ماساژماساژ صورت

۶ تمرین برای ماساژ دادن سر

ماساژ سر

ماساژ سر ،به دلیل موقعیت و جایگاه سر، بیشتر ما به ندرت سر را لمس می‌کنیم؛ بنابراین کمتر متوجه خستگی عضلات ناحیه سر خود می شویم. این امر باعث ایجاد ناهنجاری در سیکل گردش خون می شود که نتیجه آن، تغذیه بعد موها و رشد نامطلوب و شکننده و نازک شدن آنها خواهد بود.

همچنین به دلیل همجواری ناحیه بالایی سر با پیشانی، گیجگاه و ناحیه پشت سر، خستگی عضلات ناحیه فوقانی سر باعث اختلال در سیستم گردش خونی قسمت های مجاور خود شده که باعث بروز درد های پیچیده و گنگ در ناحیه سر بروز دردهای میگرنی می‌شود.

ماساژ دادن سطح فوقانی سر باعث ایجاد ریلاکس و آرامش در عضلات ناحیه سر و همچنین استراحت عضلات نواحی مجاور آن و در نتیجه تقویت سیستم گردش خونی در این نواحی و نهایتاً تقویت ریشه موها و بهبود جنس و خاصیت آنها، کاهش و درمان سردرد ها و بهتر شدن حالت جسمانی و روانی فرد می‌شود.

۶ تمرین ماساژ سر

۱٫ هر دو دست را بر روی ناحیه سر قرار داده و آنها را به هم بچسبانید. در حالیکه کف دست های شما در دو طرف سر در ناحیه گیجگاهی قرار دارند، انگشتان دست را به آرامی بر روی موهای ناحیه فوقانی سر به سمت جلو و عقب بکشید و این کار را چند بار تکرار کنید.
این تمرین باعث ایجاد احساس لذت و خوشحالی در شما خواهد شد. در اجرای این تمرین نباید درد و یا سایر حالات ناخوشایند وجود داشته باشد.

6 تمرین ماساژ سر

۲٫ نوک انگشتان هر دو دست را بر روی قسمت فوقانی سر قرار دهید و به آرامی به طور دایره ای انگشتان دست را به حرکت درآورید. در این حالت جای انگشتان را عوض نموده و حرکت را از بالا به پایین انجام دهید شعاع حرکت دورانی نباید زیاد باشد. حرکت دایره‌ای را ابتدا در جهت عقربه‌های ساعت و سپس برخلاف آن چند بار در یک نقطه از سر انجام دهید وسپس با عوض کردن جای دست ها و قراردادن دست ها در پایین تر، حرکت را مجدداً تکرار کنید.
در این تمرین توجه بیشتری را به قسمت هایی که در آن احساس خستگی بیشتری می‌کنید، معطوف نمایید.

۳٫ این تمرین را به شیوه تمرین پیشین( با این تفاوت که حرکت دورانی با کف دست ها انجام میشود) تکرار کنید. فشار دست ها در ناحیه گیجگاهی شدت کمتری داشته باشد.

تقویت ریشه مو

۴٫ تمرین شماره یک را تکرار کنید و به دنبال آن ریشه موها را بگیرید و به آرامی بکشید. این حرکت کمک می‌کند که ریشه موهایتان را تقویت کنید؛ این تمرین نباید با درد و ناراحتی توام باشد.

۵٫ با انگشتان بزرگ و نشانه قسمت مدار عقبی_ میانی فرق سر را پیدا کنید. در این ناحیه که ادامه آن بر روی خط بینی خط می شود نقاط رفلکسی قرار دارند؛ با نوک انگشتان، این ناحیه را به طور فشاری و دایره وار ماساژ دهید.
انجام این نوع ماساژ باعث از بین رفتن سردرد ها و افزایش تمرکز و دقت در شما خواهد شد.

توجه: این نوع ماساژ برای افرادی که دارای بیماری فشار خون هستند مجاز نیست.

۶٫ برای تکمیل ماساژ در ناحیه سرد با قسمت های نرم کف دست و پاشنه دست؛ تمام نواحی گیجگاهی و قسمت فوقانی سر را ماساژ دهید. این نوع ماساژ به بهبود عملکرد سیستم گردش خون و افزایش انرژی عضلانی به شما کمک می کند.

میلاد اعتمادیفر

دیدگاهتان را بنویسید