تاریخ امروز :مهر 4, 1400
چربی سوزی قبل خواب چربی سوزی قبل خواب چربی سوزی قبل خواب losing weight while you sleep today main 191217 1b60f8d5be9cada820c9c44187d45f38

چربی سوزی قبل خواب

چربی سوزی قبل خواب:

چربی سوزی قبل خواب راه‌ها و روش‌های زیادی دارد که در این مقاله سعی داریم به شما این راه و روش‌ها را یاد دهیم . این روزها اکثرا به دنبال زیبا کردن اندام و کاهش وزن خود هستند.تاحالا این موضوع براتون جالب بوده که هرچه بیشتر بخوابید بیشتر لاغر می‌شوید؟

طبق تحقیقاتی که منتشر شده است، نشان می‌دهد افرادی که دارای اضافه وزن هستند، 16 تا 20 دقیقه کمتر از افراد معمولی می‌خوابند. شاید این مقدار کم به نظر بیاید.

اما با گذشت زمان این اختلاف افزایش می‌یابد. می‌توان دو علت را به این موضوع ربط داد. ابتدا هرچه زمان خوابیدن شما بیشتر باشد، کالری دریافتی شما کمتر است. مورد دوم مربوط به هورمون‌ها می‌شود. هورمون های لپتین و گرلین باعث مدیریت اشتها می‌شوند.

هورمون لپتین از ذخایر چربی در بدن ترشح می شود. این هورمون می‌تواند فرآیند‌های بیولوژیکی، مثل مدیریت انرژی مورد نیاز بدن را تنظیم کند. و هورمون گرلین یک محرک اشتها آور به شمار می رود و باعث تحریک گرسنگی می‌شود.

نتایج مطالعه ‌ای دانشگاه ویسکانسین نشان می‌دهد که کسانی که بیشتر می‌خوابند، گرلین در خون آن‌ها کاهش می‌یابد و سطح لپتین افزایش پیدا می‌کند.

بعد از خوندن کامل این مطالب دیگه از اضافه وزن خود رنج نمی‌برید زیرا ما می‌خواهیم راهکار‌هایی را برای افزایش چربی سوزی قبل خواب و تناسب اندام با شما در میان بگذاریم.

 

مقاله پیشنهادی : لاغری با دمنوش

 

قبل از خوابیدن راه‌ها ،غذاها و همچنین نوشیدنی‌هایی وجود دارد ،که می‌تواند حتی در خواب هم چربی سوزی کند. شاید فک کنید غذا نخوردن و گرسنه خوابیدن میتواند روند چربی سوزی شمارا افزایش دهد، در صورتی که اینکار به بدن شما آسیب می‌زند و شمارا از رسیدن به اهداف خود دور می‌کند، این‌کار حتی روی کیفیت خواب شما اثر می‌گذارد و شانس بهتر خوابیدن را از شمامی‌گیرد.

طبق صحبت‌های دکتر مایکل بروس زمانی که شما در خواب عمیق هستید (Rem) بدن در حال انجام متابولسیم سوخت و ساز است که سوزاندن کالری را به دنبال دارد.

درنیمه‌ی شب، هنگامی که در خواب عمیق هستید، تازه فرآیند سوزاندن گلوکوز آغاز می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت هرچه بیشتر می‌خوابید، بیشتر کالری می‌سوزانید. این کالری سوزی به افزایش دفعات وارد خواب عمیق شدن هم بستگی دارد. همچنین این میزان کالری سوزی، به وزن فرد بستگی دارد.

 

قبل خواب چه غذایی بخوریم؟

مطمنا برای همه اتفاق افتاده است که از ترس چاق شدن، بعضی شب ها را گرسنه خوابیده‌اند و تا صبح خواب غذاهای رنگین رو دیده‌اند. به نظر شما چه غذاهایی برای قبل خواب می‌تواند مناسب باشد؟
خوردن مرکبات قبل خواب، یکی از مواردی هست که نه تنها باعث چاقی نمی‌شود بلکه می‌تواند در چربی سوزی کمک کند. مرکباتی مانند: پرتقال، لیمو، لیموترش و گریپ فروت که حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند.
این ویتامین، از طرفی برای پوست و استخوان‌های شما بسیار مفید است، از طرفی دیگر به چربی سوزی منجر می‌شود. ویتامین C، به عملکرد ال کارنیتین کمک می‌کند. ال کارنیتین، نوعی  آمینو اسید است که در تجزیه چربی و تبدیل آن به انرژی در بدن کمک می‌کند. مقداری پرتقال یا یک گریپ فروت می‌تواند وعده‌ای مناسب برای قبل خواب باشد.
شاید از شنیدن اسم لبنیات در این لیست تعجب کنید به دلیل چربی و کالری زیادی که در لبنیات وجود دارد اما لبنیات به دلیل کلسیم زیادی که دارند در سوزاندن چربی‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند، هرچه کلسیم بیشتری مصرف کنید، بدن چربی بیشتری می‌سوزاند. البته فراموش نکنید که لبنیات بیشتر برای رژیم‌های غذایی که همراه با کالری کم هستند، می‌تواند باعث کاهش وزن شود.

 

 

همچنین شیر دارای یک پروتئین دیر هضم به اسم کازئین است.خوردن یک لیوان شیر قبل خواب می‌تواند به کاهش وزن سریع در طول شب کمک کند.
 ماست یونانی  یک مورد دیگری از لبنیات است که حاوی پروتئین بسیار زیاد در عین حال قند بسیار کم می‌باشد. خوردن این ماست قبل خواب باعث می‌شود که احساس کاملا سیری کرده و به ساخت عضله و چربی سوزی در خواب کمک می‌کند.
مورد بعدی در لیست ما، غذاهای سبوس دار هستند. این نوع از غذاها دارای فیبر بسیاری بوده و مانع جذب چربی در بدن شما می‌شود. جدا از چربی سوزی، این نوع از غذاها، مملو از پروتئین، ویتامین‌ و آنتی اکسیدان‌ها است.
چربی سوزی قبل خواب چربی سوزی قبل خواب چربی سوزی قبل خواب shutterstock 1155446311 800x450 2

نوشیدنی‌های چربی سوز قبل خواب:

یکی از راهکارهای چربی سوزی قبل خواب استفاده از نوشیدنی‌های خاص است. همان‌طور که در بالا ذکر شد، شیر یکی از نوشیدنی‌های مفید برای قبل خواب است. یکی دیگر از نوشیدنی‌هایی که باعث چربی سوزی قبل خواب می‌شود، چای بابونه است. این چای از گیاه بابونه تهیه می‌شود که دارای خواص درمانی بسیاری از جمله: درمان اختلالات روده ای، معده، تنظیم ساعت خواب، درمان زخم‌های دهان، آکنه و… است. چای بابونه به گلیسین بدن کمک کرده و سبب آروم شدن بدن می‌شود. همچنین سبب بهبود کنترل گلوکز و کاهش وزن می‌شود.
چای دیگر ما ،چای زنجبیل است.
این چای، دشمن بزرگی برای چاقیست. به علاوه به بدن کمک می‌کند مواد مغذی را بهتر جذب کند. ناراحتی معده را تسکین داده وهضم غذا را سهل می‌کند. مخصوصا اگر چند ساعت قبل از خواب یک وعده غذایی بد خورده باشید.
برای خوشمزه شدن چای خود می‌توانید مقداری لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل به نوشیدنی خود اضافه کنید.
نوشیدنی بعدی ما، چیزی است که به راحتی در دسترس قرار میگیرد و کم هزینه است. تمام نوشیدنی‌های ذکر شده دارای مقداری کالری هستند اما
آب، این مشکل را ندارد و حاوی کالری صفر است.
نوشیدن آب، بیشتر با کیفیت خواب رابطه دارد و سبب کاهش خواب‌آلودگی در روز بعد می‌شود.
مورد بعدی نوشیدنی خوشمزه‌ایی است که شامل آب‌لیمو و خیار است. این نوشیدنی باعث کاهش توده‌ی چربی بدن می‌شود.
برای طعم بهتر آن می‌توان همراه با نعنا نیز سرو کرد.
تا حالا آب گریپ فروت با دارچین را امتحان کرده‌اید؟ اگه به رژیم غذایی که موجب سم‌زدایی می‌شود علاقه‌مند هستید، این نوشیدنی هیدراته و سیر کننده، مملو از مواد مغذی است و به سوخت و ساز بدن کمک می کند.
تهیه تمام نوشیدنی‌های بالا آسان است و به راحتی در خانه می‌توانید آن‌ها را به دلخواه خود تهیه  و مصرف کنید. در صورت مصرف منظم این نوشیدنی‌ها، شاهد تاثیر آن‌ها بر چربی‌های معده خواهید بود.
اگر به دنبال لاغری و چربی سوزی قبل خواب هستید، از نوشیدنی‌های الکلی دوری کنید. نوشیدنی‌های الکلی علاوه بر مضراتی که دارد سبب اختلال در خواب نیز می‌شود.
جدا از همه‌ی این بحث‌ها، قند موجود در این نوشیدنی‌ها در سوخت و ساز بدن مشکل ایجاد می‌کند و با تحریک سیستم عصبی بدن، الگوی خواب فرد را بهم می‌ریزد و باعث افزایش وزن فرد می‌شود.

تاثیر عوامل بیرونی بر چربی سوزی حین خواب:

دمای محیط می‌تواند بر کیفیت خواب موثر بوده پس بهتر است درجه دمای اتاق را قبل خواب حتما تنظیم کنید. طبق تخقیقات انجام شده بر افرادی که اضافه وزن دارند، اثبات شده خوابیدن در اتاقی با درجه حرارت مناسب و البته خنک، می‌تواند چربی های سفید داخل بدن را به چربی های قهوه ای تبدیل کند.
چربی های قهوه‌ای یکی از عوامل تحریک کننده برای چربی سوزی بدن است.
قبل از خواب تمامی نورهای اطراف را خاموش کنید. اگر عادت به خوابیدن در اتاق تاریک را ندارید، از نور محیط بیرون برای محیط خواب خود استفاده کنید تا با کاهش ملاتونین در بدن راحت‌تر چربی‌سوزی کنید .براساس تحقیقات دانشگاه آکسفورد، کسانی که در اتاق کاملا تاریک می خوابند 21 درصد نسبت به افرادی که در اتاق روشن به خواب می‌روند، کمتر دچار افزایش وزن می‌شوند.
به طور کلی، ورزش‌های سنگین در شب و یا باشگاه رفتن در ساعات پایانی شب توصیه نمی‌شود اما تمریناتی وجود دارد که می‌تواند در روند کاهش وزن کمک کند.
حرکات یوگا و تمرینات مقاومتی از این موارد هستند.
چربی سوزی قبل خواب چربی سوزی قبل خواب چربی سوزی قبل خواب the 10 most important yoga poses for beginners 25270 bbaRsJ6kحرکات مقاوتی مانند ورزش‌هایی همچون  وزنه برداری یا تمریناتی که به طور کلی، تمریناتی که باعث انقباض عضلات می‌شود. براساس یک مجله بین‌المللی افرادی که تمرینات مقاومتی انجام می‌دهند، حدودا 16 ساعت بعد از ورزش، از میزان متابولیسم بالاتری برخوردار هستند.
نیازی نیست که این تمرینات طولانی مدت و یا سنگین باشد یا باعث تعرق شما نشود، یک تمرین ساده‌ی مقاومتی می‌تواند عملکرد عضلانی را در طی شب و هنگام خواب بهبود می‌بخشد.
تنفس عمیق وحرکات کششی یوگا موجب تحریک عضلات شکم و پهلو می‌شود. تنفس عمیق سبب استراحت سیستم عصبی پاراسمپاتیک، کاهش تنش و افزایش آرامش قبل خواب می‌شود.

از قدیم گفتن “کم بخور و همیشه بخور”. رژیم‌های افراطی و یا گرسنه به تخت‌خواب رفتن، نه تنها باعث چربی‌سوزی قبل خواب و حین خواب نمی‌شود بلکه به بدن و سلامتی آسیب وارد می‌کند. تعداد وعده‌های غذایی خود را بیشتر کرده و حجم و کالری مصرفی در هر وعده را کاهش دهید. با اینکار متابولیسم بدن خود را فعال نگه می‌دارید و به چربی سوزی در طول شب کمک می‌کنید.

اشتراک‌گذاری

همیشه دوست داشتم یه سایت تو زمینه سلامتی و ماساژ داشته باشم که مرجعی بشه برای مساژورها و کسایی که دوست دارن ماساژ یاد بگیرند.که لند اسپا متولد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *