ماساژ

فشار دادن مراکز بازتابی بدن برای تسکین درد (قسمت اول)

برای آگاهی از اینکه چگونه از مراکز بازتابی سرتا سر بدن استفاده کنیم،بهترین راه این است که از بازتاب های موجود در دست و پا شروع کنیم.شست خود را در مرکز کف دست یا در مرکز کف پای خود قرار دهید و با یک حرکت چرخشی،شست را فشار و تکان دهید.انگار می خواهید یک حبه را خرد کنید.این عمل را ۵ بار تکرار کنید،سپس به نقطه دیگری بروید.

مراکز بازتابی بدن

          

شما پوست را مالش نمی دهید،بلکه در واقع مراکز بازتابی زیر پوست را ماساژ می دهید.این روش را برای ماساژ مراکز بازتابی به کار ببرید،به جز نقاطی که فشار دائم توصیه شده است.روش پیشرفته تر ماساژ دست ها و پاها شامل ماساژ شست دست یا پا و سپس ماساژ کامل کلیه انگشتان دست و پاست تا بدین وسیله، مراکز بازتابی حساس را پیدا کنیم.

در اینجا فقط از انگشتان خود استفاده نکنید.وسیله ای مانند یک مداد یا میله بازتابی دستی را به کار ببرید.این وسیله را بین هر انگشت پا در هر دو طرف و همچنین ما بین هر انگشت دست حرکت دهید.در این حال،از یافتن نقاط دردناک در قسمت های تحت ماساژ،حیرت زده می شوید.مطمئن باشید ماساژ این مراکز،کانون های بسیاری را در بدن تحریک می کند.به طور مستمر و شدید فشار دهید و تا ۷ آرام بشمارید و پس از رها کردن تا ۳ بشمارید.برای تسکین درد سراسر بدن،برای مدت ۱۵ دقیقه،۳ بار دیگر این روش را در قسمت پشت ساق پا به کار ببرید.

 

 

تصویر بالا نشانگر چندین مرکز بازتابی کنترل درد است که با فشار تحریک می شوند و باعث آزادی سازی ضد دردهای طبیعی شیمیایی در مغز به نام اندورفین ها می شوند.همچنین،این نمودار،مراکز بازتابی تحریک کننده ی انرژی را در نقاط مختلف بدن نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:
فشار دادن مراکز بازتابی بدن برای تسکین درد(قسمت دوم)
فشار دادن مراکز بازتابی بدن برای تسکین درد(قسمت سوم)

 

میلاد اعتمادیفر

دیدگاهتان را بنویسید