آموزش ماساژماساژ درمانیمو

چگونه با ماساژ مو موهای زیبا و شاداب داشته باشیم

ماساژ سر برای رشد مو و ماساژ مو موضوعی است که قصد داریم در مقاله امروز به آن بپردازیم و نکات ویژه در این زمینه را برای شما شرح دهیم. موی سر یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن هر انسان است که شاید بتوان گفت جزو تأثیرگذارترین بخش‌ها در زیبایی هر انسانی محسوب می‌شود. توجه به موی سر و رسیدگی به آن، امری است که هر شخصی، مخصوصاً بانوان، باید در روتین روزانه خود قرار دهد و آن را تقویت کند. حتی اگر موهایی بلند ندارید و تمایل ندارید موی سر خود را بلند کنید، باید به آن رسیدگی کرده و آن را به بهترین شکل ممکن حفظ کنید چرا که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی شما، موهای شما است. برای آن که بهتر با روش‌های مراقبت و تقویت موی سر آشنا شوید، می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و در این زمینه اطلاعات مفیدی کسب کنید.

ریشه‌های موی خود را تقویت کنید

اولین توصیه برای تقویت ریشه های موی سر و ماساژ مو، این است که انگشت ها را میان موها فرو ببرید و آنها را چنگ بزنید و بکشید. تا حدی که احساس درد کنید. این روش را در مورد همه موهای سر به کار ببرید. وقتی به آرامی موهای خود را می کشید، احساس سرزندگی خواهید کرد. این احساس چندین دقیقه در شما باقی خواهد ماند.

این تمرین همچنین به رفع احساس خماری، سوء هاضمه و مشکلات دیگر کمک می کند‌. برای تحریک بیشتر این مراکز حساس واکنشی، دست های خود را از قسمت مچ شل کنید و به آرامی روی سر ضربه بزنید. از برس فلزی برای ضربه زدن به مراکز بازتابی سر استفاده کنید.

ماساژ سر برای رشد مو بافعال سازی مراکز بازتابی

اکنون از روش معجزه آسای ساییدن ناخن ها برای تحریک رشد موها استفاده می‌کنیم. ضربه زدن و ساییدن ناخن ها را تندتر و تندتر می‌کنیم تا صدای ساییدگی به گوش برسد. پس از چند لحظه دست نگه دارید و به دست هایتان آرامش بدهید. پس از این تمرین، احساس می کنید که جریان انرژی سراسر بدن شما را تحریک می‌کند.

ماساژ سر برای رشد مو بافعال سازی مراکز بازتابی

یک گروه ۳۰ نفره در رده سنی ۲۰ تا ۵۸ ساله که دچار طاسی و کم مویی شده بودند، موافقت کردند که روزانه از روش درمانی ساییدن ناخن استفاده کنند. پس از ۳ ماه گزارش‌های آنها ما را شگفت زده کرد. همه آنها گفتند که ریزش موهای شان متوقف شده است‌. شماری از آنها به رشد موهایشان اشاره کردند و جالب اینکه تعدادی از آنها از سیاه شدن مجدد موهای سپید خود سخن گفتند.

برای داشتن موهای زیبا و شاداب،باید آنها را خوب شستشو دهید و تمیز نگه دارید.

استفاده از گیاه صبر (aloe vera) و گیاه سبز بومی مکزیک(jojoba) برای زیبایی و سلامتی مو بسیار موثر است. سرکه نیز برای شستشوی سر خوب است. همیشه شانه و برس خود را هنگام شستشوی سر بشویید و از یک شانه بزرگ که فواصل بین دنده های آن زیاد است، استفاده کنید تا مانع از شکستگی و کشیده شدن موها بشوید. من همیشه از برس فلزی استفاده می کنم که نه تنها باعث تحریک موها می شود، بلکه مدل موها را نیز برهم نمی زند.

ماساژ مو برای تحریک پیازهای مو

در صورت کم مویی و ریزش مو می توانید از این ماساژ مو استفاده کنید :

انگشت اشاره و انگشت میانی خود را در قسمت جلویی نیمه بالایی گوش ها روی اسکلت استخوانی سر قرار دهید. می دانیم که رشد و شادابی مو به خون نیاز دارد. با این ماساژ مو جریان خون را به داخل ریشه‌های مو هدایت می کنید. با نوک انگشت ها خون را با فشار به سمت پوست سر ببرید. این حرکت را چندین بار تکرار کنید. ماساژ را به طرف جلوی سر و سپس وسط سر و در آخر به سمت اطراف پشت سر ادامه دهید. در آغاز، این حرکت را به آرامی انجام دهید ؛ چون در صورت اعمال فشار زیاد،دچار سردرد خواهید شد.

ماساژ مو و غنی سازی خون برای داشتن موهای درخشان

ماساژ مو و غنی سازی خون برای داشتن موهای درخشان

مراکز حساس واکنشی پشت گردن را تا قسمت بصل النخاع که تنظیم کننده عملکرد حیاتی بدن از قبیل تنفس و گردش خون است، ماساژ دهید(تصویر زیر). به زودی از ارتباط بین تنفس های عمیق و شادابی موها شگفت زده خواهید شد. تنفس عمیق، اکسیژن لازم برای تقویت (شارژ)بدن را تامین می‌کند. تنفس عمیق باعث می‌شود که خون با اکسیژن و انرژی (که برای سلامتی بدن و شادابی پوست لازم است)، غنی شود.

خون به آب کافی برای روان شدن سیستم گردش خون و حفظ رطوبت پوست و شادابی موها نیاز دارد.

دو نوع خوراکی فوق العاده برای رشد و شادابی مو

۱)شیره چغندر یا سیاه شیره که حاوی مقدار زیادی آهن برای غنی شدن خون است. ( ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری شیره چغندر را به یک لیوان شیر و یا هنگام طبخ غذا به آن اضافه کنید).

۲) یونجه”آلفا آلفا” که پیش ماده شیمیایی کراتین را در خون تولید می کند و به عنوان یک ماده اصلی در ساخت ناخن و موها موثر است. می توانید از قرص آلفا آلفا نیز استفاده کنید. یکی از دلایل کم مویی، کم کاری هورمونی و کاهش فعالیت غدد هیپوفیز یا غده تیروئید است. به همین دلیل باید مراکز بازتابی مربوط به این غدد را تحریک کنید که از اینجا می توانید مطالعه کنید.

تحقیقات نشان می دهد که غده هیپوفیز دست کم ۹ هورمون ترشح می کند. هر هورمون وظایف مشخصی دارد. بعضی از آنها عملکرد کلیه و تعادل آب و نیز رنگ پوست، استخوان، مو و رشد بدن را کنترل می‌کنند. این هورمون خاصیت یک ماده شفابخش درونی را دارد. غده تیروئید، رشد بدن و فعالیت سلولها را هماهنگ می‌کند و قلب و دستگاه گردش خون را در بهترین وضعیت نگه می دارد. با حفظ یک رژیم مناسب از نظر ویتامین‌ها و مواد معدنی (به ویژه روی) و مصرف سبزیجات و میوه ها، سالم ترین و زیباترین و موها را خواهید داشت.

سخن پایانی

همان طور که با مطالعه این مقاله از بلاگ لنداسپا باید متوجه شده باشید، یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت موی سر و رشد بهتر آن، ماساژ سر برای رشد مو و ماساژ مو می‌باشد که با روش‌های مختلف انجام این ماساژ، آشنا شدید. همان طور که گفته شد، موی سر یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی هر فرد محسوب می‌شود که نه تنها بانوان، بلکه آقایان نیز باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند که یکی از بارزترین ویژگی‌های فردی آراسته و شیک، موی سر سالم و زیبا است.

ماساژ درمانی روشی است که برای تقویت بسیاری از اعضای بدن، کارساز است و با یادگیری ماساژهای مختلف می‌توانید برای درمان بسیاری از بیماری‌های خود و یا اطرافیانتان و یا تقویت اعضای بدن خود، گامی مثبت بردارید. شما می‌توانید انواع ماساژ را در دسته بندی ماساژ بلاگ لنداسپا، جستجو کنید و آن‌ها را یاد بگیرید.

در زمینه ماساژ مو و ماساژ سر برای رشد مو، اگر موردی را جا انداخته‌ایم در بخش نظرات می‌توانید آن را به ما یادآوری کنید و یا حتی از ما بخواهید که در مورد ماساژی که تمایل دارید درباره آن بدانید، مقاله‌ای جدید بنویسیم.

3.9/5 - (9 امتیاز)

میلاد اعتمادی فر

همیشه دوست داشتم یه سایت تو زمینه سلامتی و ماساژ داشته باشم که مرجعی بشه برای ماساژورها و کسایی که دوست دارن ماساژ یاد بگیرند. که لند اسپا متولد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا