ماساژ درمانی

درمان درد جلوی سر ، درمان یک درد قدیمی و ماندگار

درمان درد جلوی سر

سالانه افراد بسیار زیادی در دنیا از درد جلوی سر رنج می‎برند. انتخاب های زیادی برای درمان درد جلوی سر وجود دارد، افرادی که دچار میگرن هستند از قرص های ضدافسردگی یا بتا بلاکر ها استفاده می‎کنند تا جلوی سردرد خود را بگیرند. اما اگر سردرد شما حالت دائمی‎ به خودش بگیرد و داروهای معمول قادر به درمان آن نباشند، روش های دیگری هم برای درمان این سردرد ها وجود دارد. در این جا به چند روش جالب برای درمان درد جلوی سر می‎پردازیم.

بیوفیدبک (عکس العمل زیستی)

در روش بیوفیدبک از حسگرهای بسیار دقیقی برای رصد پاسخ های بدن، همانند تنش عضلانی، دمای پوست، ضربان قلب یا فشار خون استفاده می‎ شود. این داده ها به وسیله صدا یا تصاویر کامپیوتر بازگشتی ثبت می‎شوند. هدف از این کار آموزش کنترل پاسخ های بدن برای درمان درد جلوی سر است. این پاسخ ها می‎ تواند شامل شل کردن عضلات سفت شده باشد.

درمان درد جلوی سر 3

طب سوزنی

در طب سوزنی، سوزن های بسیار ریزی در نقاط مشخصی از بدن فرو برده می‎شوند تا جریان انرژی بدن را دوباره تنظیم کنند. یک متخصص طب سوزنی با آگاهی از اعصاب و نقاط انسداد بدن قادر است با استفاده از این روش به طور مناسب، حتی حاد ترین سردردها را نیز درمان کند.

ماساژ

برای درمان موقتی دردهای خود، ماساژ شقیقه خود و همچنین گردن، پشت، سر و شانه خود را امتحان کنید. افرادی که به طور مرتب از جلسات ماساژ استفاده می‎کنند کمتر دچار حملات میگرنی خواهند شد و همچنین نسبت به دیگر افراد خواب راحت‎تری خواهند داشت.

درمان درد جلوی سر 2

کشش

حرکات کششی تسکین دهنده سردرد ماهیچه ای را درگیر می‎کنند که در درد نقش دارد. این حرکات را به ورزش هر روز خود اضافه کنید، و یا وقتی که سردرد آزاردهنده می‎ شود آن ها را به کار بگیرید. گردن خود را بالا و پایین و به سمت شانه ها حرکت دهید. شانه های خود را به سمت بالا و پایین حرکت دهید؛ و دو دست خود را روی پیشانی قرار داده و فشار دهید. این حرکات کششی را هر روز به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهید.

ایروبیک

تمرینات ایروبیک مداوم، همچون قدم زدن سریع، دوچرخه سواری، یا شنا، شدت و تعداد دفعات میگرن را کاهش می‎ دهد. با استفاده از یک برنامه ورزش های ایروبیک منظم علاوه بر سلامتی عمومی‎ بدن راه درمان درد جلوی سر را بر روی خود گشوده‎اید.

درمان درد جلوی سر

مدیتیشن

تکنیک های مدیتیشن متعددی برای تمرکز حواس و ذهن عاری از مشغله استفاده می‎شود. این تکنیک ها برای درمان درد جلوی سر هم به شدت کاربردی است. در حال حاضر اطلاعات کمی‎ راجع به اثر مدیتیشن بر میگرن وجود دارد. با این حال یکی از روش های مدیتیشن هندی قدیمی‎ بر اتصال ذهن و بدن تمرکز دارد و می‎ تواند تعداد میگرن ها و شدتشان را کاهش دهد و کیفیت کلی زندگی را بهبود بخشد.

یوگا

آیا گرفتن یک حالت خاص بدنی در تسکین سردرد شما تاثیر دارد؟ یوگا وضعیت های فیزیکی، تمرینات تنفسی و مدیتیشن را برای افزایش رهاسازی و تعادل ذهن، بدن و روح ترکیب می‎ کند. به همین طریق اثر بسیار زیادی در درمان درد جلوی سر دارد.

میلاد اعتمادیفر