آموزش ماساژ

فشار دادن مراکز بازتابی بدن برای تسکین درد(قسمت دوم)

نیروی الکتریکی موجود در دست های شما

کف دست راست،انرژی مثبت دارد و باعث برانگیخته شدن انرژی در بدن می شود و بدین طریق،اثر تشدید کننده ی (انرژی) دارد.برعکس،کف دست چپ انرژی منفی دارد و اثر تسکین دهنده،آرام بخش دارد.استفاده از هر دو دست اثر ترکیبی خواهد داشت.انرژی موجود در پشت دست ها،ضد انرژی کف دست هاست.پس انرژی پشت دست راست منفی است و انرژی مربوط به پشت دست چپ مثبت است.

پشت سر،انرژی مثبت دارد،در حالی که قسمت جلوی سر دارای انرژی منفی است.اگر کف دست راست را روی قسمت پایینی پشت سرتان و کف دست چپ را روی قسمت جلویی سر قرار دهید،بدین طریق،انرژی های طبیعی سر را تقویت خواهید کرد و یک احساس سلامت و قدرت به دست خواهید آورد.

اگر عکس این جریان عمل کنید،حداقل تاثیر را روی مغز خواهید داشت و در واقع،با اثر مخربی روبرو می شوید.بنابراین،به یاد داشته باشید،هنگامی که می خواهید درد را از بین ببرید،سعی کنید از دست چپ برای فشار روی مرکز بازتابی استفاده کنید.در صورتی که مایل به استفاده از یک وسیله بازتابی برای تسکین درد هستید،آن را در دست چپ خود نگه دارید.

اگر می خواهید نیروهای شفا دهنده ی انرژی را به قسمت های مسدود بدن خود بفرستید،بهتر است از اثر تشدید کننده دست راست خود استفاده کنید.

ماساژ درمانی یک روش طبیعی درمان است و در صورتی که از نیروی الکتریکی مثبت و منفی دست ها آگاه باشیم،موثرتر خواهد بود.

مراکز بازتابی بدن

شما با مطالعه نمودارهایی که پیش رو دارید،در میابید که بر خلاف مراکز بازتابی بدن همیشه در یک مسیر مستقیم نصف النهاری عمل نمی کنند.چند مرکز بازتابی بازتابی در نقاط معین بدن وجود دارند که باعث تجدید حیات کل بدن می شوند.

بنابراین،هنگامی که ما از مراکز بازتابی بدن استفاده می کنیم،ناچار از به کارگیری تکنیک های جدید هستیم.چون ماساژ برخی از مراکز بازتابی دشوار است،ارائه دستورالعمل های ساده نیز مشکل است.

در تصویر بالا می بینید که تعداد زیادی از مراکز بازتابی فقط در یک قسمت از سر جای دارند.چطور می خواهید یک مرکز خاصی را پیدا کنید؟ بنابراین،باید برخی از فنون جدید را به کار بگیرید.شما از بیشتر آن ها تصاویری خواهید یافت.گهگاه لازم است از شخص دیگری نیز کمک بگیرید.به تصاویر پایین نگاه کنید.مراکز بازتابی را در قسمت های مختلف بدن خواهید دید.

بسیاری از شما با غده ها و اندام های داخل بدن آشنا نیستید.بنابراین،بد نیست که شما محل های این غدد و اندام ها را مطالعه کنید تا بتوانید در هنگام آموزش ماساژ برای بیماری های مختلف،آن ها را با مراکز بازتابی خاص خودشان ارتباط دهید.

اکنون به تصاویر زیر  توجه کنید.

چگونه از ماساژ مراکز بازتابی بدن استفاده کنید که موثرترین نتایج حاصل شود؟

به نمودار های پایین نگاه کنید.توجه داشته باشید که چگونه مراکز بازتابی کم و پیش روی غده ها و اعضاء بدن جای گرفته اند.برای ایجاد فشار روی مراکز بازتابی خاص،از انگشت وسط استفاده کنید که دارای قوی ترین جریان انرژی است.هم چنین می توانید 4 انگشت خود را به کار ببرید که گاهی اوقات به نظر می رسد قدرت اشعه ی لیزر را داراست!

چندین روش وجود دارد که از طریق آن ها می توانید این مراکز حساس بازتابی را ماساژ دهید.کلیه ی مراکز بازتابی که در نمودار ها نام گذاری نشده اند،محرک های انرژی هستند و برای بسیاری از قسمت های بدن اهمیت دارند.شما مراکز بازتابی حساس بسیاری را خواهید یافت که علامت گذاری نشده اند.اجازه ندهید این مسئله باعث نگرانی شما بشود.چنان چه دردی از آن نقاط ساطع شود،بدین معناست که بعضی از نقاط بدن شما دچار ناراحتی هستند و نیاز به کمک دارند.بنابراین،راه حلی پیدا کنید.

توصیه میکنیم بلاگ درمان درد انگشتان دست در طب سنتی را بخوانید.

ماساژ دادن مراکز حساس واکنشی مهم

بهتر این است با ماساژ دادن مراکز حساس واکنشی مهمی که در نقاط مختلف بدن جای دارند شروع کنید.

از انگشت وسطی خود برای ایجاد فشار آرام روی هر مرکز بازتابی استفاده کنید.اگر دردی احساس کنید،متوجه می شوید که در محلی گرفتگی وجود دارد.

اجازه بدهید تاکید کنم که شما مرکز درد را بر روی ناحیه ی شکم یافته اید.این حالت،الزاما نمایانگر آن نیست که شکم دچار مشکل است.وقتی شما به تصویر9 و تصویر 7 نگاه می کنید،درمی یابید که مراکز بازتابی حساس می توانند نشانه های درد را از اعصاب به سلول دیگری که بد کار می کند،و در ناحیه دچار گرفتگی است،ارسال کنند.چنان چه با فشار دادن،دردی در آن قسمت ظاهر شد،اینگونه تصور کنید که انسدادی در آن جا وجود دارد.

فشار را روی مراکز بازتابی نگه دارید،تا درد آرام شود.(هربار 7 ثانیه) به یاد داشته باشید که وقتی این کانون های بازتابی را که علائم هشدار دهنده ای از اندام و یا بافتی که بد کار میکند،ارسال می دارند،ماساژ و فشار دهید،علاوه بر تشخیص درد و تنش،به درمان هم می پردازید.

شما هم چنین،بیماری را معالجه می کنید و سلامتی را با آزاد سازی مناطق دچار انسداد به بدن باز می گردانید.برای ماساژ دادن مراکز بازتاب ها در روی سینه و شکم،از فشار انگشت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:
فشار دادن مراکز بازتابی بدن برای تسکین درد(قسمت اول)
فشار دادن مراکز بازتابی بدن برای تسکین درد(قسمت سوم)

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میلاد اعتمادی فر

همیشه دوست داشتم یه سایت تو زمینه سلامتی و ماساژ داشته باشم که مرجعی بشه برای ماساژورها و کسایی که دوست دارن ماساژ یاد بگیرند. که لند اسپا متولد شد.

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام درود
    كيفيت عكس ها پايين نميشه متن داخل عكس خوند ممنون ميشه برام ايميل كنين لطفا

  2. سلام، وقتتون بخیر ، نام کتابی که این متن رو ازش استخراج کردید چی هست؟ من چندین سال پیش یک دوره طب سنتی رفتم و همین صفحات رو برامون فتو زدند و دادند، الآن به دنبال خود کتاب هستم ولی اسم کتاب رو نمیدونم،، ممنون میشم اگه بگید.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا