ماساژ درمانی

مراکز حساس واکنشی غدد جنسی

چگونه با تحریک مراکز واکنشی بر ناتوانی جنسی غلبه کنیم

مراکز حساس واکنشی غدد جنسی : من،مردان و زنان بسیاری را با نیروی شفابخش و جادویی ماساژ درمانی معالجه کرده ام.نازایی،ناتوانی جنسی در مردان و مشکلات پروستات با روش ساده ماساژ درمانی و فشار دادن مراکز بازتابی درمان شده اند.

روابط زناشویی برای سلامت انسان مهم است

بدیهی است که روابط جنسی کنترل شده و طبیعی،برای سلامتی از اهمیت خاصی برخوردار است.در صورتی که اندام های جنسی،بیمار و یا دچار نارسایی باشند و یا فرد،مشکل روحی داشته باشد،نمی تواند به شکل طبیعی از روابط جنسی خود لذت ببرد.

روابط جنسی یکی از قوی‌ترین غریزه ها و انگیزه های دنیای حیوانات است و در زندگی انسان ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛به طوری که به عنوان مهمترین عامل در زندگی انسان می‌تواند به خلق زندگی جدیدی بینجامد.وقتی میل جنسی رو به کاهش می‌گذارد،نمایانگر کاهش کارکرد چند غده مترشحه است که عملکرد آنها باعث حفظ سلامت بدن می‌شود.با تحریک مراکز حساس مربوط به این غده ها می توانیم میل جنسی و تولید هورمون را افزایش دهیم و روند پیرشدن را به تاخیر اندازیم.

مراکز حساس واکنشی و تحریک غدد جنسی

نمودار شماره 14 را ببینید و مراکز واکنشی مربوط به اندام های جنسی را روی سر و همچنین روی سایر غدد درون ریز(هیپوفیز،صنوبری،تیروئید،پاراتیروئید،تیموس،پانکراس و غدد فوق کلیه) ملاحظه کنید.

غدد جنسی

با ماساژ دادن مراکز حساس مربوط به غدد هیپوفیز،تیروئید و فوق کلیه،تولید هورمون های مورد نیاز غدد جنسی شدت می یابد.نمودار شماره ۲ در ارتباط با دست و پا را ببینید.برای تحریک غدد جنسی از طریق ماساژ،فصل مربوط به غدد داخلی را از نظر بگذرانید.در نمودارهای شماره ۷ و ۸ مراکز حساس نزدیک به غدد و اندام های داخلی توجه کنید.

با انگشت میانی یا مجموعه انگشتان که به یکدیگر چسبانده اید،به هر یک از مراکز واکنشی که با غدد جنسی رابطه دارند،فشار وارد کنید و مراکز واکنشی مربوط به غدد مترشحه درون ریز را هم فشار دهید.هر بار که فشار وارد میکنید،به آرامی تا ۳ شماره بشمارید و سپس رها کنید.این عمل را در روی هر مرکز ۵ بار تکرار کنید.چنانچه چربی زیر پوست زیاد باشد،باید آن مرکز را عمیق تر فشار دهید.مراکز واکنشی مربوط به بخش شکمی را هم که زیر استخوان سینه قرار دارد، فشار دهید به اندازه ۲.۵ سانتی متر بالای آن را نیز فشار دهید.

بصل النخاع

اکنون به بصل النخاع که یک منبع انرژی بخشی است،می پردازیم.در نمودار شماره ۱۳ محل این مرکز بسیار مهم را مشاهده خواهید کرد.بصل النخاع،به تحریک غده های جنسی کمک می کند.با انگشت میانی هر دو دست یا فقط یک انگشت،این مرکز بازتابی را فشار دهید و تا ۳ بشمارید.این حرکت را ۵ بار تکرار کنید تا مطمئن شوید سایر غدد نیز انرژی کافی دریافت کرده اند.

غدد جنسی

فشار متناوب روی بازوها و ساق پاها

چندین مرکز بازتابی نیز روی بازوها و ساق پا هستند که باعث تحریک غدد جنسی می شوند.برای اینکه دچار سردرگمی نشوید،از ابزار بازتابی مانند غلتک استفاده کنید.

تذکر :چنانچه دچار واریس پا هستید،از این روش استفاده نکنید.

هنگام استفاده از غلتک،از سمت داخلی پا از ناحیه قوزک شروع کنید. حرکت غلتک را به سمت بالا در سراسر عضله پشت ساق پا تا قسمت زانو ادامه دهید.شاید مایل باشید چند بار این تمرین را تکرار کنید.سپس غلتک را به طرف استخوان جلویی و مجدداً به طرف بالا و پایین حرکت دهید.وقتی نقاط حساس و دردناک را پیدا کردید،تعجب خواهید کرد.حال با غلتک،سمت خارجی پا را در جهت بالا و پایین ماساژ دهید.هر نقطه دردناکی را که یافتید،با انگشت ماساژ دهید.این حرکت همچنین،باعث تحریک مایع لنفی میشود،غلتک را در اطراف در زانوها نیز به حرکت در آورید.

حرکت را تا بالای ران ها ادامه دهید.به این صورت که از قسمت داخلی زانو،غلتک را به سمت بالا تا محل اتصال دو ران می‌بریم. هنگامی که به قسمت خارجی ساق رسیدید،ماساژ را تا ناحیه لگن ادامه دهید و در آنجا نقاط دردناکی را خواهید یافت. مراقب باشید فشار شدید وارد نکنید تا به نتیجه ی مطلوب برسید.اکنون، این تمرین را روی بازوها به کار میبریم.من ترجیح می‌دهم از غلتک استفاده کنم؛زیرا گاهی نمی توان با انگشت و با سرعت لازم مراکز حساس را یافت.

ناحیه پشت بدن

ناحیه پشت بدن در تحریک غدد جنسی نقش موثری دارد؛اما فرد به تنهایی نمی‌تواند این ناحیه را ماساژ دهد.در نتیجه،فرد دیگری باید این کار را انجام دهد.از غلتک به طور مستقیم روی ستون فقرات استفاده نکنید.شاید خود شما به کمک غلتک بتوانید تنها،قسمت پایینی ستون فقرات را ماساژ دهید.همچنین،مراکز بازتابی مشخص شده بر روی برجستگی باسن را ماساژ دهید.روش دیگر تحریک غدد جنسی،ماساژ دادن عضلات ناحیه تحتانی(پایینی)پشت بدن است.با انگشتان خود عضلات را از ستون فقرات تا لگن به صورت چرخشی ماساژ می دهیم.

غلتک ماساژ

مراکز حساس واکنشی زبان

از یک ماساژ دهنده کوچک میله مانند،برای یافتن مراکز واکنشی مربوط به غدد جنسی که در روی زبان قرار گرفته اند استفاده می کنیم.. در نمودار شماره ۱۶ نشان داده شده که چگونه خطوط مرکزی از میان زبان می گذرند و مستقیما در مسیر غدد جنسی به سمت پایین می روند(رحم و اندام تناسلی مرد). اکنون در می یابید که چرا مراکز بازتابی زبان،نیروی حیاتی را به اندامهای جنسی می فرستند.

درمان ناتوانی جنسی

برای غلبه بر ناتوانی جنسی کیسه بیضه و محتویات آن(بیضه ها)را در دست بگیرید و روزانه حدود بیست بار یا بیشتر آن را به طور متناوب(سفت و شل گرفتن)فشار دهید.به دور مرکز تحریک کننده خاص”گرمگاه”توجه کنید که مابین کیسه بیضه و نشمینگاه و دیگری بین انتهای ستون فقرات(دنبالچه)و مقعد قرار دارد.این مراکز تحریک کننده غدد جنسی را با کمک انگشتان به طور آرام و متناوب ۵بار فشار دهید(و رها سازید).اکنون برای تحریک بیشتر،نواحی اطراف نشیمنگاه(مقعد)را فشار دهید.ماساژ دادن این مراکز واکنشی تحریک کننده می تواند برای زنان نیز به اندازه مردان مفید باشد.

کاربرد ماساژ درمانی در تامین سلامت اعضاء تناسلی مرد

مهم ترین غددی که با کارکرد صحیح غدد جنسی ارتباط دارند،غدد مترشحه درون ریز هستند.مراکز بازتابی مربوط به غدد مترشحه درون ریز را ماساژ دهید و اگر نقطه حساسی یافتید،مطمئنا نشانگر بیماری یا ضعف غدد جنسی است،در این صورت،احتمالا بدن شما از ناحیه کمر به پایین دچار آسیب شده است.

اکنون،اجازه بدهید به مراکز حساس مربوط به اعضاء تناسلی مردان بپردازیم.

مراکز حساس واکنشی بسیاری در این ارتباط وجود دارد.اما من در اینجا می خواهم نتایج فوق العاده ای را که با چند مرکز درمانی داشته ام،برای جلوگیری از سردرگمی شما بیان کنم.مرکز بازتابی غده جنسی را فشار می دهیم.این مرکز،تقریبا به اندازه یک کف دست پایین تر از ناف قرار دارد.این قسمت را تا حدی محکم با شست یا انگشتان دست،سه بار فشار می دهیم.در سمت داخلی ساق پا تقریبا به اندازه یک کف دست بالاتر از قوزک پا نیز یک مرکز بازتابی مربوط به غدد جنسی وجود دارد.

در صورت وجود نارسایی در غدد جنسی،این مرکز احتمالا بسیار حساس و دردناک است.بنابراین،ابتدا با شست به آرامی این مرکز را ماساژ دهید تا درد برطرف شود.احتمالا درمان چندین روز به طول می انجامد.در مرحله نخست،بیش از 30 ثانیه ماساژ ندهید.اطراف این مرکز نیز ممکن است دردناک باشد؛بنابراین زمان کافی صرف کنید و همه مراکز و کانون های دردناک را ماساژ دهید.مرکز بازتابی بسیار حساس دیگری نیز تقریبا 5/7 سانتی متر،بالاتر از قسمت نرم بالای زانوها قرار دارد.چنانچه غدد جنسی شما دچار مشکل یا بیماری شود،این مرکز سریعا دردناک خواهد شد.از ماساژ ویژه ای که برای قسمت پایینی ساق پا استفاده کردیم.در این نقطه نیز بهره خواهیم گرفت.

به مرکز بازتابی در ناحیه پشت توجه کنید.

برای ماساژ دادن آن،شاید مجبور شوید از شخص دیگری کمک بگیرید.

چنانچه خودتان این تمرین را انجام می دهید،باید دست ها را روی باسن ها بگذارید و در حالی که انگشتانتان به سمت شکم قرار گرفته اند،دست های خود را به طرف پشت بدن ببرید و درست پیش از اینکه به ستون فقرات برسید،مراکز بازتابی حساس را پیدا کنید و آن ها را فشار دهید.

این مراکز در اطراف دیسک کمر قرار دارند.همچنین به مراکز حساس روی برجستگی باسن توجه کنید.با یک انگشت آن را فشار دهید و کمی نگهدارید.این مراکز بازتابی(که در پشت قرار دارند)،به ویژه برای افرادی که از نظر نعوذ با مشکل مواجهند،مفید است.اکنون به زیر قوزک ها نگاه کنید.در این قسمت،مراکز بازتابی مربوط به اعضاء تناسلی مردان نشان داده شده است.

مراکز حساس واکنشی در پاشنه ها

پاشنه های پا مراکز بازتابی دیگری هستند که می توانند مورد استفاده قرار گیرند.منظور من تمام پاشنه است.در صورت بروز بیماری در غدد جنسی با روده بزرگ یا هر قسمت از اندام های تحتانی،فشار روی مراکز بازتابی اطراف پاشنه هر دو پا می تواند باعث تسکین درد شود.

شاید در آغاز،این موضوع باورکردنی نباشد و شما به وسائل ماساژ دهنده از قبیل میله دستی یا شانه نیاز داشته باشید.احتمالا چندین روش برای تسکین درد و حساسیت وجود دارد.بنابراین،در حالی که انگشتان خود را زیر نرمه پاشنه(نزدیک مرکز پا)قلاب کرده اید،ضمن ماساژ،آن را فشار دهید.

پس از چند ثانیه،انگشتان خود را آهسته در اطراف پاشنه حرکت دهید.توجه داشته باشید که در اینجا منظور ما نرمه پاشنه پاست،نه قسمت استخوانی که مراکز بازتابی مربوط به همورئید در آنجا قرار دارد.بنابراین،اگر می خواهید غدد جنسی جوان و با طراوتی داشته باشید،باید همه مشکلات مربوط به قسمت پایین بدن خود را برطرف کنید.

چگونه بیضه ها را امتحان کنید

نامه های فراوانی از مردان دریافت می کنم که از من می پرسند چگونه می توانند نشانه های بروز سرطان بیضه را تشخیص دهند. انجام روش زیر، برای اکثر مردان بسیار ساده است و در هر ماه، تنها به یک یا دو دقیقه وقت نیاز دارید. وقتی در حمام هستید و پوست کیسه ی بیضه در حالت آرامش است و بیضه ها براحتی لمس می شوند، بهترین زمان انجام این معاینه است.

هربار یک بیضه را امتحان کنید. خیلی آرام، طوری که صدمه ای به هود نزنید. از هر دو دست استفاده کنید. انگشتان اشاره و میانی را زیر یکی از بیضه ها قرار دهید. اکنون انگشت شست را روی آن بگذارید و به آرامی، حرکت چرخشی بدهید. در این حال، چیزی سفت به عنوان بیضه زیردستان خود احساس می کنید که هنگام لمس باید صاف و بدون برآمدگی باشد. در قسمت پشت هر بیضه، مجرای ذخیره ی اسپرم قرار دارد که هنگام لمس حالت اسفنجی دارد. در صورت بروز هرگونه سفتی یا برآمدگی در روی کیسه ی بیضه، مشکوک به بیماری شوید. برای حفظ سلامت اندام های تولید مثل، از مراکز واکنشی مربوط به غدد جنسی و سایر غدد درون ریز استفاده کنید. سیستم تولید مثل مرد بسیار حساس است؛ بنابراین، وقتی مراکز حساس این قسمت ها را ماساژ می دهید، آنها را خیلی آرام و آهسته لمس کنید.

 

چگونه بر مشکل پروستات غلبه کنیم

چنانچه پس از چند روز ماساژ دادن مراکز حساس مربوط به آلت مردانه، درد پروستات برطرف نشود از روش خانم ترزافریمر استفاده کنید. اگر نوار سفتی در اطراف پایه ی آلت تناسلی مردانه ملاحظه کردید، سعی کنید با انگشتان خود آن نوار را ماساژ دهید تا اینکه نرم شود و به تدریج از بین برود. قبل از اینکه ماساژهای عمیق را شروع کنید، پزشک خود را در جریان بگذارید.

 

چگونه هیجان های جنسی را مهار کنیم

برای افرادی که از نظر جنسی امکان ارضاء کامل نیازهای جنسی خود را ندارند، روشی را پیشنهاد می کنیم که میل جنسی آنها را فروکش می کند. ابتدا، برای چند دقیقه آرامش خود را حفظ کنید. سپس صاف بنشینید. گردن و سر خود را خیلی راحت و آسوده نگهدارید. 5 یا 6 بار نفس عمیق بکشید. چشمان خود را ببندید و تجسم کنید که در درون شما نیروی زیادی وجود دارد. سعی کنید در این حالت به هیچ وجه به موضوعات جنسی نیندیشید. تنفس عمیق را ادامه دهید و هر بار تصور کنید که انرژی جنسی را از مرکز آن، یعنی قاعده ی ستون فقرات به سمت بالا می کشید. با هر بازدم، این نیرو را به قسمت شبکه ی عصبی یا ترجیحا به مغز هدایت کنید تا در آنجا ذخیره شود.

این تمرین را برای چند دقیقه بی آنکه حالت تنفسی خود را تغییر دهید، ادامه دهید.در صورتی که به چنین تنفس های عمیقی عادت ندارید و احساس سرگیجه می کنید،می توانید به خودتان استراحت بدهید و پس از 3 یا 4 ساعت،مجددا تنفس عمیق را آغاز کنید.باید قادر باشید انرژی جنسی خود را پیش از اینکه به سمت شبکه اعصاب هدایت شود،به کمک تنفس بالا آورده،خارج کنید.

تمرینی برای کنترل مثانه

در اینجا روشی را عرضه میکنیم که برای زنانی که مثانه ضعیفی دارند،مفید است.این تمرین،عضلات اندام های تحتانی و شکمی ضعیف شده را تقویت می کند.وقتی شما برای ادرار کردن به دستشویی می روید،عضلات خود را منقبض کنید تا جریان ادرار متوقف شود.این تمرین را حداقل 10 بار تکرار کنید.وقتی عضلات خود را برای توقف ادرار منقبض می کنید،عضلات شکم را نیزمنقبض کنید.

بدین گونه،عضلات مهم بدن،به ویژه عضلاتی را که در ارتباط با غدد جنسی است،تقویت و محکم می کنید و یک زندگی زناشویی مطلوبی ایجاد میشود.برای کنترل مثانه،بعد از ادرار کردن،کمی به طرف جلو خم شوید و مجددا سعی کنید ادرار کنید تا مطمئن شوید که مثانه به کلی تخلیه شده است.گاهی اوقات،پس از ادرار کردن لازم است بایستیم و سپس مجددا بتشینیم و بکوشیم ادرار کنیم.با اطمینان از خالی بودن مثانه،دفعات توالت رفتن شما کاهش می یابد.

 

چگونه از روش ماساژ درمانی برای زایمان بدون درد استفاده کنیم

استفاده از این روش برای مادران یک موهبت است.بدون دارو و بیهوشی،مادران می توانند یک زایمان بدون درد داشته باشند.استفاده از این روش باید هنگامی صورت گیرد که زایمان نزدیک باشد؛در غیر این صورت،نوزاد پیش از موعد به دنیا خواهد آمد.

روش آسان و طبیعی زایمان نباید در وضعیت دراز کشیده انجام گیرد.بلکه به شکل چمباتمه  روی پاها بایستیم.

این روش طبیعی را زنان بومی در زمان زایمان،از صدها سال پیش به کار می بردند.هنوز هم شماری از زنان به حکم غریزه،هنگام زایمان های اضطراری(که در بیمارستان بستری نیستند)از این روش بهره می برند.

روش آسان و طبیعی زایمان

زنی که در حال زایمان است،با استفاده از 2 عدد شانه سر با روش زیر،زایمان بی دردی خواهد داشت.به این ترتیب که دندانه های شانه را به مراکز بازتابی دست های خود فشار می دهد و در نتیجه،باعث آرامش ماهیچه ها می شود.

در این حالت،زایمان سریع و بدون دردی خواهد داشت.بنابراین،به محض آنکه دردهای زایمانی شروع می شود،باید به هر یک از دست های مادر یک شانه بدهیم و همزمان،جسمی جامد نیز در مقابل پاهای او بگذاریم تا پاهای خود را به آن فشار دهد.چون در این حالت احتمال شکستن شانه های معمولی وجود دارد،بهتر است از شانه های مخصوص ماساژ درمانی استفاده شود.دندانه های شانه با کمی فشار در کف دست فرو می رود.

چنانچه دندانه های شانه دردی ایجاد کند،مادر چند دقیقه ای شانه ها را رها می کند و بعد دوباره فشار را ادامه می دهد.در این حال،کف هر دو پا را نیز به جسمی که مقابل کف پا قرار داده شده به شدت فشار می دهد.چنانچه از شانه به طور معکوس استفاده شود.یعنی دندانه ها را به نوک انگشتان فشار دهد به احتمال زیاد تسکین بیشتری پیدا خواهد کرد.تصویر شماره 22 را ببینید.

دردهای زایمانی و روش های غریزی ماساژ درمانی

زنان به حکم غریزه در هنگام زایمان،به این روش(فشردن دست های خود با فردی که نزدیک اوست)متوسل می شوند.البته این روش به تنهایی برای تسکین درد کافی نیست و لازم است از شانه مخصوص و روشی که به آن اشاره کردیم استفاده کنند.

 

یک داروی مقوی و نیرو بخش بی نظیر

این دارو،مخلوطی از چندین گیاه مخصوص علفی است که “لی دیا پینک هام” نامیده می شود.من همیشه شیشه ای از این دارو را همراه دارم در صورت بروز ناراحتی در قسمت پایین شکم،از این دارو استفاده می کنم و همه نشانه ای ناراحتی رفع می شود.اندام های جنسی را که درهنگام تنش و اضطراب منقبض می شوند،آرام می کند.چندی پیش دختری نزد من آمد که از نازایی رنج می برد.به او داروی”لی دیا پینک هام”را تجویز کردم.در مدت کوتاهی این دارو موثر واقع شد و او به من اطلاع داد که باردار شده و پس از مدتی باخبر شدم که نوزاد کاملا سالمی بدنیا آورده است.بنابراین،باید تاکید کنم که “لی دیا پینک هام” بهترین دارو برای دوران یائسگی است و برای مردان نیز دز دورانی که پا به سن می گذارند،مفید است.زیرا باعث آرامش غدد جنسی آن ها می شود.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

مهدیه

علاقه زیادی به مطالعه دارم و دوست دارم در زمینه های سلامتی اطلاعات زیادی کسب کنم و در این راستا این اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا