تاریخ امروز :تیر 7, 1401
با آموزش ماساژ برای رفع خستگی آشنا شوید

با آموزش ماساژ برای رفع خستگی آشنا شوید

زندگی شهری، کار زیاد و فعالیت کم همگی منجر به گرفتی عضلات و خستگی بدن می‌شوند. گاهی اوقات افراد احساس می‌کنند که همیشه خسته هستند و انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های روزانه را ندارند. بسیاری از پزشکان ماساژ درمانی را به عنوان درمانی برای بیماران مبتلا به سندرم خستگی مزمن (CFS) توصیه می‌کنند. اگر از CFS رنج می‌برید، رایج‌ترین انواع ماساژ توصیه شده برای بیماری شما، درمان کرانیوساکرال و میوفاسیال است. این نوع درمان با قسمت بالایی پشت، گردن و صورت شما کار می‌کند. آموزش کامل ماساژ برای رفع خستگی بدن همچنین می‌تواند به سندرم خستگی مزمن کمک کند زیرا باعث آرامش عصب و عضله می‌شود. هدف اصلی ماساژ درمانی رفع خستگی بدن، آرام کردن و تسکین بدن است، به خصوص اگر تحت استرس یا درد شدید هستید. استرس طولانی مدت می‌تواند علائم و شدت خستگی مفرط را افزایش دهد. در مقاله آموزش ماساژ برای رفع خستگی چند روش آسان و کاربردی را برای شما قرار دادیم که می‌تواند به رفع علائم خستگی مزمن شما کمک کند.

آموزش ماساژ بدن برای رفع خستگی

برای اینکه بتوانید به طور کامل خستگی بدن را رفع کنید بهتر است هر قسمت از بدن را به طور جداگانه ماساژ دهید. در ادامه مطلب آموزش ماساژ برای رفع خستگی، برای هر قسمت از بدن آموزشی جداگانه قرار دادیم. توجه داشته باشید بهتر است افراد باتجربه که در این کار مهارت دارند ماساژ را انجام دهند. هم چنین در مقاله دیگری با عنوان « آموزش ماساژ پا برای رفع خستگی» به طور کامل ماساژ رفع خستگی پا را توضیح داده ایم که می‌توانید مطالعه نمایید.

آموزش ماساژ صورت برای رفع خستگی

برای رفع خستگی صورت و چشم‌ها مراحل  آموزش ماساژ برای رفع خستگی زیر را طی کنید:

آموزش ماساژ صورت برای رفع خستگی

 مرحله 1: پیشانی خود را ماساژ دهید

بند انگشتان خود را بین ابروهای خود قرار دهید و آنها را به سمت خط مو حرکت دهید. این کار را پنج بار تکرار کنید.

مرحله 2: ناحیه چشم خود را ماساژ دهید

با پوست اطراف چشم خود خشن نباشید زیرا بسیار ملایم است. با انگشت حلقه از حرکات نرم و چرخشی استفاده کنید. پنج بار تکرار کنید.

مرحله 3: گونه‌های خود را ماساژ دهید

بند انگشتان خود را روی گونه‌های خود در نزدیکی پل بینی قرار دهید و آنها را روی گونه‌های خود به سمت گوش بکشید. پنج بار تکرار کنید.

مرحله 4: ناحیه دهان خود را ماساژ دهید

با انگشت اشاره و وسط خود یک شکل “V” درست کنید. انگشتان را طوری قرار دهید که انگشت اشاره بالای لب بالا و انگشت وسط زیر لب پایین باشد. به آرامی فشار دهید و به سمت گوش‌ها بکشید.

مرحله 5: چانه خود را ماساژ دهید

کف دست خود را زیر استخوان گونه قرار دهید و به سمت خط مو ماساژ دهید.

مرحله 6: گردن خود را ماساژ دهید

آخرین مرحله آموزش ماساژ برای رفع خستگی، ماساژ گردن می‌باشد. گردن را با حرکات عمودی از استخوان ترقوه به سمت صورت خود در جهت روبه‌بالا ماساژ دهید. هم چنین می‌توانید با مراجعه به مقاله «ماساژ زیبایی صورت» با ماساژ زیبایی و فواید آن آشنا شوید.

آموزش ماساژ صورت برای رفع خستگی

آموزش ماساژ برای رفع خستگی گردن

برای ماساژ در جهت رفع خستگی گردن افراد ، بهتر است که از روش ماساژ پشت بدن برای باز شدن عضلات گردن استفاده کنید. چرا که ماساژ مستقیم گردن توسط شما ممکن است به عضلات فرد صدمه بزند. آموزش ماساژ پشت برای رفع خستگی و گرفتگی عضلات گردن را مرحله به مرحله طی کنید:

آموزش ماساژ برای رفع خستگی گردن

  • از دوستتان بخواهید صاف و راحت روی یک صندلی بنشیند. دست‌هایتان را روی شانه‌های دوستتان بگذارید.
  • دو ماهیچه را در دو طرف گردن در کنار شانه‌ها ورز دهید. با فشار بسیار کم شروع کنید، سپس بیشتر فشار دهید.
  • روی پشت گردن کار کنید.
  • از دوستتان بخواهید سرش را به جلو خم کند.
  • با یکی از دستان خود، پیشانی دوست خود را محکم نگه دارید. این به ماهیچه‌های گردن دوست شما اجازه می‌دهد تا شل شوند.
  • با انگشت شست و انگشت اول دست دیگر، دایره‌های کوچکی در پایه جمجمه ایجاد کنید.
  • به آرامی تمام پشت گردن را فشار دهید. سر دوستتان را به حالت عادی بیاورید.
  • از تکنیک “خزیدن انگشت شست” استفاده کنید.
  • هر دو انگشت شست را به سمت پایین فشار دهید، یکی در قسمت بیرونی هر شانه.
  • آنها را به داخل ببرید و در فواصل 0.5 اینچی (1.27 سانتی متر) محکم فشار دهید تا هر دو انگشت شست هم‌زمان به ستون فقرات برسند.
  • شست خود را دوباره به سمت مفاصل شانه “خزیده” کنید.
  • این حرکت را 4 یا 5 بار تکرار کنید.
  • با یک دست روی هر شانه، قسمت بالایی پشت و شانه‌ها را ورز دهید. دست‌های خود را دور از یکدیگر قرار دهید و به بالای بازوها ختم شود. سپس با ماساژ دادن به دو طرف گردن، روند را معکوس کنید.

آموزش ماساژ دست برای رفع خستگی

آموزش ماساژ دست برای رفع خستگی

  1. کف دست را به سمت بالا نگه دارید، سپس با پاشنه دست روی سطح را نوازش کنید. به استفاده از حرکات هل دادن به سمت مچ دست ادامه دهید، سپس به آرامی به سمت عقب حرکت کنید.
  2. در حالی که کف دست خود را به سمت بالا قرار می‌دهید، انگشتان خود را با دست قفل کنید، سپس کف دست فردی را که ماساژ می‌دهید باز کنید و بکشید. به کشش کف دست ادامه دهید، از حرکات بادکش برای هر حرکت استفاده کنید، سپس حرکات دایره‌ای را در سراسر بدن انجام دهید. به جای حرکات ملایم از حرکات محکم استفاده کنید.
  3. انگشتان به همان اندازه که شکننده و استخوانی هستند، وقتی کاری را با دستان خود انجام می‌دهید، بیشتر کار را انجام می‌دهند. برای شروع ماساژ، کف دست را با یک دست پایین نگه دارید. از دست دیگر خود برای کار روی هر انگشت به طور جداگانه استفاده کنید و از نوک انگشتان تا بند انگشت را نوازش کنید. تمام انگشت را فشار دهید و از حرکات دایره‌ای در اطراف هر مفصل استفاده کنید. دست خود را ببندید تا یک مشت بسازید و یک انگشت را بین دو دست خود بگیرید. کشش دهید، تکان نخورید و به ماساژ انگشت شست ادامه دهید. از فشار محکم اما ملایم روی انگشت شست استفاده کنید و همچنین ناحیه عضلانی را در پایه ماساژ دهید.
  4. دست را برگردانید و از انگشتان خود به عنوان تکیه گاه استفاده کنید. سکته بین تاندون‌ها، از بین بند انگشتان شروع کنید و سپس به سمت مچ دست حرکت کنید.
  5. ماساژ را با برگرداندن و قرار دادن آن بین کف دست خود به پایان برسانید. محکم به هم فشار دهید، سپس فشار را رها کنید و دست خود را به آرامی از انگشتان خارج کنید. دست باید شل باشد و می‌توانید همان مجموعه مراحل را برای دست دیگر تکرار کنید. در صورت تمایل به آشنایی با روش‌های دیگر ماساژ دست می‌توانید به مقاله «ماساژ دادن دست» مراجعه کنید.

آموزش ماساژ کمر برای رفع خستگی

آموزش ماساژ کمر برای رفع خستگی

  1. مقدار کمی لوسیون یا روغن گرم را روی دستان خود قرار دهید. دست‌های خود را به هم بمالید تا لوسیون به طور یکنواخت روی دست‌های شما پخش شود.
  2. دستان خود را به آرامی در حین ماساژ حرکت دهید تا به فرد کمک کنید آرام شود.
  3. ماساژ پشت را از قسمت پایین کمر شروع کنید. دستان خود را از دو طرف ستون فقرات تا شانه‌ها به سمت بالا حرکت دهید.
  4. همان‌طور که دستان خود را به سمت بالا حرکت می‌دهید، یک حرکت دایره‌ای انجام دهید. همان‌طور که دایره‌ها را می‌سازید، با انگشت شست خود کمی محکم‌تر فشار دهید.
  5. در عرض شانه‌ها حرکت کنید و شروع به حرکت به سمت پایین بازوها کنید. هنگام حرکت به سمت پایین از فشار کمتری استفاده کنید.
  6. در حین ماساژ بپرسید که آیا فشار زیادی وارد می‌کنید یا خیلی کم. از فرد بخواهید به شما بگوید که آیا در ناحیه‌ای احساس درد می‌کند. ناحیه دردناک را ماساژ ندهید، یا آن را خیلی آرام ماساژ ندهید.
  7. در صورت نیاز لوسیون بیشتری روی دستان خود بمالید.

سخن پایانی

احساس خستگی و گرفتگی عضلات بخشی جدانشدنی از زندگی ما ایرانیان است. در کنار ورزش و تغذیه سالم بهتر است تا با مطالعه آموزش ماساژ برای رفع خستگی به بهبود سلامت جسمانی خود سرعت بخشید.

اشتراک‌گذاری

همیشه دوست داشتم یه سایت تو زمینه سلامتی و ماساژ داشته باشم که مرجعی بشه برای مساژورها و کسایی که دوست دارن ماساژ یاد بگیرند.که لند اسپا متولد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.