سلامتی

چقدر می‎توان به لاغری با چای سبز امیدوار بود؟

چای سبز سالم ترین نوشیدنی دنیا محسوب می‎شود. همچنین چای یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی ها در کل دنیا محسوب می‎شود. هر چند که چای سیاه محبوبیت بیشتری دارد (۸۴ درصد کل چای مصرفی دنیا)، چای سبز دارای مواد مقوی است که به شدت به کاهش وزن کمک می‎ کند. باید گفت که چای حلال مشکل اضافه وزن شما نیست و نباید به عنوان جایگزینی برای رژیم سالم و برنامه ورزشی در نظر گرفته شود. برای کاهش وزن با دکتر خود مشورت کنید تا راههای موثری را به شما پیشنهاد دهد و در کنار آن می‎ توانید لاغری با چای سبز را هم تجربه کنید.

لاغری با چای سبز

 

چقدر می‎توان به لاغری با چای سبز امیدوار بود؟ 1

چای سبز به این خاطر که فراوری کمتری روی آن صورت گرفته است دارای غلظت بالایی از پلی فنل‎ها است. این پلی فنل ‎ها که کاتچین هم نامیده می‎ شوند. مقدار کاتچین های در چای سبز نسبت به چای سیاه به شدت بالاتر است. این مواد در چای سبز جزو مواد فعالی هستند که منجر به کاهش وزن می‎شوند. این مواد از تجمع بیش از حد چربی بدن جلوگیری می‎کنند، همچنین دمای بدن را به گونه ای بالا می‎ برند که کالری بیشتری در بدن سوزانده شود.

علاوه بر کاتچین، چای سبز منبع سرشاری از کافئین است. کافئین به شما کمک می‎ کند تا بدن شما هم چربی و هم کالری را به طور همزمان بسوزاند. به ازای هر ۱۰۰ میلی گرم کافئین، ۹ کالری بیشتر در بدن سوزانده می‎شود. با این حال، هرچند که تحقیقات نشان داده است که چای سبز تولید چربی را کاهش می‎دهد و سوزاندن چربی و کالری با افزایش می‎دهد اما مزایای آن برای انسان ها جای تردید دارد.

میزان مصرف چای سبز

میزان مصرف چای سبز برای لاغری با چای سبز، حدود ۲ تا ۳ فنجان در هر روز است. یک فنجان چای سبز بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلی گرم از کاتچین و ۱۰ تا ۶۰ میلی گرم کافئین را وارد بدن می‎ کند. تعدادی از مقالات برای آزمایش این فرضیه نوشته شده است که چای سبز چه کمکی به کاهش وزن می‎کند. وقتی تلاش می‎ کنید تا وزن کم کنید هر کالری اهمیت پیدا می‎کند.

پس در هنگام مصرف چای سبز به قصد تسریع در کاهش وزن هیچ گاه حذف کالری های اضافی با اضافه کردن موادی مثل عسل، شیر یا خامه را از دست نخواهید داد. یک فنجان چای سبز به صورت برگ چای تنها دو کالری دارد، که تاثیر زیادی روی برنامه زیادی نخواهد داشت. اما اضافه کردن یک قاشق چای خوری عسل حدود ۸۶ کالری را مصرف می‎ کنید. این مقدار شاید زیاد به نظر نیاید اما نوشیدن سه فنجان چای سبز به این روش یعنی ۲۵۸ کالری اضافه که به معنای اضافه شدن بیش از یک کیلو در ماه به وزن شما است.

چقدر می‎توان به لاغری با چای سبز امیدوار بود؟ 2

مزایای دیگر لاغری با چای سبز

چای سبز خطر بیماری های قلبی را کاهش می‎دهد و در مقابل انواع خاصی از سرطان شما را ایمن می‎کند. همچنین برای کمک به کاهش التهابات همراه را بیماری های عفونی به شدت اثر بخش است. میزان شکر خون را کنترل می‎کند که بسیار برای افراد دیابتی مهم است.

تیم محتوا
نویسندهتیم محتوا