سلامتی

ورزش درد شانه

ورزش درد شانه

درد شانه و دلایل آن

در برخی از نقاط بدن، بالشتک‌های کوچکی پر از مایع در مجاروت تاندون‌ها قرار دارند که از ساییده شدن و آسیب‌دیدگی آن‌ها جلوگیری می‌کنند. یکی از این نقاط شانه است. بالشتکی که در شانه قرار دارد، می‌تواند به دنبال حرکات مکرر دچار التهاب و درد شانه شود. این اتفاق بیشتر در ورزش‌هایی که فرد مجبور است بارها دست خود را بالای سر ببرد مانند شنا، تنیس و پرتاب وزنه دیده می‌شود.
به‌علاوه شغل‌هایی مانند نقاشی ساختمان و چوب‌بری نیز زمینه را برای بروز درد شانه فراهم می‌کند. علائم این بیماری شامل درد در قسمت قدامی – خارجی شانه و درد شانه هنگام بالا آوردن بازو می‌شود. همچنین ممکن است قسمت خارجی شانه شما متورم و گرم‌تر از حالت طبیعی باشد.
در ادامه چند حرکت ورزشی را آورده‌ایم که به بهبود درد شانه کمک زیادی می‌کند:

حرکت اول:

در جای خود بایستید و شانه‌های خود را برای ۵ ثانیه بالا بیاورید. سپس شانه‌ها را به عقب برده و کتف‌های خود را برای مدت ۵ ثانیه به یکدیگر بفشارید. بعد از آن شانه‌ها را به سمت پایین بیاوردی و در حالت استراحت قرار دهید. این حرکت را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

ورزش درد شانه

حرکت دوم:

در حالت ایستاده یک قطعه چوب را با ۲ دست در مقابل خود نگهدارید، طوری که کف دست‌های شما رو به زمین باشد. دست‌های خود را بدون آن‌که از آرنج خم کنید به بالای سر برده و بکشید. ۵ ثانیه در همین وضعیت بمانید و سپس به حالت اول برگردید. این حرکت را نیز ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

ورزش درد شانه

در چه صورت باید به پزشک مراجعه کنید

در بیشتر مواقع افراد فکر می‌کنند که درد شانه مسئله‌ای غیر ضروری و بی‌خطر است و دلیل اصلی آن زمین خوردن‌ها و جابجایی اجسام سنگین است. اما ممکن است که دلیل اصلی درد شانه چیز دیگری باشد که در این‌صورت باید فرد به پزشک متخصص مراجعه کند.
درد شانه در زنان بخصوص دردهای تیغه چپ، ممکن است نشانه‌ای از حمله قلبی باشد و باید سریعاً به پزشک مراجعه شود.

امین پاک
نویسندهامین پاک

دیدگاهتان را بنویسید

بیست + پنج =