سلامت روان

ویژگی های شوهر تنبل و نحوه رفتار درست با او

آیا احساس می کنید که شوهر تنبلی دارید؟ آیا شوهرتان هیچوقت از کاناپه جدا نمی شود و به صورت عمدی، در انجام کارهای خانه به شما کمک نمی کند؟ اگر با این شرایط مواجه بوده اید، به احتمال خیلی زیاد می دانید که داشتن شوهر تنبل تا چه حد می تواند روی روحیه زن تاثیر منفی بگذارد. در این مقاله از لنداسپا، توضیح می دهیم که باید با شوهر تنبل چه کنیم و چه رفتاری از خود نشان دهیم. پس اگر شما هم می خواهید بدانید که چگونه با شوهرم و رفتار کنیم و او را به کار کردن ترغیب کنیم، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

قبل از این که برای شما توضیح دهیم که با شوهر تنبل چیکار کنیم و چه رفتاری از خود نشان دهیم، خوب است بدانید که زندگی مشترک، در واقع رابطه ای است که در آن طرفین باید به یک اندازه از خود گذشتگی و همکاری داشته باشند. این حالی که شاید برخی از افراد فکر کنند که زندگی مشترک، یعنی مرد باید بیرون از خانه کار کند و زن هم فقط کارهای منزل را انجام دهد، باید بگوییم که این عقیده کاملا اشتباه است و هریک از طرفین موظف هستند در انجام کارهای بیرون و داخل منزل با یکدیگر همکاری داشته باشند.

با این حال، داشتن شوهر تنبل می تواند یکی از مهمترین مشکلاتی باشد که شاید خیلی از خانم ها با آن مواجه هستند. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم در این مقاله از لنداسپا، اطلاعاتی درباره نشانه های شوهر تنبل در اختیار شما قرار دهیم و همچنین برای شما توضیح دهیم که چگونه می توانید بهترین رفتار را با او داشته باشید. پس به هیچ عنوان خواندن این مقاله را از دست ندهید.

علت سرد شدن زن از مرد و نشانه‌های سردی زنان چیست؟

نشانه های شوهر تنبل

نشانه های شوهر تنبل

توجه داشته باشید که شما نمی توانید بدون هیچ دلیل منطقی، شوهر خود را تنبل خطاب کنید. یک شوهر تنبل ویژگی های رفتاری خاصی دارد که در این بخش، برخی از مهمترین آنها را مشاهده می کنید. پس اگر همسر شما چند مورد از این نشانه ها را داشت، به احتمال خیلی زیاد فرد تنبل و بی مسئولیتی است.

تماشای بیش از اندازه تلویزیون یا بازی کردن زیاد

خیلی کم پیش می آید که افراد تنبل در طول روز، کارهای مفید انجام دهند. آنها ترجیح می دهند که روز خود را با تماشای تلویزیون و بازی های بیهوده بگذرانند. این گونه افراد غالبا موقع تماشای تلویزیون یا بازی کردن، از انجام کارهای دیگر سر باز می زنند و حتی اگر شما چیزی از آن ها بخواهید هم درخواستتان را رد خواهند کرد.

به تاخیر انداختن کارها

فرض کنید که از شوهر خود می خواهید آشغال ها را جلوی در بگذارد. در صورتی که شوهر شما تنبل باشد، به احتمال خیلی زیاد می گوید که این کار را چند دقیقه دیگر انجام می دهد و سپس چند ساعت دیگر؛ تا جایی که صبح شده و آشغال ها همچنان داخل منزل باقی می مانند. یکی از مهمترین نشانه های افراد بی مسئولیت و تنبل، این است که همیشه همه کارهای خود را به تاخیر می اندازند.

دلیل پشیمانی از ازدواج چیست؟ چرا پس از ازدواج سرخورده می شویم

تماشای بیش از اندازه تلویزیون یا بازی کردن زیاد

بهانه آوردن برای مسائل مختلف

شاید اگر در روز بعد از شوهر خود بپرسید که چرا شب گذشته زباله ها را بیرون نگذاشته، به احتمال زیاد جواب خواهد داد که فراموش کرده و یا بی حوصله بوده است. به طور کلی، افراد تنبل برای همه کارهای خود، نوعی توجیه و بهانه دارند که نشان دهند به خاطر یک دلیل خاص، مجبور شدند که کار خود را به عقب بیندازند.

نداشتن برنامه ریزی

یکی دیگر از نشانه های بسیار مهم شوهر تنبل که می تواند تاثیر بسیار زیادی در زندگی مشترک شما هم داشته باشد، این است که فرد مقابل برنامه ریزی درستی برای زندگی و آینده خود ندارد. این افراد پیش خود فکر می کنند که هنوز نمی دانند دقیقا از زندگی چه می خواهند و قرار است در آینده چه اتفاقاتی برای آنها پیش بیاید. به همین دلیل هم از داشتن برنامه ریزی سر باز می زنند.

تمام نکردن کارهای در حال انجام

بسیاری از افراد بی مسئولیت و تنبل، کاری که در حال انجام آن هستند را به اتمام نمی رسانند. حالا این کار می تواند تماشای یک سریال، خواندن کتاب و یا حتی مرتب کردن اتاق خودشان باشد. در هر حال، کارهای خود را نصفه و نیمه کنار می گذارند.

نامرتب بودن

بدون شک می توان گفت یکی از مهمترین نشانه های شوهر تنبل در منزل و یا محل کار، نامرتب بودن استاین افراد ا حتی برای تمیز کردن اتاق خود هم بهانه می آورند و آن را به تعویق می اندازند. این مسئله باعث می شود که همیشه محل کار و اتاق آنها نامرتب و شلخته باشد.

مقاله پیشنهادی: با شوهر زورگو چگونه رفتار کنیم

تمام نکردن کارهای در حال انجام

عدم مراقبت از سلامتی

یکی دیگر از نشانه هایی که شاید برخی از افراد تنبل و بی مسئولیت داشته باشند، این است که به سلامتی خود اهمیت نمی دهند. آنها هر نوع غذای ناسالمی را می خورند و علاقه زیادی هم به ورزش کردن ندارند. به همین دلیل هم اغلب افراد بی مسئولیت، دچار اضافه وزن می شوند.

البته نمی توان گفت که همه افرادی که اضافه وزن دارند، لزوما بی مسئولیت هستند. این موضوع فقط برای کسانی صدق می کند که به خاطر تنبلی، حوصله درست کردن غذا های سالم را ندارند و ترجیح می دهند از غذاهای آماده استفاده کنند.

نحوه برخورد با شوهر تنبل

در صورتی که شوهر شما هر یک از نشانه های بالا را دارد، باید هرچه سریع تر بدانید که باید دقیقا چه رفتار هایی برای مقابله با تنبلی او از خود نشان دهید. در این شرایط، بسیاری از خانم ها می پرسند که چگونه با شوهر تنبل رفتار کنیم؟ در این بخش، برای شما توضیح می دهیم که با شوهر تنبل چیکار کنیم و چه رفتاری از خود نشان دهیم.

صحبت کردن

در حالی که شاید خیلی از افراد این موضوع را نادیده بگیرند، اما باید بدانید که صحبت کردن می تواند بخش زیادی از مشکلات زناشویی را حل کند. به همین دلیل اگر شوهر تنبل شما از انجام خیلی از کارها سرباز می زند، بهتر است هر چه سریع تر با او صحبت کنید. از او بخواهید دلیل تنبلی خود را توضیح دهد. آیا انگیزه کافی برای انجام برخی کارها را ندارد؟ آیا احساس خستگی می کند؟ آیا از شکست می ترسد؟ با ارئه پاسخ درست و صحبت کردن، می توانید تا حد بسیار زیادی او را راهنمایی کنید.

دلیل افسردگی بعد از ازدواج چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

نحوه برخورد با شوهر تنبل

بالا بردن اعتماد به نفس

بسیاری مواقع، خیلی از افرادی که دچار تنبلی و بی مسئولیتی می شوند، کسانی هستند که اعتماد به نفس زیادی ندارند. همین دلیل هم سعی کنید موقع انجام کارها، اعتماد به نفس همسر خود را افزایش دهید و او را تشویق کنید و بگویید که انجام دادن کارها توسط او چقدر برای شما ارزش دارد.

کم کردن توقعات خود

زمانی که شما یک شوهر تنبل دارید و بعد از گذشت مدتی، با او صحبت می کنید، نباید انتظار داشته باشید که تنها در یک روز، تمام انتظارات شما را برآورده سازد. اجازه دهید به مرور این اتفاق رخ دهد و بدون فشار آوردن، همسرتان هر روز در انجام کارهای جدید همکاری کند.

قدردانی کردن

حتی اگر همسر شما کوچک ترین کار را هم در منزل انجام داد، از او قدردانی کنید و بگذارید متوجه شود که شما تا چه حد به انجام کارها توسط او اهمیت می دهید. دادن انرژی مثبت به همسر موقع انجام حتی کوچک ترین کارها، موجب می شود که برای انجام کارهای بزرگ تر هم تشویق شود.

همکاری کردن

زمانی که شوهر شما تنبلی را کنار می گذارد و کم کم در انجام کارهای خانه مشارکت می کند، نباید شما به طور کامل انجام کارها کناره گیری کنید. بهتر است در انجام هر یک از این کارها با او همراهی و همکاری داشته باشید تا متوجه شود که انجام این کارها، وظیفه هردوی شما است و البته انگیزه بیشتری برای این کارها داشته باشد.

همکاری کردن

سخن نهایی

علاوه بر مواردی که پیش از این گفتیم، روش های دیگری نیز برای نحوه برخورد درست با شوهر تنبل وجود دارند که متاسفانه در این مقاله، وقت نمی شود به همه آنها اشاره کرد. اما به طور کلی، مهمترین راه حل ها برای برخورد با شوهر تنبل، این است که در انجام هر کارها او را تشویق و ترغیب نمایید و فراموش نکنید که قدردانی کردن از او تا چه حد می تواند در انجام کارها، به او انگیزه بدهد. اگر شما هم در نحوه برخورد با شوهر تنبل تجربه ای دارید که کارساز بوده است، خوشحال می شویم که در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

عارفه نجمی

اگر در زندگی شخصیت به مشکلی برخورد کردی، میتونم کمکت کنم و پاسخگوی سوالاتت باشم. نگران نباش!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا