آموزش ماساژتناسب اندامزیباییسلامت

چگونه سینه زیبا و سالم داشته باشیم؟

سینه‌ها همواره یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های بانوان به حساب می‌آیند. داشتن سینه‌ زیبا و خوش فرم، می‌تواند تا حد زیادی اعتماد به نفس یک خانم را بالا ببرد. طبیعتا هر خانمی دوست دارد که سینه‌هایی خوش فرم و جذاب داشته باشد تا لباس‌هایی که می‌پوشد، به خوبی به تنش بنشیند. اما رشد و تکاملی که سینه بانوان دارد، از زمان بلوغ و گذر از جوانی و بزرگسالی، دستخوش تغییرات زیادی می‌شود که می‌تواند بر روی ظاهر آن تاثیر بگذارد. اما اگر بخواهیم همواره سینه‌هایی با ظاهر خوب و خوش فرم داشته باشیم، باید چه کاری انجام دهیم؟

مشخصات سينه زيبا چیست؟ نکته اول که باید در نظر داشته باشید این است که سینه هر شخص، می‌تواند ظاهری منحصر به فرد داشته باشد و نمی‌توان گفت که لزوما سینه‌هایی ایده‌آل هستند که علاوه بر برجستگی، تقارن و اندازه‌ی نرمالی دارند. شما باید همان چیزی که هستید را با عشق بپذیرید. اما موضوعی که اینجا مطرح می‌شود این است که با رعایت برخی نکات، می‌توانید فرم سینه‌های خود را بهبود داده و با افزایش سن نیز، از داشتن سینه‌هایی جذاب، لذت ببرید.

راه های داشتن سینه زیبا چیست؟

داشتن سینه هایی زیبا کار سختی نیست و با رعایت چند نکته ساده می‌توانید سینه هایی خوش فرم و زیبا داشته باشید. در ادامه  10 راه برای داشتن سینه زیبا را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

1. سوتین مناسب بپوشید

استفاده از سوتین مناسب، تا حد زیادی در خوش فرم بودن و یا بد شکل بودن سینه‌ها نقش دارد. حتما باید در نظر داشته باشید که از سوتینی استفاده نمایید که فشار زیادی را به سینه شما وارد نکند. همچنین حتما سعی کنید از جنسی استفاده کنید که درصد نخ زیادی در آن به کار رفته باشد. چرا که باعث می‌شود سینه‌ها به خوبی نفس بکشند. ترجیحا در خانه، برای جلوگیری از افتادگی سینه، از سوتین نرم یا سوتین ورزشی استفاده نمایید و هنگام خواب سوتین خود را در بیاورید.

2. برای داشتن سینه زیبا به پشت بخوابید

برای داشتن سینه زیبا، از خوابیدن روی شکم خودداری کنید. زیرا ممکن است منجر به ایجاد چین و چروک روی سینه‌ها شود. در عوض، تا حد امکان به پشت بخوابید. با این کار، علاوه بر این که از وارد شدن فشار بیش از حد به سینه خودداری می‌کنید، باعث رسیدن موثر هوا به آن‌ها نیز خواهید شد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله بزرگ شدن سينه با روغن زيتون را مطالعه نمایید.

3. سینه خود را مرطوب کنید

همانطور که به پوست صورت خود می‌رسید و برای تقویت آن از مواد آبرسان و مغذی استفاده می‌کنید، باید سینه‌های خود را نیز مرطوب نگه دارید. این کار باعث می‌شود آبرسانی به سینه به خوبی صورت گرفته و رفته رفته، سینه‌ها نرم و درخشان بشوند. همچنین ماساژ دادن سینه، تا حد زیادی جریان خون را درون سینه افزایش داده و باعث طراوت آن‌ها می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که سینه‌های خود را با روغن جوجوبا یا روغن آووکادو ماساژ دهید. چرا که این روغن‌ها، مملو از ویتامین هستند و آبرسانی خوبی را برای سینه شما به همراه دارد.

4. برای داشتن سینه زیبا ضد آفتاب بزنید

اگر لباس کوتاه یا تاپ می‌پوشید، باید کرم ضد آفتاب را به تمام قسمت‌های بدن که در معرض نور خورشید می‌باشد، بمالید. که این مورد، شامل دکلته شما نیز می‌شود. بنابراین، قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کرم ضد آفتاب را روی قسمت سینه هم بزنید تا از اشعه‌های مضر خورشید و برنزه شدن آن محافظت کنید. هنگامی که این عمل را انجام دهید، پوست شما سالم‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد.

 اگر به دنبال راهی برای بزرگ کردن سینه هستید حتما مقاله «بزرگ شدن سينه»  را مطالعه کنید. 

5. پاشیدن آب سرد

پاشیدن آب سرد برای داشتن سینه زیبا

از مشخصات سينه زيبا سفت بودن آن است. یکی از روش‌هایی که برای سفت شدن سینه‌ها موثر است، استفاده از آب سرد است. برای این کار، به طور معمول با آب ولرم دوش بگیرید. اما با پاشیدن آب سرد روی سینه‌ها حمام را به پایان برسانید. این تمرین باعث سفت شدن بافت‌های سینه شما می‌شود. پاشیدن آب سرد گردش خون را تحریک کرده و تبادل سلولی را تقویت می‌کند. برای این کار، آب را به آرامی با حرکات دایره‌ای بر روی سینه اسپری کنید.

6. مراقب رژیم غذایی خود باشید

رژیم غذایی شما یکی از مهم‌ترین عوامل در حفظ سلامت سینه شماست. شما باید این را در نظر داشته باشید که همواره در یک رنج وزنی ایده‌آل قرار داشته باشید و اگر هم اضافه وزن دارید، خود را به وزن ایده‌آل رسانده و سپس برای حفظ آن وزن، رژیم غذایی صحیح و ورزش را در برنامه خود قرار دهید. به این دلیل که نوسانات مکرر وزن بدن سینه‌های شما را آویزان می‌کند. بنابراین، اگر به شکل غیر اصولی رژیم اشتباه بگرید که دائما در حال کاهش و افزایش وزن زیاد باشید، طبیعی است که شاهد افتادگی سینه‌ها شده و از داشتن سینه زیبا بی نصیب بمانید.

7. ورزش را فراموش نکنید

ورزش برای داشتن سینه

یکی از موثرترین راه‌ها برای داشتن سینه زیبا و حفظ شکل آن‌ها، ورزش کردن می‌باشد. تمرینات ورزشی مختلف و زیادی برای سینه‌ها وجود دارد. بنابراین آنلاین شوید و برخی از تمرینات روتین آسان را دنبال کنید تا سینه‌های خود را سالم و خوش حالت نگه دارید. برخی از تمرین‌هایی که می‌توانید برای سینه‌های خود انجام دهید، شامل کشش و فشار بر روی سینه است. این تمرینات با تقویت عضلات این قسمت، سینه‌های شما را زیبا نشان می‌دهد و افتادگی را تا سال‌های سال به تاخیر می اندازد. برای آشنایی با ورز‌ش‌های مناسب مقاله ورزش برای بزرگ شدن سينه را مطالعه کنید.

8. پشت خود را صاف نگه دارید

از دیگر عواملی که محققات این زمینه، جدیدا به آن پی برده‌اند، وضعیت بدنی می‌باشد. وضعیت بدن  و این که بیشتر تایم روز را در چه حالتی قرار داشته باشید، در ظاهر و شکل سینه شما تفاوت زیادی ایجاد می‌کند که مفید‌ترین حالت برای حفظ شکل سینه این است که قوز نکرده و پشت خود را صاف نگه دارید. بنابراین، هنگامی که ایستاده یا نشسته‌اید، پشت خود را صاف نگه دارید و به دارایی های خود افتخار کنید.

9. سوتین‌های فشاری استفاده نمایید

یک سینه بند فشاری مناسب می‌تواند برای سینه‌ها و ظاهر شما شگفت انگیز باشد. سینه‌بند فشاری، سینه‌های شما را از همه جهات حمایت می‌کند و آن را محکم و صاف نگه می‌دارد. اما حتما باید توجه داشته باشید که این کار را برای مدت زیادی انجام ندهید و به شکل دوره‌ای این کار را انجام دهید. چرا که فشار دائمی و بلند مدت، برای سینه تاثیر عکس می‌گذارد.

برای داشتن اندام زیبا و ایده آل به مقاله «داشتن اندام زیبا» مراجعه کنید و از نکات آن بهره مند شوید.

10. از برنزر استفاده کنید

اگر لباس آشکاری به تن دارید، مقداری کرم برنزه را روی ناحیه دکلته خود بزنید تا شما را مانند الماس سیاه، درخشان نشان دهد. همچنین می توانید از ترفندهای کانتورینگ برای بزرگتر نشان دادن سینه‌های خود استفاده کنید.

نحوه ماساژ پستان ها

همانطور که گفته هم شد،یکی از راه‌های موثر که برای داشتن سینه زیبا توصیه می‌شود، ماساژ آن‌ها می‌باشد. اما چگونه باید آن‌ها را ماساژ داد؟ همراه ما باشید. در مقاله «ماساژ سینه» به معرفی انواع ماساژ سینه پرداخته‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

1. نوع اول ماساژ سینه

برای این کار هر دو دست را روی سینه های عریان قرار می دهیم؛ به طوری که دست چپ روی سینه چپ و دست راست روی سینه راست قرار بگیرد. در این حالت، دست را به صورت کاسه‌ای بگیرید که انگشت‌ها به طرف استخوان سینه و شست‌ها به طرف نوک سینه قرار بگیرند. نوک سینه را بین انگشت اشاره و شست بگیرید و با ماساژ دورانی آرام، همچنان که سینه‌ها را بالا می برید انگشتان خود را به سمت گردن بلغزانید. سپس انگشتان خود را تا آنجا که می‌توانید به قسمت پشت ببرید به طوری که عضلات زیر بازوها کشیدن شوند. هنگام ماساژ دادن سینه، می‌توانید روی آن‌ها نمک دریایی بریزید.

2. نوع دوم ماساژ سینه

انگشتان دست چپ خود را روی نوک سینه چپ بگذارید و به آرامی به سمت قسمت خارجی بدن، به صورت دورانی ماساژ دهید. به تدریج دوایر ماساژ را گسترش دهید تا تمام قسمت های سینه را در بر بگیرد. این نوع ماساژ را می‌توان با کف دست هم انجام داد. سینه دیگر را نیز به همین صورت ماساژ دهید.

3. ماساژ مراکز بازتابی

وقتی برای زیبایی و شادابی پوست، مراکز بازتابی گردش خود را ماساژ می دهید، در واقع هورمون هایی را که به رشد سینه ها کمک می‌کنند، افزایش می دهید. چون سینه ها با غدد جنسی ارتباط دارند. به این معنی که هنگامی که مراکز حساس واکنشی مربوط به غدد جنسی و غدد درون ریز را ماساژ دهید، سینه های خود را نیز بیشتر تحریک می کنید.

اکنون این ماساژ را به شکل دیگر انجام می دهیم. با قرار دادن انگشتان دست چپ، روی استخوان سینه و سر دادن آنها به سمت زیر سینه راست، با انگشتان خود اطراف سینه را با یک حالت بالا برنده ماساژ دهید. این حرکت را چندین بار انجام دهید و همین ماساژ را روی سینه چپ تکرار کنید.

مقاله پیشنهادی: سفید کردن واژن

4. رفع غدد بدخیم با ماساژ

برای پیدا کردن غدد بدخیم، انگشتان دست راست خود را روی استخوان سینه، مابین سینه ها قرار دهید. با این تفاوت که در این روش، رگی را که در زیر سینه‌ها روی استخوان قرار دارد، فشار می‌دهیم. انگشتان خود را به تدریج در اطراف سینه ها (تا روی قسمت بالای آن) به سمت جلو بازو پیش می بریم. بار دیگر، این روش را به این صورت انجام دهید. این ماساژ سینه را در جهت بالا به سمت ماهیچه قابل لمس باز و ادامه دهید. در اینجا ممکن است هنگام ماساژ دادن سینه نقاط بسیار حساسی را احساس کنید. در این رابطه، پزشک می‌گوید که شما با ماساژ خون کهنه و راکد را به بیرون هدایت می‌کنید و این مسئله حقیقت دارد. پس از آن، شما دیگر نقطه حساسی را در درون و یا اطراف سینه ها پیدا نخواهید کرد.

چنانچه نقطه حساس را یافتید که با این ماساژ ها درمان نشد، حتما برای اطمینان بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

این نکته را فراموش نکنید که آزمایش های انجام شده در مورد ۴۷ زن در یک دانشگاه نشان داده است که ۶۵ درصد زنان قادرند مشکل غدد خوش خیم سینه های خود را برطرف کند و مانع نمونه برداری شوند. همه آنها رژیم غذایی خود را تغییر دادند و بنا به گزارش دکتر جان مینتون، همگی از خوردن قهوه، چای، شکلات و کوکاکولا که حاوی مواد تحریک کننده‌ای به نام میتل اگزانتین هستند، پرهیز کردند. این پزشک برجسته میگوید که این ماده محرک، باعث رشد توده های کیستی می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از سرطان سینه هر چند وقت یکبار در خانه تست آن را انجام دهید. برای یادگیری این تست مقاله «تست سرطان سينه در منزل» را مطالعه کنید.

کلام آخر

داشتن سینه زیبا و خوش فرم، خواسته هر بانویی است که به تیپ و استایل خود اهمیت می‌دهد. سینه زیبا و خوش فرم، علاوه بر این که یک بانو را خوش لباس و خوش استایل نشان می‌دهد، اعتماد به نفس او را نیز تا حد زیادی بالا می‌برد. در اینجا، برخی از راه‌های موثر برای داشتن سینه‌هایی زیبا و خوش فرم را بررسی کردیم و انواع ماساژ که برای این کار توصیه می‌شود را نیز توضیح دادیم. در صورتی که در این زمینه سوالی برای شما به وجود آمده است، در قسمت نظر‌ها آن را برای ما به ثبت برسانید.

3.8/5 - (29 امتیاز)

مریم محمودی

من عاشق به اشتراک گذاشتن اطلاعاتم با بقیه هستم؛ بنابراین، چیزایی که از منابع مختلف و معتبر یاد می‌گیرم رو برات می‌نویسم. تمام مقاله‌هام با تحقیق و مطالعه زیاد نوشته می‌شن، پس می‌تونی به اطلاعاتی که بهت می‌دم اعتماد کنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا