آموزش ماساژماساژ درمانی

غدد فوق کلیوی و تحریک غدد جنسی (قسمت سوم)

غدد فوق کلیوی

غده های بدن شما در سراسر عمر(از گهواره تاگور) بدن را کنترل می کنند. غدد فوق کلیوی، انرژی درونی شما را که باعث فعالیت بدن می‌شود،افزایش می‌دهد.غدد فوق کلیوی،مرکب از دو جسم کوچک مثلثی شکل هستند که در بالا و در جلو کلیه ها قرار گرفته اند.با توجه به تصویر که محل غده را در بالای کلیه نشان می‌دهد،درمی‌یابیم که این مراکز واکنشی،دقیقا کمی بالاتر از کانون ها بازتابی کلیه در وسط دست ها و پاها قرار دارد.

غدد فوق کلیوی

چنانچه این قسمت به طور کلی حساس باشد،نشان می‌دهد که احتمالاً غدد فوق کلیوی ،از ذخیره کامل انرژی برخوردار نیست.وقتی بدن با کاهش انرژی روبرو می شود،باید چندین مرکز واکنشی را برای جبران کاهش انرژی فشار دهید.چون مراکز بازتابی کلیه و غده فوق کلیه به یکدیگر نزدیکند،باید در ماساژ دادن آنها دقت کنیم.در شروع،نباید مراکز بازتابی مربوط به کلیه را بیش از حد ماساژ دهیم؛بنابراین،مراکز بازتابی مربوط به فوق کلیه را فقط برای ۵ ثانیه ماساژ میدهیم.

در تصویر شماره 14 کانون های بازتابی مربوط به فوق کلیه در روی سر و در تصویر شماره ۷  مراکز بازتابی سراسر بدن دیده می شود.

غدد جنسی

غدد جنسی ،شامل بیضه ها در مردان و تخمدانها در زنان،در قسمت تحتانی بدن جای دارد.غده هیپوفیز،هورمون هایی ترشح می کند تا غدد جنسی را برای آغاز بلوغ تحریک کند.غدد مترشحه داخلی برای عملکرد مناسب غدد جنسی نقش حیاتی دارند و ماساژ درمانی می تواند مشکلات مربوط به این غدد را که در عملکرد جنسی تاثیر دارند،برطرف کند.

با استفاده از ماساژ مراکز حساس مربوط به این غدد،به تحریک سراسر بدن کمک می کنید.تصویر شماره ۲ را ببینید تا محل غدد جنسی را در بدن مشاهده کنید.

آیا با جامعه همجنسگرایان آشنایی دارید؟ توصیه میکنیم بلاگ LGBT چیست را مطالعه کنید.

مراکز واکنشی مربوط به غدد جنسی در نزدیکی قوزک در سمت بیرونی پا قرار دارند.(بیضه ها در مردان و تخمدانها در زنان)در قسمت داخل پاها (نزدیک قوزک های پا)مراکز واکنشی مربوط به رحم زنان و آلت تناسلی مردان قرار دارد.همچنین،می توانیم با ماساژ دادن این قسمت،مشکلات ناشی از پروستات را برطرف کنیم.

مراکز حساس واکنشی مربوط به غدد جنسی را همچنین می توانید با نیشگون گرفتن و ماساژ دادن زرد پی آشیل که به صورت نواری در پشت ساق پا قرار گرفته است،تحریک کنید.در روی دستها،مراکز بازتابی را که در ارتباط با مچ ها هستند پیدا کنید.

برای یافتن مراکز بازتابی حساس(مربوط به سراسر قسمت های مچ)این منطقه را لمس کنید.وقتی به یک مرکز دردناک رسیدیم،با ماساژ دادن،آن را تسکین دهید.نمودار شماره ۲ را ملاحضه کنید.

بهبود کامل از طریق ماساژ درمانی

نقل قول: وقتی در کشور آلاسکا در مورد مراکز بازتابی سمیناری داشتم،یک خانم بیمار را ملاقات کردم.از رنگ رخسار او متوجه شدم که مشکل جدی دارد.او یک منشی بود و به من گفت که در محل کارش تحت تاثیر اسپری های حشره کش سمی قرار گرفته است و هیچ پزشکی نتوانسته را درمان کند.

مدت‌ها بود که از بیماری خود رنج می کشید،بی آنکه بتواند از کسی کمک بگیرد.به او گفتم ممکن است بتوانم به تو کمک کنم.از آنجا که سم به احتمال زیاد در سیستم لنفاوی او جای گرفته بود،با جدیت به روش های من توجه نشان داد.ابتدا برای مدت ۲ ساعت همه بدن او را ماساژ دادم و با نوک انگشتانم از طریق فشار و کشش قسمت های مختلف او کار کردم.مجبور شدم چند روزی بیشتر بمانم؛اما این اقامت اجباری ارزشمند بود؛زیرا پیش از آنکه او را ترک کنم تقریبا به طور کامل شفا یافته بود.هم اکنون نیز از روش ماساژ درمانی روی بدن خود استفاده می‌کند تا مسمومیت را به طور کامل از بدنش خارج کند.

در این مقاله با تحریک غدد فوق کلیوی و جنسی آشنا شدید . قسمت اول و دوم مقاله را از لینک زیر می توانید ببینید

5/5 - (1 امتیاز)

میلاد اعتمادی فر

همیشه دوست داشتم یه سایت تو زمینه سلامتی و ماساژ داشته باشم که مرجعی بشه برای ماساژورها و کسایی که دوست دارن ماساژ یاد بگیرند. که لند اسپا متولد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا