آموزش ماساژماساژ درمانیماساژ فول بادی

با آموزش ماساژ یومی هو تراپی آشنا شوید

ماساژ یومی هو یکی از انواع ماساژ اصلاح ستون فقرات افراد می‌باشد. یومی هوتراپی به افرادی که در قسمت استخوان‌های اصلی از گردن گرفته، ستون فقرات تا لگن و مچ پا مشکل دارند و این مشکلات در نشستن، ایستاده و راه رفتن آنها تأثیر گذاشته است و فرم بد شکلی به بدنشان داده است، کمک می‌کند. اگر می‌خواهید در فرم کامل باشید و در تمام کارهایی که انجام می‌دهید بهترین عملکرد را داشته باشید، اگر می‌خواهید آزادانه حرکت کنید بدون اینکه از کمردردهای غیرقابل تحمل رنجیده شوید، ماساژ یومی هو درمانی شریک سلامتی شما خواهد شد. هم افراد فعال و هم افراد کم تحرک می‌توانند به طور کامل از درمان ماساژ یومی هو بهره ببرند. اگر علاقه دارید که بیشتر بدانید که یومی هو تراپی چیست ، در این مقاله به معرفی کامل یومی هو تراپی، فواید و روش انجام آن پرداخته‌ایم.

یومی هو تراپی چیست

ماساژ یومی هو پیوند حکمت طب ژاپنی و چینی با تمرکز بیشتری بر روی فنون ژاپنی است. یومی هو تراپی توسط دکتر Otsuki Masayuki، که بیشتر با نام مستعار Saionji Masayuki (1943-2005) شناخته می‌شود، مؤسس و مدیر مؤسسه بین‌المللی پیشگیری پزشکی در توکیو که اکنون به عنوان مؤسسه ماساژ یومی هو ثبت شده است، ایجاد شده است.

یومیهوتراپی چیست ؟ یومیهوتراپی یک روش پیشگیرانه و درمانی است، یک ماساژ درمانی جامع ژاپنی و درمان دستی است که برای درمان بسیاری از شرایط پزشکی و همچنین برای بهبود سلامت روحی و جسمی استفاده می‌شود.

یومی هو تراپی چیست

کمردرد، سیاتیک، اسکولیوز، لغزش دیسک، مشکلات مفاصل و تنش عضلانی تنها برخی از مشکلات سلامتی هستند که با یومیهوتراپی با موفقیت قابل درمان هستند. مزیت یومی هوتراپی احساس آرامش کامل و جوان سازی است که اکثر بیماران آن را به عنوان بلندتر کننده، قوی‌تر کننده یا صاف‌تر کننده توصیف می‌کنند.

عدم تقارن لگن موجب تغییر محل مرکز ثقل بدن افراد می شود و در عملکرد ستون فقرات، عضلات بدن و حتی مفاصل حرکتی اختلال ایجاد می‌کند . معنی آن چیست؟ یعنی یک طرف لگن بالاتر از طرف دیگر است. این عدم تقارن در لگن موجب می‌شود که وزن بدن بیشتر بر روی یکی از پاها باشد. پیامد آن اختلال در گردش خون و محدودیت حرکت این مفصل است. آن پای “کوتاه‌تر” ضعیف‌تر می‌شود. وزن بدن عمدتاً روی پای بلند است. اگر این وضعیت برای مدت طولانی باقی بماند، آن پا، اضافه بار می‌شود و ستون فقرات شروع به خم شدن به سمت پای کوتاه‌تر می‌کند.

در نهایت عدم تقارن لگن می‌تواند عامل بسیاری از بیماری‌های اسکلتی – عضلانی باشد. این به دلیل اثر نامتقارن و بار بیش از حد یک طرف بدن است. شایع‌ترین علائم عبارت‌اند از: کمردرد، دردناحیه دنبالچه، احساس گزگز شدن بدن، سردرد و میگرن، مشکلات فتق و دردهای عصبی و سیاتیک. بیماران همچنین گاهی از مشکلات اندام‌های داخلی شکایت می‌کنند. چرا که ستون فقرات بدلیل فرم اشتباه بر اعصاب فشار وارد می‌کند و این درد در ناحیه اطراف آن عصب پخش می‌شود.

ماساژ یومی هو یا یومی هوتراپی یک سیستم درمانی است که از تعدادی روش (بسته به شرایط پاتولوژیک) تشکیل شده است. یک جلسه درمانی حدودا یک ساعت طول می‌کشد که در آن ارائه دهنده از حدود صدها تکنیک متفاوت استفاده می‌کند. ماساژ یومی هو یا یومی هوتراپی شامل حرکاتی چون ماساژ با ورز دادن عضلات و فشرده سازی بافت‌های بدن و ایجاد تحرک در تمام مفاصل به روشی پایه‌ای و به دور از احساس درد است که در نتیجه این حرکات، گردش خون بهبود می بابد و عملکرد عضلات و اندام ها را تقویت می کند و بهبود سلامت کلی بدن را شامل می گردد.

مقاله «ماساژ سوئدی» به آموزش کامل این ماساژ می‌پردازد که می‌توانید مطالعه کنید.

فواید ماساژ یومی هو تراپی چیست؟

ماساژ یومی هو ( یومی هوتراپی ) می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را درمان کند، به عنوان مثال:

فواید ماساژ یومی هو

  • لومباگو
  • سیاتیک
  • درد در مفاصل ران، زانو، مچ پا، انگشتان پا و دنده ها
  • سردرد
  • سفتی یا درد در شانه ها
  • اسهال
  • درد قاعدگی
  • قاعدگی نامنظم
  • اسکولیوز (انحنای جانبی ستون فقرات)
  • بیماری‌های کبد، معده، روده، قلب، پانکراس، کلیه، طحال، مثانه و غیره
  • یومی هوتراپی همچنین به بیماران مبتلا به فشار خون بالا و فشار خون پایین کمک می‌کند.
  • بهبود وضعیت عمومی برای بیماران مبتلا به بیماری‌های جدی، که طب مدرن برای درمان را دشوار و پر هزینه می دانند، را به ارمغان می آورد.

تکنیک‌های مشخص‌کننده ماساژ یومی هو یا یومی هوتراپی، با توجه به مشکلات بیمار به طور متفاوتی ترکیب شده‌اند، به‌عنوان مثال:

آرامش عضلانی؛ اصلاح سیستم اسکلتی عضلانی؛ بهبود گردش خون و لنفاوی؛ فعال شدن متابولیسم؛ تقارن بدن پیدا شد. تعادل مجدد وضعیت بدن؛ حفظ ایمنی و سلامتی به طور کلی.

به طور کلی جلسات یومی هوتراپی به ویژه در ابتدا هفتگی است، اما تا حد زیادی به مشکل و وضعیت سلامت عمومی بیمار بستگی دارد. از آنجایی که درمان روی یک تشک روی زمین انجام می‌شود، پوشیدن لباس راحت و کاربردی توصیه می‌شود.

البته یومیهوتراپی راه حلی برای همه چیز نیست. اگر فردی تغییرات دژنراتیو بسیار پیشرفته ستون فقرات داشته باشد، درمان نمی‌تواند این تغییرات را معکوس کند. این افراد تنها می‌توانند از طریق درمان بسیار بهتر نسبت به گذشته عمل کنند.

یکی دیگر از انواع ماساژ، هربال ماساژ است که در مقاله «ماساژ هربال» آن را توضیح می‌دهیم.

جنبه‌های ماساژ یومی هو چیست؟

ماساژ یومی هو یا یومی هوتراپی دو جنبه دارد:

جنبه‌های ماساژ یومی هو

  1. پیشگیری

برای پیشگیری و جلوگیری از بروز بیماری‌ها و مشکلات جسمی و ذهنی افراد این ماساژ بسیار کمک کننده است. پس از طی جلسات ماساژ افراد سرزنده‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسند. تأثیرات ماساژ یومیهو تراپی می‌تواند بدن افراد را در دچار شدن به بیماری‌های خطرناک مقاوم کرده و سیستم ایمنی را تقویت کند. چرا که طی ماساژ ترشح هورمون‌ها، گردش خون، سیستم لنفاوی و انعطاف پذیری عضلات اصلاح می‌شود و بدن بهترین عملکرد خود را دارد.

  1. درمان

هدف برتر ماساژ یومی هو، درمان مشکلات جسمی افراد است. با استفاده از تکنیک‌های مخصوص و تأثیرگذار، فرم بدنی افراد اصلاح شده و همچنین مشکلاتی مانند سیاتیک، درد استخوانی و عضلانی، مشکلات سیستم گوارش، مشکلات حرکتی و ایستایی و غیره رفع خواهد شد.

برای آشنایی با ماساژ آروماتراپی پیشنهاد می‌کنیم به مقاله «آروماتراپی» مراجعه کنید.

نحوه انجام ماساژ یومی هو

در طول ماساژ یومی هو یا یومی هوتراپی ، بیمار کاملاً شلوار یا جوراب شلواری راحت و گشاد، جوراب و تی شرت می‌پوشد.

نحوه انجام ماساژ یومی هو

درمان ماساژ یومی هو بر روی مات (تشک ورزشی) مخصوص قرار داده شده روی زمین انجام می‌شود. در طول اولین جلسه، پزشک مجرب تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد وضعیت فعلی بیمار و سابقه پزشکی را جمع آوری می‌کند. پس از انجام یومی هو تراپی مطابق با شرایط بیمار، پزشک برنامه جلسات درمانی را توصیه می‌کند.

یک روش حدود 60 دقیقه طول می‌کشد که در طی آن یک درمانگر از حدود 100 تکنیک مختلف استفاده می‌کند. این تکنیک‌ها در وهله اول شامل ماساژ با ورز دادن و فشرده سازی و تحرک تمام مفاصل به روشی اصلی و بدون درد هستند.

آموزش ماساژ یومی هو تحت مراکز اصلی که توسط ماساژ درمانگران مخصوص و قدیمی مجرب این حوزه ارائه می‌شود. توجه داشته باشید بسیاری از مراکز ماساژ ایران، با دریافت هزینه گزاف تحت آموزش ماساژ یومی هو ، مدرک ماساژ یومی هو را با جعل کردن نام مؤسس این ماساژ ارائه می‌دهند که فاقد اعتبار و غیرقانونی است. هزینه یومی هو تراپی بسته به ماساژور و سالن ماساژ متفاوت است.

مقاله «ماساژ تایلندی» به طور مفصل به شرح و آموزش این ماساژ پرداخته است که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه نمایید.

ماساژ یومی هو برای چه افرادی مناسب است؟

ماساژ یومی هو برای هر فرد جهت پیشگیری و درمان هرنوع بیماری لازم است. انجام این ماساژ بعد از شش ماهگی تا سن بالا افراد قابل استفاده است. بازیابی هماهنگی و تعادل در بدن انسان از طریق یومی هوتراپی انعطاف پذیری، تحرک، آرامش و سلامتی را تضمین می‌کند، از بیماری‌های جدی در مراحل اولیه جلوگیری می‌کند و پس از آن افراد از بیماری طولانی بهبود می‌یابند.

ماساژ یومی هو برای چه افرادی مناسب است

این درمان به مشکل در هسته مرکزی (ثقل) بدن حمله می‌کند، مهره‌ها و استخوان‌های کل بدن را مرتب می‌کند، خاصیت ارتجاعی اولیه ماهیچه‌ها و تحرک مفاصل را بازمی‌گرداند، بر روی نقاط مهم طب سوزنی عمل می‌کند، راه را از نیروهای خود ترمیم‌کننده بدن باز کرده و هماهنگی ساختاری بدن را بازیابی می‌کند. پس از اجرا، اثر درمانی بالایی در کمردرد حاصل می‌شود که در نتیجه ناهنجاری‌های ستون فقرات (اسکولیوز، کیفوز)، کمردرد و گردن درد، کمر و دیسکوپاتی است.

پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مقاله «ماساژ شکلات» را از دست ندهید. 

ممنوعیت های ماساژ یومی هو تراپی چیست؟

در یومی هوتراپی برخی شرایط وجود دارد که به صورت موضعی منع مصرف دارند. این بدان معناست که ماساژ درمانگر می‌تواند شما را ماساژ دهد، اما هنگام ماساژ باید از آن مناطقی که دارای شرایط زیر هستند اجتناب کند. در اینجا لیستی از موارد منع یومی هوتراپی را برایتان قرار داده‌ایم:

ممنوعیت های ماساژ یومی هو تراپی چیست؟

  • بریدگی یا زخم باز
  • کبودی
  • رگ‌های واریسی
  • استخوان‌های شکسته
  • سوزش شدید
  • برخی از بیماری‌های پوستی

اگر این موارد منع ماساژ یومی هو تراپی را دارید و می‌خواهید ماساژ دهید، باید به درمانگر خود در مورد آنها اطلاع دهید. امیدواریم که ماساژ درمانگر بتواند در اطراف این مناطق کار کند. با این حال، اگر ثابت شود ماساژ یومی هو برای این مناطق خیلی شدید است ممکن است مناسب نباشد. در این صورت، درمانگر این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که برای اطمینان از حفظ استانداردهای بهداشتی، از درمان خودداری کند.

سایر موارد منع مصرف ماساژ خاص‌تر هستند. اگر این شرایط را دارید نمی‌توانید ماساژ دریافت کنید زیرا ماساژ می‌تواند باعث تشدید این شرایط و بدتر شدن مشکل شما شود. در اینجا شرایطی است که در این دسته قرار می‌گیرند:

  • تب: هر زمان که تب دارید، چه به دلیل سرماخوردگی، آنفولانزا یا هر عفونت دیگری
  • بیماری‌های واگیردار: اگر شما یک بیماری مسری دارید، درمانگر خود و حتی سایر مراجعان درمانگر خود را در معرض خطر ابتلا به آن قرار می‌دهید.
  • لخته شدن خون: ماساژ می‌تواند لخته‌های خون را شل کند. این می‌تواند خطرناک باشد زیرا لخته می‌تواند به مغز، ریه یا قلب حرکت کند.
  • بارداری: مگر اینکه یک درمانگر در مورد ماساژ قبل از تولد آموزش دیده باشد، زنان باردار نباید ماساژ انجام دهند. به خصوص در 3 ماه اول بارداری بسیار خطرناک است.
  • بیماری‌های کلیوی یا بیماری‌های کبدی: اگر کبد و کلیه به طور طبیعی کار نکنند، ماساژ می‌تواند فشار بیشتری بر کبد و کلیه وارد کند
  • سرطان: اگرچه ماساژ در تسکین برخی از ناراحتی‌های ناشی از سرطان خوب است، اما فقط باید توسط فردی آموزش دیده انجام شود.
  • التهاب: اگر از هر نوع التهابی دارید، ماساژ ناحیه مورد نظر وضعیت را تشدید می‌کند.
  • فشار خون کنترل نشده: ماساژ باعث افزایش جریان خون می‌شود. اگر فشار خون بالایی دارید که تحت کنترل نیست، افزایش جریان خون در نتیجه ماساژ درمانی ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود.
برای شناخت ماساژ افلوراژ به مقاله «ماساژ افلوراژ» مراجعه کنید و نحوه انجام آن را یاد بگیرید. 

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم که یومی هو تراپی چیست و ماساژ یومی هو می‌تواند چه تأثیرات مثبتی در شکل گیری استخوان‌ها و اصلاح ستون فقرات افراد داشته باشد. توجه داشته باشید که برای انجام ماساژ یو می هو بهتر است با پزشک و متخصصان مشورت کنید و سپس مراکز درمانی معتبر و مجرب را انتخاب کنید چرا که انجام یومی هو تراپی به تخصص و مهارت بسیار زیادی نیاز دارد و تنها افراد آموزش دیده می‌توانند آن را به خوبی ارائه دهند.

3.4/5 - (9 امتیاز)

میلاد اعتمادی فر

همیشه دوست داشتم یه سایت تو زمینه سلامتی و ماساژ داشته باشم که مرجعی بشه برای ماساژورها و کسایی که دوست دارن ماساژ یاد بگیرند. که لند اسپا متولد شد.

‫6 دیدگاه ها

  1. ممنون. من تابحال اسم ماساژ یومی هو به گوشم نخورده بود.ماساژ جالبی بود.خودمون هم میتونیم انجام بدیم این ماساژ رو؟یا حتما باید متخصص انجام بده؟؟

    1. سلام و وقت. خوشحالیم که مفید بوده.
      این ماساژ باید توسط متخصص و ماساژور حرفه ای انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا