آموزش ماساژماساژ درمانی

آموزش ماساژ برای درمان دندان درد

ماساژ برای درمان دندان درد یکی از انواع ماساژ کاربردی است که برای یادگیری آن تنها لازم است چند دقیقه وقت گذاشته و این مقاله را تا انتها بخوانید. با یادگیری ماساژ برای درمان دندان درد می‌توانید در زمان‌هایی که یکی از اطرافیانتان و عزیزانتان دچار درد دندان می‌شود، این ماساژ را برای وی انجام دهید و در کاهش درد دندان وی، تأثیر مثبت زیادی بگذارید.

شاید ابتدا وقتی عنوان این ماساژ را می‌شنوید، تعجب کنید. بسیاری از افراد ممکن است ندانند که تأثیر ماساژ بر تمامی نقاط بدن می‌تواند بسیار زیاد باشد. چرا که هر دردی که در بدن شما به وجود می‌آید، ریشه عصبی دارد. در حقیقت باید بدانید که درد، نوعی واکنش سیستم ایمنی بدن است که با استفاده از شبکه نورون‌ها و سیستم عصبی، به شما هشدار می‌دهد که چیزی در بدن، مشکل دارد. از این رو، شما می‌توانید با ماساژ دادن نواحی خاصی از بدن، بر روی شبکه عصبی و رشته‌ها و تارهای عصبی مسئول پیام رسانی درد مورد نظر، این درد را تا حد بسیار زیادی، کاهش دهید.

برای آن که بتوانید ماساژ برای درمان دندان درد را به طور کامل یاد بگیرید، پیشنهاد می‌دهیم تا انتها این مقاله همراه لنداسپا باشید تا بتوانید در زمان بروز این درد، به بهترین شکل ممکن اثرات آن را کاهش دهید.

با ماساژ درمانی به بهبود دندان ها کمک کنیم

شاید هیچ دردی تحمل ناپذیر تر از درد دندان نباشد. تنها موردی که به دندانپزشک مراجعه کرده ام زمانی بود که دچار سرماخوردگی شدید شده بودم و عصب صورت من دچار ناراحتی شدید شده بود و تصور می‌کردم شاید به دندان درد مبتلا شده ام. اما ظرف چند روز با استفاده روش ماساژ برای دندان درد توانستم درد را از بین ببرم.

ماساژ ریلکس چگونه به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند؟

 خمیر با کیفیت مطلوب

سالها پیش که به علت عفونت دهان به دندانپزشک مراجعه کرده بودم، او به من گفت که دندانها و لثه های کاملا سالمی دارم و در مورد نوع خمیردندانی که به کار می‌برم از من سوال کرد. به او گفتم در تمام طول زندگی ام از نمک و سودا استفاده کرده ام. چندی پیش دکتر پاول کی ز پژوهشگر موسسه ملی تحقیقات دندانپزشکی اعلام کرد که برای پیشگیری از بیماری لثه، به سادگی می‌توان با برس زدن و ماساژ برای دندان درد به همراه نمک پیشگیری کرد. کسانی که دچار بیماری فشار خون بالا هستند می‌توانند به جای نمک از نمک مخصوص فرنگی استفاده کنند.

روش ساخت خمیر برای دندان

  • من از نمکدانی که سوراخ های درشت دارد استفاده می کنم و در آن به نسبت مساوی نمک و سودا می ریزم . ۲ تا ۳ عدد لوبیا هم برای جلوگیری از تشکیل حبه های سخت نمک به آن می افزایم.
  • مقدار کمی از آن در دست می ریزم و مسواک خیس خود را به آن آغشته می کنم و بعد دندان هایم را مسواک میزنم.
  • نمک، حالت پاک کنندگی دارد و لثه ها را سفت و نیرومند می‌کند. سودا بی آنکه آسیبی به دندان بزند، آن را براق می کند. پس از مسواک زدن، دندان ها را با پروکسید هیدروژن یا آب اکسیژنه بشویید تا دندانهای سفید ولثه های پاکیزه داشته باشید. پروکسید باعث از بین بردن جرم ها می شود و سلامتی دهان را حفظ می کند.

دکتر کی ز تاکید می‌کند که این دستورالعمل برای افرادی که دچار بیماری پیوره ی ابتدایی شده اند، بسیار مفید است. تقریباً ۹۵ درصد مردم از بیماری‌های لثه (از نوع ساده تا پیشرفته) رنج می برند. بنابراین، اگر می‌خواهید مشکلات کمتری در رابطه با دندان های خود داشته باشید، از این روش استفاده کنید.

برای درمان سردرد پیشنهاد می کنیم مقاله «ماساژ سردرد» را مطالعه کنید.

ماساژ برای درمان دندان درد

برای تسکین درد دندان به انتهای انگشتان خود گیره ی محکمی بزنید. خطوط نصف النهار بدن را بازبینی کنید. انگشتان دستی را که در طرف دندان دچار در قرار دارند، فشار دهید. تصویر زیر را ملاحظه کنید.

ماساژ برای درمان دندان درد

خطی را که از سراسر دندانی که درد می کند گذشته و در همان سمت به انگشتان دست منتهی می شود، پیگیری کنید و همان انگشتان را تحت فشار قرار دهید. این روش، باعث بی حسی در این منطقه می شود و درد را برطرف می کند. اگر گیره یا نوارهای لاستیکی در اختیار ندارید، انگشتان خود را با دندان فشار دهید تا درد کاهش پیدا کند.

ممکن است تا هنگام مراجعه به دندانپزشک، مجبور شوید هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه این عمل را انجام دهید تا از درد دندان خلاص شوید.

ماساژ برای درمان دندان درد با کمک شانه و گیره انگشتی

نقل قول: در یک مهمانی شام، میزبان با ناراحتی به من گفت که دندان درد شدیدی دارد. او که از سال ها پیش بیمار من بود انتظار داشت که در آن وضعیت به او کمک کنم. او را به اتاق خلوتی بردم و از او خواستم یک شانه در اختیارم بگذارد. چون دندانی که درد می کرد در قسمت چپ قرار داشت، شروع به فشار دادن روی انگشتان دست چپ او کردم.

ماساژ برای درمان دندان درد با کمک شانه و گیره انگشتی

چندین نقطه حساس در قسمت داخلی انگشت شست و اشاره یافتم و روی مناطق حساس به آرامی فشار وارد کردم. به تدریج در حین گفت و گو درباره ی جشن، به مدت ۱۰ دقیقه فشار روی شانه سر را افزایش دادم و از او پرسیدم وضع دندانش چطور است؟ و او با تعجب گفت که چطور در طول گفتگو با من، درد دندانش از بین رفته است. بدین ترتیب، بی آنکه دردی احساس کند و با استفاده از ماساژ برای درمان دندان درد، از ساعات باقیمانده میهمانی لذت برد. به او گفتم حکم می کند که گهگاه تا هنگام مراجعه به یک دندانپزشک، از گیره های انگشتی استفاده کند.

اگر با مشکلات گردن درد دسته و پنجه نرم می کنید پیشنهاد می کنیم به مقاله «ماساژ گردن» مراجعه کنید.

اجتناب از یک وضعیت ناخوشایند با درمان دندان درد با ماساژ دست

نقل قول: بعد از ظهر یکی از روز ها هنگامی که همسرم در جلسه یک انجمن شرکت داشت، متوجه شد مردی که در کنار او نشسته است از دندان درد شدیدی رنج می برد و قصد دارد به همین علت جلسه را ترک کند. ولی چون سخنران اصلی جلسه بود، از اینکه مجبور ترک جلسه شود احساس شرم  می‌کرد.

همسرم به او گفت روی مفصل انگشت میانی را شدیدا فشار دهد. زیرا دندانی که درد می کرد، روی سومین خط نصف النهاری بدن قرار داشت.

 اجتناب از یک وضعیت ناخوشایند با درمان دندان درد با ماساژ دست

آن شخص که می دانست همسرم از روش شفا دهنده ی ماساژ درمانی به خوبی آگاه است، بی هیچ چون و چرایی، توصیه او را به کار بست. دقایقی بعد او متعجب و سپاسگزار بود درد دندانش پیش از آنکه برای سخنرانی فراخوانده شود، کاملا تسکین یافته است و روش درمان دندان درد با ماساژ دست او را نجات داد.

ماساژ لثه ها

  • اکنون، مراکز نزدیک به ریشه های دندان را ماساژ دهید.
  • تمام انگشتان را به گونه های خود فشار دهید به طوری که ریشه های دندان های بالای خود را احساس کنید.
  • از قسمت جلو گوش ها شروع کنید؛ انگشتان خود را به آرامی به طرف مرکز صورت ببرید و قسمت زیر بینی خود را فشار دهید. حدود سه ثانیه فشار را روی هر کدام از این مراکز نگهدارید.
  • احتمالاً همانطور که انگشتانتان را روی این نقاط حرکت می‌دهید، مراکز حساس را پیدا می کنید. در این صورت، فشار روی این مرکز دردناک را کمی بیشتر کنید و یا اینکه بعداً این قسمت ها را فشار دهید.
  • هم اکنون به سوی ریشه های دندان های پایین بروید. انگشتان خود را در طول خط استخوان فک که از گوش ها شروع می شود قرار دهید. همانطور که فشار می‌دهید، ریشه های دندان پایین را احساس خواهید کرد. انگشتان خود را در طول این قسمت، همانگونه که بر روی ریشه های دندان بالایی عمل کرده اید، فشار و ماساژ دهید تا انگشتان شما  روی ریشه‌های دندان جلویی در قسمت چانه  قرار گیرند.
  • وقتی با انگشتان خود روی این مناطق ضربه میزنید با تحریک نصف النهار شکمی، به تحریک روده کوچک و بزرگ خود می‌پردازید.
  • وقتی انگشتان شما در این حالت قرار می گیرند، شست های خود را زیر چانه قرار دهید و این منطقه را به سمت چانه ماساژ دهید. به کمک این روش می‌توانید از ایجاد غبغب چانه جلوگیری کنید.

 سنجش ماساژ برای درمان دندان درد

نقل قول: روزی دوستی نزد من آمد و از درد شدید دندان شکایت داشت. ما در یک منطقه کوهستانی بودیم و به غیر از من هیچکس برای کمک به او وجود نداشت. از من خواست به دندانپزشک مراجعه کنیم. بنابراین، همه کارهایم را کنار گذاشتم و حدود ۲۰ مایل رانندگی کردم تا به شهر کوچکی رسیدیم؛ اما مطب دندانپزشک بسته بود.

با او تماس گرفتیم، چون دوستم باردار و دندانش مجروح بود، دندانپزشک با هرگونه عملیات دندانپزشکی مخالف بود. در نهایت، بعد از بی حسی، دندان او را کشید. در راه بازگشت به خانه، دوستم از شدت درد شروع به گریستن کرد. در نتیجه، از همان نیمه راه بازگشتیم و مجدداً به همان دندان پزشک مراجعه کردیم. اما به علت آبسه دندان دیگر او، دکتر از انجام هرگونه درمانی خودداری کرد‌. در راه بازگشت به خانه،به او پیشنهاد کردم روش ماساژ برای درمان دندان درد را امتحان کند.

 سنجش ماساژ برای درمان دندان درد

به محض ورود به خانه، او را روی صندلی نشاندم و پای برهنه اش را در دستم گرفتم و شروع به فشار دادن روی انگشت شست او کردم و کانون حساس واکنشی بسیار دردناکی را روی قسمت بالای انگشت شست او پیدا کردم. فورا روش فشار و ماساژ را به کار بستم. هنوز چند ثانیه نگذشته بود که با شادی و تعجب گفت:حالم رو به بهبود است.

حدود نیم ساعت بعد، درد کاملا برطرف شده بود. پس از مدت ها که او را دیدم متوجه شدم که با همان روش معالجه شده است.

 مراقب باشید که غذاهای سرشار از کلسیم که دندان های شما را تقویت می کند، بخورید. با آگاهی از اطلاعات علمی و تجربی در مورد دندان و نیازهای آن، همه عمر دندان های سالمی خواهید داشت.

سخن پایانی

در این مقاله از مجموعه مقالات بلاگ وب سایت لنداسپا، به موضوع ماساژ برای درمان دندان درد پرداختیم و سعی کردیم جزئیات مهم و نکات ویژه آن را نیز به شما عزیزان یادآور شویم تا بتوانید به بهترین روش ممکن، ماساژ دندان درد را یاد گرفته و در مواقع ضروری، به درستی از آن استفاده کنید.

شما می‌توانید برای یادگیری ماساژهای دیگر، در بلاگ وب سایت لنداسپا گشته و انواع ماساژهای کاربردی و مهم را یاد بگیرید تا در موقعیت‌های مختلف، بتوانید از آن‌ها استفاده کرده و آرامش را برای خود و نزدیکانتان فراهم کنید. برای یادگیری بهتر این ماساژها، پیشنهاد می‌کنیم چند بار در موقعیت‌های فرضی آن را بر روی ماکت و یا افراد دیگر امتحان کنید تا در شرایط ضروری، بتوانید به درستی از این ماساژها استفاده کنید.

4.4/5 - (8 امتیاز)

میلاد اعتمادی فر

همیشه دوست داشتم یه سایت تو زمینه سلامتی و ماساژ داشته باشم که مرجعی بشه برای ماساژورها و کسایی که دوست دارن ماساژ یاد بگیرند. که لند اسپا متولد شد.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا