ماساژماساژ درمانی

ماساژ درمانی وکاهش وزن

با ماساژ درمانی از وزن خود بکاهید

کاهش وزن ؛ با شناخت دقیق کانون های بازتابی ویژه، می‌توانید به طرز معجزه آسایی چربی های بدن خود را از بین ببرید. پزشکان متخصص طب سوزنی، در این زمینه به موفقیت‌های چشمگیری دست  یافته اند. البته شما برای کاهش وزن خود نیازی به سوزن های درمانی ندارید و می توانید از روشهای ماساژ درمانی برای این منظور استفاده کنید.

در این  مقاله، مهم ترین مراکز بازسازی مربوط به کاهش وزن را به شما آموزش  می‌دهم. این مراکز، مستقیما روی سلول های مربوط به احساس گرسنگی در مغز تاثیر می گذارند. بنابراین، هنگامی که این مراکز کلیدی (مربوط به اشتها) را تحریک کنیم، در واقع، سلول های مربوطه را در مغز فریب می‌دهیم  و در نتیجه،  مغز به معده پیام می دهد که سیر شده است بنابراین، فرد دیگر احساس گرسنگی نمی کند. در صورتی که این روش( ماساژ درمانی) را  پیش از غذا انجام دهیم، احساس گرسنگی کاهش می یابد و در نتیجه کمتر غذا میخوریم.

پیش از آنکه احساس گرسنگی کنید، غذا نخورید زیرا معده، آمادگی پذیرش غذا را ندارد. به همین دلیل، وقتی به اجبار غذا می خوریم اسیدهای معده به خوبی نمی‌توانند  غذا را هضم کنند.

مقدمه

دکتر بهر که در مونیخ  یک کلینیک لاغری دارد، ادعا می کند که بیش از هزاران نفر را ظرف یک سال، تنها با فشار دادن و تحریک مراکز معینی در روی صورت و بدن، لاغر کرده است.

جالب است بدانید که خود دکتر بهر نیز از جمله افرادی است که با این روش توانسته است به وزن دلخواه خود دست یابد. می گویند که ظرف دو ماه، بیش از ۱۳کیلو وزن از دست داده است. امتیاز این روش بر روش های دیگر آن است که کاملا بی ضرر است، زیرا اشتهای کاذب را از بین میبرد و فرد، دچار تنش های جسمی و روحی نمی شود .از ماساژ درمانی می‌تواند علاوه بر کاهش اشتها، برای از بین بردن چربی های  اضافی و غیر ضروری نیز استفاده کرد.

 ماساژ درمانی، اشتها را کنترل می کند

حتماً شما هم افراد زیادی را می شناسید که با زحمت و تلاش فراوان، روش های بسیاری را برای لاغری و کاهش وزن خود آزمایش کرده‌اند و هیچگونه موفقیتی نداشته اند، اما من به شما مژده می‌دهم که با کمک ماساژ درمانی، می توانید رویای لاغر شدن و تناسب اندام را تحقق بخشید و از زیبایی و انرژی بسیاری برخوردار شوید.

 چگونه ماساژ درمانی به پرخورها کمک می کنند

برای کنترل و مهار اشتها، مراکز بازتابی خاصی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها در بالای لب ها و دیگری در لاله گوش قرار دارد.برای این منظور، ابتدا به کانون بازتابی بالای لب ها اشاره می کنیم.

این نقطه بین بینی و خط لب قرار دارد.تصویر زیر را ملاحظه کنید.

توجه داشته باشید که مراکز بازتابی متعددی در ارتباط با غدد مهم بدن در این قسمت وجود دارد. بنابراین هنگامی که این قسمت را فشار میدهیم، در واقع سه غده مترشحه مهم بدن تحریک می شود. می‌دانیم که غده صنوبری و هیپوفیز در مرکز سر قرار دارند و پانکراس و طحال نیز از جمله مراکز حساس واکنشی بسیار مهم به شمار می روند.برای کنترل و مهار اشتها مرکز بازتابی بالای لب ها را فشار دهید تا انرژی به سمت مغز و لوزالمعده و طحال جریان پیدا کند

تحریک این مرکز بازتابی چند منظوره فواید بسیاری دارد که در اینجا به چند مورد آن اشاره می کنیم:

اولاٌ فشار دادن این مرکز، باعث هوشیاری ذهن می شود.ثانیاٌ اگر انگشت نشان را بالای لب (در مقابل بینی)  و در مرکز حساس لب بالایی قرار دهید، می‌توانید خون دماغ و عطسه را مهار کنید.

برای یافتن محل دقیق این مرکز بازتابی، فشار دادن انگشت میانی یا سبابه هر کدام که برای شما آسان تر است، در زیر بینی قرار دارد. اکنون با یک حرکت چرخشی برای مدت ۱۰ ثانیه فک بالایی را فشار دهید برای اینکه مراکز بازتابی مربوط به اشتها را تحریک کنید. ۳ تا ۴ بار انجام دهید تا اشتها رفع شود.

به خاطر داشته باشید که وقتی روی این مراکز بازتابی کار می کنید تمرکز اصلی را روی قسمت راست بگذارید.

چگونه اشتها را سرکوب کنیم

اکنون اجازه بدهید مراکز بازتابی گوش را برای کمک بیشتر به مهار اشتها ماساژ دهیم. متخصصان طب سوزنی برای کاهش، اشتها معمولا از سوزن های کوچک یا فلز مخصوص در گوش استفاده می کردند و هرگاه که شخص گرسنه می شد، روی این فلز ها فشار وارد می کرده و باعث از بین رفتن اشتها می شد.این روش در بسیاری از موارد، نتیجه می داد. البته نیازی به استفاده از سوزن و فلزات دیگر نیست و با فشار انگشت هم می‌توانیم همین نتایج را به دست آوریم.

دکتر رابرت ای ویلز  پزشک و متخصص طب سوزنی معتقد است که با کاربرد این روش، درد گرسنگی فوراً فروکش می کند. بنابراین، با از این روش به مدت یک دقیقه، اشتهای شما برطرف می شود.بر طبق اصول سنتی طب سوزنی، کاربرد این روش، گرسنگی را به مدت ۱ تا ۵ ساعت فرو می‌نشاند. بر این اساس، شما می‌توانید هر چند بار که مایل باشید، از این روش استفاده کنید.

برای این منظور نخست نوک انگشت سبابه را به آرامی در گوشها فرو ببرید؛ به طوری که کف دستان شما در روبه روی صورت و یا به سمت گونه ها قرار بگیرد اکنون از شست خود استفاده کنید آن را روی لبه آویزان بالای نرمه گوش فشار دهید.مرکز حساس واکنشی ما بین شست و انگشت اشاره را برای مدت یک دقیقه با حرکتی چرخشی و نیشگون وار ماساژ دهید.

اکنون، انگشت سوم را روی دندانه کوچکی که دقیقاٌ روبه‌روی جلوی قرار دارد فشار و سپس این کمی بالاتر از آن نقطه به کار می‌گیریم. روی کدام از این مراکز بازتابی کوچک به مدت حداقل یک دقیقه حرکت فشاری چرخشی انجام می‌دهیم.

این روش را برای متوقف کردن گرسنگی پیش از هر وعده غذا انجام دهید.

 

رژیم غذایی

در صورتی که احساس می کنید لازم است اشتهای خود را فرو بنشانید، پس از هر وعده غذا و یا حتی در خلال آن می توانید از روش فشار دادن مراکز مذکور استفاده کنید. از این مرکز یا هر دو می توانید استفاده کنید.

آلبرت فیلدز  متخصص طب سوزنی معتقد است که ۴ تا ۶ بار در روز قبل از غذا مراکز یاد شده را فشار دهید. این روش به شما کمک می‌کند تا بر وسوسه  خوردن غذا  میان  هروعده غلبه کنید و یا کمتری بخورید.

علاوه بر مراکز حساس روی صورت غده صنوبری هیپوفیز طحال و لوزالمعده می‌توانید مراکز باز مربوط به این قدرت را نیز که در نقاط دیگر بدن قرار دارند تحریک کنید.

با ماساژ دادن این مراکز بازتابی و تحریک آنها به بدن خود کمک می کنید تا چربی های شل شده را آب کنند .

به خاطر داشته باشید که رژیم غذایی در این مورد اهمیت حیاتی دارد. روزانه مقادیری ویتامین c و پتاسیم مصرف کنید. ویتامین c برای نگهداری ذخیره کلاژن بدن برای دفع مواد سمی ضروری است.

مصرف پتاسیم ویتامین ث  با هم باعث پاک سازی شریان ها از چربی ها می شود. با استفاده از ماساژ و مصرف روزانه ویتامین ث و پتاسیم به دفع سموم بدن کمک می کنید و مانع ایجاد سلولیت می‌شوید.

ماساژ درمانی، ورزش و رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می‌کنند

هنگامی که شکر و نشاسته مصرف می‌کنید، بعضی از آنها به سلول های زرد چربی تبدیل می شوند .بنابراین، وقتی برای خرید مواد غذایی بیرون می روید، از خرید مواد حاوی روغن نارگیل و روغن نخل خودداری کنید.

در هنگام پخت غذا از روشهای بخار پز، تنوری کردن، کباب کردن و پخت بدون روغن در فر استفاده کنید و از مصرف غذاهای سرخ کردنی بپرهیزید. ورزش کلید مهم دیگری برای کاهش وزن است . مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی همراه با ورزش موثرتر است وقتی میزان کالری در بدن کاهش می‌یابد، سوخت و ساز نیز رو به کاهش می گذارد. بهتر است پس از صرف غذا پیاده روی کنید تا با مصرف کالری، چربی های زائد را بسوزانید .با پیاده روی سبک، هرگز سیستم گوارشی شما دچار ناراحتی نمی شود

چگونه ماساژ درمانی همراه با  روش تغذیه باعث سوزاندن چربی‌های اضافی می شود

احتمالاً شما مطالبی  در مورد غذا هایی اصطلاح “چربی را آب می کنند”  شنیده اید. بله  حقیقت دارد!

میوه ها و سبزیجات خام از این ویژگی برخوردارند. این نوع غذاهای خام، حاوی مواد خاصی هستند  که به وسیله بافتهای زنده جدا می‌شوند و به عنوان حلال در سوخت و ساز بدن برای شکستن مولکولهای چربی و دفع آنها عمل می کنند.

و اما روش سری  این است که باید قبل و غذا خوراکی های خام بخورید.

مواد خام مانند کلم، هویج و یا خیار  را پیش از غذا و جعفری، سیب، موز و سایر غذاهای خام را بعد از غذا مصرف کنید. با این روش آنزیم ها به شدت کار می کنند تا تمام چربی ها  را از بین ببرند. این روش سری را باماساژ درمانی کامل کنید.

کاهش وزن

پس از کاربرد این روش ظرف یک هفته متوجه اختلاف وزن خود خواهید شد.

چرا همراهی رژیم غذایی و ماساژدرمانی مهم است

وقتی وزن شما کاهش می یابد، بدن شما چربی آزاد می کند و در نتیجه، کمی از آن ممکن است وارد جریان خون شود.در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، ترشح اسید اوریک باعث می شود که احساس کنید سوء هاضمه دارید.

در این حالت، ماساژ درمانی بسیار سودمند است و به اندام های داخلی شما برای نیرومند شدن کمک می کند و در نتیجه، دستگاه گردش خون، سیستم گوارش و کلیه ها و مجاری ادرار با شدت تلاش می کنند تا مواد زاید را بیرون برانند و با کاهش وزن اضافی بدن، همه اندام ها تحت تاثیر قرار می گیرند.

مطالعات نشان می دهد که اگر در رژیم های غذایی آب بیشتری مصرف شود، ذخایر چربی بدن کاهش می یابد. بنابراین، وقتی شخص آب کمتری مصرف می کنند ذخایر چربی بدن افزایش می یابد. آب  در سیستم بدن به عملکرد مناسب کلیه ها کمک می کند؛ در نتیجه، اگر کلیه ها به حد کافی آب دریافت نکنند، کبد مجبور می شود کار کلیه ها را هم انجام دهد که در این صورت، کبد نمی‌توانند به وظایف اصلی خود عمل کند.

می‌دانیم که وظیفه اساسی کبد، سوخت و ساز چربی های ذخیره شده به انرژی است؛ بنابراین اجازه دهید که به کار خود را انجام دهد اگر آب کافی به بدن نرسد کبد و کلیه‌ها نمی‌توانند چربی ها را بسوزانند.

اکثر مردم باید روزانه بین ۶  تا ۸ لیوان آب بنوشند.

در هر حال، وزن اضافی باعث می‌شود که بدن سوخت و ساز بیشتری داشته باشد و در نتیجه، به ازای هر کیلو وزن اضافی بدن به یک لیوان آب بیشتر نیاز دارد ماساژ دادن مراکز حساس واکنشی کلیه و کبد در هر روز و نوشیدن آب خالص برای کمک به تداوم کاهش وزن توصیه می شود.

مصرف نمک، باعث نگه داشتن آب بدن می‌شود و احتمالاً مشکلات سلولیت را افزایش می‌دهد. می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب خالص به یک لیوان آب( ۱/۴ لیتری) بیافزاید و آن را با هر وعده غذا بنوشید. سرکه حاوی پتاسیم است که چربی ها را در هم می شکند و آنها را می شوید.

از نی برای نوشیدن این مخلوط استفاده کنید تا مینای دندانتان آسیب نبینند.

مطالعات که اخیراً انجام شده افرادی که معمولاً غذاهای فیبردار مصرف می‌کنند قادرند وزن بیشتری را سریع تر از دیگران از دست بدهند به طور طبیعی اشتها را کاهش می دهد زیرا مقادیر زیادی آب بدن را جذب می کند بنابراین ما اغلب احساس گرسنگی نمی کنیم. فیبر همچنین چربی‌های اضافی را از غذا و روده ها جذب می کند پس به یاد داشته باشید که وقتی ماساژدرمانی می کنید،به مراکز حساس واکنشی مورد نظر توجه داشته باشید.

ترکیب ماساژ درمانی، آب و فیبر برای موفقیت در کاهش وزن نتیجه فوق العاده به همراه دارد

فیبر برای لاغری

چگونه رژیم باعث یبوست میشود

هنگامی که عادت غذایی خود را تغییر می دهید، داخلی بدن شما نمی‌دانند که چگونه با این تغییرات  سازگار شوند.اگر  رژیم می گیرید، به یاد داشته باشید که فیبر مصرف کنید.

چنانچه فیبر کافی به رژیم غذایی خود اضافه نکنید، دچار  یبوست می شوید.  بدن ما برای کمک به حرکت مواد زاید، نیاز به افزایش شیره های گوارشی دارد.بنابراین، شما می توانید، سبوس و جوانه گندم را روی ماست بریزید ویا با یک لیوان آب میوه مخلوط کنید و بنوشید همچنین مقداری داروی گیاهی لینت دار برای رفع یبوست، مصرف کنید.

افکار اندیشه های مثبت در محل هایی که مقابل دید شما قرار دارند بگذارید. از جمله بنویسید، “امروز لاغر تر شده ام”، “من از همیشه بهتر به نظر می رسم”، “امروز یک احساس عالی دارم”، و “هر روز از هر لحاظ بهتر و بهتر میشوم”، وقتی به خودتان روحیه مثبت بدهید نیروی شما افزایش خواهد یافت

میلاد اعتمادیفر

دیدگاهتان را بنویسید