهای فرد را صاف کنید و ماساژ درمانگر هر دو دست را روی شانه راست فرد ماساژ داده شده قرار دهد. با نگه داشتن هر دو دست روی شانه، هر دو دست را تا انتهای عضلات شانه پایین بیاورید، به آرامی بچرخانید، سپس به تدریج قدرت را افزایش دهید، سپس به وضعیت بعدی بروید.
  12. آموزش ماساژ تایلندی برای شانهبازوهای فرد را صاف کنید و ماساژ درمانگر هر دو دست را روی شانه راست فرد ماساژ داده شده قرار دهد. دست چپ پایین دست و دست راست بالای بازو را نگه می‌دارد. نوازش از قسمت پایینی عضلات شانه از شانه‌ها تا زیر بغل تکرار کنید، یک ضربه ملایم انجام دهید، سپس به تدریج فشار را افزایش دهید، به طور متناوب از شانه به زیر بغل حرکت کنید.آموزش ماساژ تایلندی برای شانه
مقاله پیشنهادی : ماساژ سنگ داغ

سخن پایانی

در این مقاله گفتیم که ماساژ تایلندی چیست و آموزش ماساژ تایلندی را گام به گام برای شما عزیزان قرار دادیم. توجه داشته باشید انجام ماساژ به مهارت و تمرین نیاز دارد و توصیه می‌کنیم بدون داشتن مهارت کافی خود به انجام ماساژ اقدام نکنید. چرا که ممکن است به بدن آسیب بزنید. خوشحال می‌شویم تا نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان لند اسپا به اشتراک بگذارید.

3.3/5 - (12 امتیاز)

میلاد اعتمادی فر

همیشه دوست داشتم یه سایت تو زمینه سلامتی و ماساژ داشته باشم که مرجعی بشه برای ماساژورها و کسایی که دوست دارن ماساژ یاد بگیرند. که لند اسپا متولد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا