پوستزیبایی

بعد از وکس صورت چه کنیم جوش نزنیم ؟ معرفی 6 ماسک خانگی

وکس صورت یکی از پرکاربردی ترین و پرطرفدار ترین روش موزدایی صورت در میان بانوان است. پس از انتخاب نوع وکس صورت و انتخاب فردی مجرب برای انجام این کار، سوالی که ذهن بیشتر بانوان را درگیر می کند این است که بعد از وکس صورت چه کنیم جوش نزنیم ؟ همه بانوان بعد از وکس صورت و حتی روش سنتی بند انداختن، حداقل یک بار زدن جوش را تجربه کرده اند.

این جوش‌های مزاحم، تمام زیبایی صورت بعد از عمل وکسینگ را از بین می‌برد. اگر شما هم در مواقع وکس یا بند انداختن پیشانی نگران قرمزی یا جوش زدن پوست صورت خود هستید، با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما آموزش دهیم که بعد از وکس صورت چه کنیم جوش نزنیم.

وکس صورت چیست و چطور انجام می‌شود

وکس صورت یک روش زیبایی است که برای موزدایی صورت استفاده می‌شود. در این روش با استفاده از موم گرم یا سرد  و چسباندن آن به پوست صورت و سپس جدا کردن موم، موهای زائد پوست شما را از بین می‌برند. این روش، روشی جایگزین بندانداختن پوست صورت است. طبیعی است که این عمل با درد همراه است. چرا که پوست، عصب‌های حساسی دارد و همچنین وقتی مقدار زیادی مو، همزمان کنده می‌شود، قطعا یک میزان دردی همراه شما خواهد بود. همچنین در صورتی که پوستی نازک و حساس داشته باشید، ممکن است با این عمل، کمی دچار خونریزی شوید. به همین دلیل، باید مراقبت‌های خاص قبل و بعد از وکس کردن را رعایت کنید تا آسیب و حساسیتی در این عمل، همراه شما نباشد. همچنین برخی افراد، به وکس کردن حساسیت نشان می‌دهند که طبیعتا، بهتر است راه دیگری را برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند.

وکس صورت چیست و چطور انجام می‌شود

همه ما می‌دانیم که عمل وکس کردن یا بند انداختن به طور حتمی منافذ پوست را باز می‌کند. اما شما می‌توانید بعد از هر دو عمل وکس یا بند انداختن پوستی صاف و فاقد جوش و آکنه داشته باشید.

در ادامه ما چند راه حل را بازگو می‌کنیم تا در مراحل قبل از پاک‌سازی و مراحلی برای بعد از پاک‌سازی صورت بتوانیم مشکل جوش صورت بعد از موزدایی را برطرف کنیم و متوجه شویم که بعد از وکس صورت چه کنیم جوش نزنیم .

مراحل قبل از وکس صورت چیست؟

پوست صورت خود را بشویید. اگر قسمتی از پوست صورت پوسته پوسته شده، آن پوسته ها را جدا کنید. دقت کنید در نزدیکی محل وکس نقاط چرکی وجود نداشته باشد.
اگر محل های دارای چرک تخلیه نشوند، بطور ناخواسته این احتمال وجود دارد که باکتری ها در زیر پوست فشرده شده و در اطراف ابروها و یا بالای لب شما تجمع کنند. با اینکار منافذ پوست شما از باکتری ها پر شده و احتمال جوش زدن افزایش میابد.
همچنین شما می توانید از پودر بچه قبل از موزدایی صورت خود استفاده کنید. پودر بچه به شما کمک می کند که موها به راحتی از سطح پوست جدا شوند. درحالیکه پودر بچه بطور همزمان روغن های موجود درسطح پوست شما را به خود جذب می‌کند. با این کار باعث کاهش تحریک پوست شما می‌شود.

دقت داشته باشید که آماده‌سازی پوست قبل از وکس، شاید کم اهمیت به نظر برسد اما باید بدانید از مهم‌ترین عواملی است که باعث می‌شود پس از وکس جوش نزنیم. همانطور که گفتیم، بهترین کار قبل از وکس این است که به خوبی صورت خود را بشویید و سپس 10 الی 15 دقیقه بعد برای وکس کردن اقدام کنید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله «ماساژ صورت» را مطالعه کنید و با ساده‌ترین روش ماساژ صورت آشنا شوید.

بعد از وکس صورت چه کنیم جوش نزنیم

به پوست خود دست نزنید. بعد از اصلاح و وکس صورت پوست خود را نخارانید. چون اینکار باعث تحریک بیشتر پوست شما می‌شود.
اگر به صورت خود دست بزنید قطعا باکتری ها و آلودگی های پوست دست شما وارد منافذ باز صورتتان خواهند شد.
طبق گفته کارشناسان زیبایی به یاد داشته باشید که بعد از موزدایی هرگز از محصولاتی که حاوی روغن می‌باشد استفاده نکنید. سعی کنید از مرطوب کننده های پوست استفاده کنید و از محصولات حاوی روغن های مصنوعی استفاده نکنید. برای آشنایی با مرطوب کننده های خوب پوست چرب از مقاله بهترین مرطوب کننده‌ پوست چرب دیدن کنید.

بعد از وکس صورت چه کنیم

برای مراقبت بیشتر از صورت، توصیه می‌شود پس از وکس، به پوست صورت فرصت تنفس بدهید و سعی کنید جلوی برخورد اشیا آلوده با صورت خود را بگیرید. در کل بهتر است تا 24 ساعت پس از وکس صورت در منزل بمانید و خود را درگیر کار خاصی نکنید.

یکی از بهترین کار‌ها در راستای مراقبت پوست صورت، این است که پوست را مرطوب نگه دارید. برای این کار می‌توانید از انواع مرطوب کننده آبرسان برای پوست صورت، استفاده نمایید. دقت داشته باشید که خشک شدن پوست، خودش باعث به وجود آمدن جوش و آکنه می‌شود. بنابراین برای دانستن جواب این سوال که بعد وکس چه کنیم جوش نزنیم، باید بدانید بهترین کار، مرطوب نگه داشتن صورت است.

از دیگر کارهایی که می‌توانید برای درمان جوش بعد از وکس صورت خود انجام دهید این است روی پوست خود یخ قرار دهید. برای این کار، چند تکه یخ را درون یک پارچه قرار داده و پارچه را به نقاطی که وکس کرده‌اید قرار دهید. این کار، با انقباظ پوست، از باز شدن منافذ، جلوگیری می‌کند. در مقاله «ماساژ صورت با یخ» به طور کامل فواید و روش انجام ماساژ یخ را توضیح داده‌ایم.

 وکس انداختن پوست صورت می‌تواند باعث خشکی سطح پوست شما شود.

بهتر است که از پماد های التیام بخش (تسکین دهنده) مثل هیدروکورتیزون پمادهای حاوی آلوئه ورا و فندق برای کاهش سوزش و خارش نقاط اصلاح شده استفاده کنید.
یک نکته که باید به آن دقت کنید این است که هنگامی که به سالن زیبایی برای انجام عملیات وکس می روید دقت کنید که صورت شما تعریق زیادی نکرده باشد. تا زمانیکه عرق صورتتان خشک نشده لطفا مواد وکس را روی صورت قرار ندهید.
افرادی که دارای پوست حساس هستند توجه کنند که بازه زمانی مرتب می‌تواند به کاهش سوزش و خارش پوست صورت آن ها کمک کند. این بازه نباید بیشتر از ۴ تا ۶ هفته شود.

بعد از وکس صورت چه ماسکی بزنیم

با تهیه ماسک زیر مانع جوش زدن صورت خود بشوید. ولی اگر دارای پوست خیلی حساس هستید و در هر حالتی جوش میزند بهتر است کلاً بند انداختن را فراموش کنید و صورت خود را شیو نمایید.

1. درمان خانگی جوش صورت بعد از وکس با ماسک خیار

یک خیار متوسط را به همراه ۱۰۰ گرم نعناع داخل مخلوط کن بریزید. مواد را مخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد. این معجون را به پوست خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید. اگر می‌خواهید پوستتان مستحکم شود به مخلوط  یک سفیده تخم مرغ نیز اضافه کنید.

بعد از وکس صورت چه ماسکی بزنیم

برای سلامت پوست و جلوگیری از چین و چروک ماساژ گواشا را پیشنهاد می‌دهیم که در مقاله «ماساژ گواشا» توضیح داده‌ایم.

2. روغن‌های حاوی مینرآل برای درمان جوش

بهتر است پس از اتمام وکس از لوسیون‌هایی که دارای مینرال هستند استفاده نمایید. خاصیتی که مینرال دارد، باعث می‌شود منافذ پوست سریعا بسته شده و دیگر شاهد جوش و آسیب‌های این چنینی نباشید. در صورتی که منافذ پوست به درستی بسته شوند، دیگر پس از وکس شاهد درد و ناراحتی بر روی پوست خود نخواهید بود.

3. درمان سریع جوش بعد از وکس با پماد‌های مخصوص

اگر پوستمان حساس است، بعد از وکس صورت چه کنیم جوش نزنیم؟ در صورتی که پوست حساسی دارید تا سه روز پس از وکس قسمت‌هایی که احساس درد و سوزش دارید را با پماد‌هایی که دارای سولفات پلی مکسین و زینک باسیتراسین هستند پوشش دهید. این پماد‌ها برای درمان جوش بعد از وکس صورت مفید بوده و علاوه بر این که به تسکین درد کمک می‌کنند، جلوی پیش‌روی زخم به سایر نقاط پوست را هم می‌گیرند.

4. درمان جوش بعد از وکس صورت با اسکراب قند

قرار دادن اسکراب قند بر روی نواحی آسیب دیده پس از وکس می‌تواند درد و التهاب ناشی از وکس را از بین ببرد. برای تهیه‌ی این اسکراب به نسبت مساوی شکر را درون روغن زیتون و یا روغن نارگیل بریزید. برای این کار می‌توانید از یک پنجم استکان روغن و یک قاشق چایخوری شکر استفاده نمایید. پس از این که شکر را به خوبی درون روغن حل کردید، به آرامی و به صورت دورانی آن را بر روی نواحی آسیب دیده‌ی پوست خود بمالید.

درمان جوش بعد از وکس صورت با اسکراب قند

روغن نارگیل به دلیل وجود آنتی اکسیدان در خودش و همچنین خاصیت آبرسانی که دارد باعث بازیابی سریع‌تر پوست پس از انجام وکس می‌شود.

5. روغن درخت چای برای درمان جوش بعد از وکس صورت

این روغن بیشتر برای نقاط آسیب دیده پوست بدن است نه صورت. از آنجایی که قدرت این روغن زیاد است، باید به نسبت 1 به 10 با یک روغن سبک مخلوط شده و سپس مقداری از آن را بر روی نواحی که حس سوزش دارید قرار دهید.

مقاله پیشنهادی : ماساژ صورت با قاشق

6. آلوئه‌ورا برای درمان سریع جوش بعد از وکس

یکی دیگر از راه‌های درمان خانگی جوش صورت بعد از وکس استفاده از آلوئه‌ورا است. آلوورا برای درمان منافذ و تحریک‌های پوستی، بسیار مفید است. اگر به این گیاه حساسیت ندارید، پس از این که بدن خود را وکس کردید، یک تکه از آلوورا را بشکنید و ژل داخل آن را بر نواحی وکس شده بمالید. این گیاه تاثیر زیادی در جلوگیری از التهاب و جوش پس از وکس دارد.

آلوئه‌ورا برای درمان سریع جوش بعد از وکس

توجه داشته باشید که پس از وکس و قرار دادن هرگونه ماسک باید فرصت تنفس را به پوست خود بدهید. خود این کار تاثیر زیادی در عدم التهاب و جوش پوستی پس از وکس دارد. بنابراین توجه داشته باشید که پس از وکس از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید. زعفران نیز جوش را درمان می کند. اطلاعات بیشتر را در مقاله خواص زعفران برای پوست مطالعه نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به پرمخاطره‌ترین سؤال بانوان در زمینه وکس صورت پاسخ دادیم.  بعد از وکس صورت چه کنیم جوش نزنیم؟ دیگر نگرانی وجود ندارد چرا که ما به طور کامل پاسخ به این سؤال را در مقاله شرح دادیم تا شما عزیزان با دنبال کردن راهکارهای پیشنهادی ما برای این که بعد از وکس صورت چه کنیم جوش نزنیم، بتوانید با خیال راحت به برنامه وکس صورت خود برسید و دیگر نگرانی جوش بعد از وکس صورت را نداشته باشید. همچنین راهی که برای درمان سریع جوش بعد از وکس وجود دارد بررسی شد که در صورت جوش زدن صورت می‌توانید آن را به کار بگیرید.

امیدواریم توانسته باشیم در این مسیر شما را راهنمایی کرده باشیم. همچنین در صورتی که سوالی در این زمینه برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، آن را در قسمت نظرات برای ما به ثبت برسانید.

3/5 - (2 امتیاز)

مریم محمودی

من عاشق به اشتراک گذاشتن اطلاعاتم با بقیه هستم؛ بنابراین، چیزایی که از منابع مختلف و معتبر یاد می‌گیرم رو برات می‌نویسم. تمام مقاله‌هام با تحقیق و مطالعه زیاد نوشته می‌شن، پس می‌تونی به اطلاعاتی که بهت می‌دم اعتماد کنی.

‫15 دیدگاه ها

  1. بعد از اصلاح ماسک خیار خیلی جوابه
    من همیشه استفاده میکنم
    خیار باعث خنک شدن پوست میشه و از زدن جوش جلوگیری میکنه
    ممنو بابت مقاله جامعتون

  2. سلام خسته نباشید
    مقالتون بسیار مفید کامل بود ممنون بابت وقتی ک برای کاربرهاتون میزارین و تجربیاتتون رو به اشتراک میزارین.

  3. سلام لطفاً چند نمونه پماد اسم شونو بگید ک به گفته خودتون دارای پلی مکسین و زینک باسیتراسین هستند ؟

  4. خیلی بهتر از ماسکای شرکتی ان اگه مرتب استفاده بشه واقعا تاثیراتش رو به چشم میشه دید

  5. سلام خسته نباشید میگم مرسی که وقت میزارید برای کاربرهاتون و مطالب مفید در اختیار ما میزارید

  6. سلام آیا وکس جوش های سر سیاه را ازبین می برد؟ آیا قویه برای ازبین بردن جوش؟ ممنون میشم به این سوالات پاسخ دهید

  7. سلام خسته نباشید
    ماسک هایی ک معرفی کردین بسیار عالی هستن حتما ازشون استفاده میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا