سلامتیگیاهان و غذاهای ضد پیری

غذاهای ضد پیری

غذاهای ضد پیری واقعی

 

در این مقاله می خواهیم به آن دسته از غذاهایی که دارای خواص ضد پیری زیادی هستند و در این میان نقش بسیار موثری بازی می کنند اشاره می کنیم. در میان غذاهایی که در اطراف ما قرار دارند سبزی‌ها و میوه‌ها مهمترین نقش را دارند زیرا در اغلب آنها مقداری کلروفیل و اندول وجود دارد که از عناصر نیرومند ضدسرطانی بوده و وظیفه سنگینی را در بدن عهده می‌گیرند

هویج

هویج سرآمد سایر خوراکی ها است و مقداری زیادی بتاکاروتن دارد. در کتاب فرمولی برای زندگی از دکتر دموپولوس غذای ضد سرطانیدست اول و یک غذای ضد سرطانی بسیار قوی ذکر شده است .ما بد نیست برای آنکه شما در مبارزه با پیری موفق باشید هویج را جزء غذای روزمره خود به حساب آورید و خوردن هویج خام آب هویج و مقداری هویج پخته را در هر روز فراموش نکنید و به فرزندان خود نیز بیاموزید که خوردن هویج را جزو عادات روزانه خود قرار دهند.
در هویج مقادیر زیادی فسفر کلسیم پتاسیم و آهن وجود دارد آب هویج در مواردی که انسان به اسهال دچار است باعث بهبودی سریع بیمار می‌شود و آن به خاطر داشتن پکتین فراوان است.

سایر غذاهایی که علاوه بر هویج دارای مقادیر قابل توجهی بتاکاروتن هستند عبارتند از:

اسفناج، سیب زمینی شیرین، کلم، طالبی، گوجه فرنگی، کدو حلوایی، انبه، پایاپا، زرد آلو، گوجه قطره طلا، آلو زرد، کاهو، هلو، کلم های دانه ریز، پرتقال و نارنگی و تربچه و ریحان بنفش.
ملاحظه می کنید ایرانی ها به استفاده از سبزی خوردن به هنگام ناهار و شام چقدر مفید و ثمربخش بوده و علاوه بر رساندن مقادیر زیادی ویتامین و املاح و کلروفیل به بدن مقدار قابل توجهی نیز بتاکاروتن وارد بدن ما می شود.

در سبزیهای خوراکی مقادیر زیادی ایندول یافت می شود ایندول ماده ضد سرطانی قوی است که می‌تواند یک سد قوی در بدن در برابر سرطان ایجاد کند.اثر ضد سرطانی این ماده توسط بسیاری از دانشکده های معتبر علوم پزشکی دنیا مورد تایید و تاکید قرار گرفته است .در شلغم، کلم و گل کلم مقادیر زیادی ایندول وجود دارد و اضافه کردن مقداری کلم به غذای روزانه برای جلوگیری از ابتلا به سرطان بسیار موثر است.

خواص هویج

حبوبات

نخود لوبیا و عدس به خاطر داشتن مقادیر زیادی پروتئین گیاهی از غذاهای ممتاز به شمار می‌روند اگر این حبوبات با بعضی از غلات مانند برنج و ذرت و یا گندم خورده شوند انسان به انواع پروتئین ها دست می‌یابد. پروتئین هایی که با هیچ نوع چربی مضر نیز همراه نیست .

این غذاها باعث می‌شود که شما بتوانید به نحو مطلوب تمام انرژی خود را حفظ کنید و همیشه لاغر مانده و هر چه بیشتر جوان بمانید. در حبوبات نوعی فیبر محلول نیز وجود دارد که به نحو بسیار چشمگیری کلسترول خون را پایین می آورد. ماش نیز در زمره حبوبات بسیار نیرومند است که متاسفانه مردم کمتر آن را مصرف می کنند و سوپ ماش ضمن داشتن پروتئین فراوان از غذاهای خوشمزه و نیرومند ضدپیری است.

خواص حبوبات

غذاهای دریایی

غذاهای دریایی در زمره ی بهترین و مفیدترین غذاهای انسان به شمار می روند این غذاها دارای خواص نیرومند ضد سرطانی بوده و دارای خاصیت آنتی‌بیوتیکی نیز می‌باشند.

غذاهای دریایی باعث می‌شوند که فلزهای سنگین و سمی جذب بدن نشده و خطرات مخصوص به خود را ایجاد نکنند. ژاپنی ها عقیده دارند که گیاهان دریایی مثل خزه دریایی، آلک دریایی و بسیاری از سبزی های دریایی از عوامل چشمگیر طول عمر به شمار می روند.

مطالعاتی که در دانشگاه های مهم ژاپن صورت گرفته است این حقیقت را روشن کرده است که خوردن گیاهان دریایی سه بار در هفته باعث کم شدن فشار خون و کلسترول می‌شود.

همچنین خون رقیق شده و خطر لخته شدن آن در طول رگ ها از بین میرود.

به طور کلی توصیه ما به شما این است که تا وقتی به گوشت ماهی دسترسی دارید هیچ گوشت دیگری را مصرف نکنید و اگر احیاناً از ماهی زده شده و دوست دارید غذای دیگری بخورید سعی کنید نوع ماهی خود را عوض کنید.
از خوراکهای بسیار مفید دریاهای جنوب میگو است که چربی نداشته و پروتئین های آن از پلی پپتید های سبک تشکیل شده است . یعنی چند اسید آمینه با هم ترکیب شده و گوشت میگو را درست کردند گوشت میگو به سرعت هضم و جذب شده و فاقد چربی های مضر است گوشت میگو در ضمن به سرعت خستگی را برطرف می‌کند و خواب آرام ایجاد می‌نماید اگر بتوانید میگو را به صورت کباب و یا تنوری مصرف کنید به مراتب بهتر از سرخ کردن آن است.

خواص غذاهای دریایی | خواص ماهی

برنج

وقتی انسان راجع به زعفران فکر می کند خود به خود به یاد برنج هم می افتد چون بهترین رنگ کننده برنج زعفران است و برنج  زرد،  برنجی است که به آن زعفران اضافه شده و زرد رنگ شده است.

برنج غذای بسیاری از مردم در اکثر نقاط جهان است و تقریباً غذای نیمی از مردم جهان از برنج تشکیل می‌شود. برنج یکی از سهل ترین مواد نشاسته قابل هضم است یعنی بدن به راحتی و سریع آن را حذف می کند. در برنج مقادیر زیادی ویتامین های گیاهی وجود دارد.

مطالعات ۱۰ ساله در ژاپن نشان داده است که برنج حتی برنج سفید یک ماده بسیار نیرومند ضد سرطان است.

یک فنجان برنج دارای ۱۹۰ تا ۲۰۰ کالری انرژی است.

۵ گرم پروتئین و پنجاه گرم نشاسته دارد چربی ندارد و مقدار بسیار کمی هم سدیم یعنی تقریبا ۵ میلی گرم در هر فنجان دارد .برنج دارای مقادیر قابل توجهی فسفر پتاسیم منیزیم کلسیم آهن و آرسنیک و فلوئور می‌باشد.

برنج را بهتر است به صورت کته مصرف کنید نه آبکش چون تمام املاح آن در اثر آب کش شدن از بین می رود.

شله زرد که در ایران در مواقع خاصی پخته می‌شود غذای بسیار مقوی است چون هم برنج هم زعفران و هم شیرینی دارد.

خواص برنج

 

سیب زمینی

دکتر جان مک داگلاس نویسنده (کتاب ۱۲ روز برای یک سلامتی فعال) ، سیب‌زمینی را یک غذای خوب و سالم می نامد . سیب زمینی دارای مقادیر زیادی ویتامین c است. همچنین حاوی فیبر فراوان است که ما قبلا راجع به آن صحبت های زیادی کرده ایم.

سیب زمینی را سرخ کرده و به صورت چیپس مصرف می‌کنند . سیب زمینی سرخ کرده فرانسه بسیار معروف است و به اصطلاح french fried نام دارد. سیب زمینی دارای انواع و اقسام املاح است و پوست آن فشار خون را پایین می‌آورد .

برای پایین آوردن فشار خون های بالا و مقاومت در برابر درمان،  سیب زمینی را خوب شسته و در آتش قرار می‌دهند و آنقدر صبر می‌کنند تا سیب زمینی خوب پخته و طلایی شود سپس آن را از آتش خارج می‌کند و قسمت‌های سوخته شده روی ان را با یک چاقوی تیز کاملا می‌تراشند و به دور می ریزند.

مغز آن را که زرد و پخته است را نیز با یک قاشق مرباخوری خارج کرده و یا می خورند و یا به دور می‌ریزند و قسمت پوست قهوه ای شده آن را که یک ماده پایین آورنده فشار خون است را می خورند. این کار را هر یک یا دو بار انجام دهید و خواهید دید که به سرعت فشار خون شما پایین می آید .

 

خواص سیب-زمینی

سیب زمینی عامل ضد فشار خون و منبع ویتامینc

 

میلاد اعتمادیفر

دیدگاهتان را بنویسید