آموزش ماساژ

اهمیت کانون های حساس روی زبان

چگونه از فشار دادن کانون های حساس واکنشی روی زبان استفاده کنیم

در اکثر مباحث مربوط به ماساژ درمانی بدن، دهان و زبان، به حد کافی مورد توجه قرار  نگرفته اند. به اهمیت این عضو، هنگام مطالعه  بیندیشید و استفاده از مراکز بازتابی مربوط به زبان و دهان را بیاموزید.

 اهمیت کانون های حساس روی زبان

اکثر  مردم متوجه نیستند مراکز بازتابی خیلی مهمی در دهان زبان وجود دارد. در حقیقت، زبان کانونهای واکنشی متعددی  دارد که هر قسمت از بدن را تحت پوشش قرار می‌دهد. هر فرد باید یک  میله مخصوص فشار بر روی زبان داشته باشد و هر روز از آن  استفاده تا زبان را در بهترین موقعیت نگه دارد. از این وسیله یا دسته قاشق، برای فشار در روی زبان استفاده کنید.دسته قاشق را از یک طرف به طرف دیگر بر می گردانیم و به طرف پایین فشار می‌دهیم.

آیا نقاط حساس را در محل های مختلف روی زبان احساس می‌کنید؟ با فشار دادن مراکز بازتابی روی زبان، می‌توانید بر انواع مختلف درد و ناراحتی غلبه کنید.ده  منطقه در زبان وجود دارند که از الگوی منطقه ای که در سرتاسر بدن قرار پیروی می کنند.( در تصویر زیر به این مناطق توجه کنید.)

مناطق حساس روی زبان

مراکز حساس موجود در مرکز زبان به مرکز بدن مربوط می‌شوند. بنابراین، وقتی شما مراکز واکنشی زبان را فشار دهید و تحریک کنید، نیروی حیات بخش را به کلیه غدد، اندام ها و سلول هایی که در مرکز بدن قرار دارند میفرستید و وقتی مراکز بازتابی قسمت راست زبان را فشار دهید،همه غدد، و اعضای سمت راست بدن را تحریک می کنید و وقتی مراکز بازتابی روی قسمت چپ زبان را فشار می‌دهید، به تحریک تمامی غدد و اعضای سمت چپ بدن می پردازید. زمانی که شما نقطه کاملاً حساسی را در قسمت معینی از زبان پیدا می‌کنید، نمودار منطقه ای بدن را بررسی کنید تا محل دقیق نارسایی را در بدن خود پیدا کنید.سپس این نقطه حساس را فشار دهید و تا شماره ۷ نگه دارید.

 بررسی کانون های بازتابی

اکنون، الگوی مربوط مراکز بازتابی بدن را که روی خطوط مربوط به تصویر بالا هستند، بررسی کنید و وقتی به مراکز بازتابی زبان، فشار می‌دهید، درمی‌یابید آنها هم خیلی حساس هستند. کانون هایی را که به نظر حساس تر می آیند، ماساژ دهید. به یاد داشته باشید که وقتی در قسمتی از بدنتان حساسیت وجود داشته باشد، این حساسیت، مانند زنگی است که با به صدا درآمدنش به شما پیغام میدهد.

ابزارهای ماساژ دهنده غلطک مانند، در یافتن مراکز بازتابی حساس در قسمتهای مختلف بدن بسیار مفید هستند. گروهی از اشخاص همیشه میله مخصوص فشار دهنده زبان را در کیسه ای بهداشتی با خود همراه دارند. از تحریک کانون های حساس زبان، برای توقف سریع دردهای دوران قاعدگی زنان استفاده شده است.

زنان باردار نباید مراکز بازتابی زبان را فشار بدهند. زیرا به نظر می رسد که این روش، اثر شل کنندگی بر روی دستگاه تولید مثل دارد و ممکن است باعث سقط جنین شود. چون باعث آرامش و توقف درد در قسمت های مختلف بدن می شود.

ثابت شده است تحریک مراکز حساس زبان، برای مردانی که از ناراحتی پروستات می تواند مفید باشد. در این مورد خاص شاهدی ندارم؛ اما همیشه به یاد داشته باشید که در هر جای بدن که دردی احساس شود ماساژ درمانی می‌تواند مفید باشد و هرگز مضر نیست.

همچنین، مراکز واکنشی دیگری در دهان وجود دارد که تحریک آنها باعث تسکین درد قسمت های مختلف بدن می شود. تحریک مراکز بازتابی در زیر زبان و سقف دهان، بسیاری از بیماری ها را تسکین می دهند. چنانچه داروی موثری پیدا نکردید می توانید با فشار دادن سقف دهان( با استفاده ازشست  تمیز) ظرف چند دقیقه سرفه خود را قطع کنید.

 اهمیت کشیدن زبان

گرفتن زبان به وسیله ی دستمال پاکیزه و کشیدن آن به خارج تا حد امکان فواید بسیاری دارد.( هنگامی که زبان را از دهان خارج میکنیم باید کمی آن را بالا نگه داریم تا قسمت زیر آن با دندان تماس نداشته باشد). این روش می تواند  باعث توقف سکسکه و گرفتگی صدا شود. برخی از درمانگاههای حیات بخش آموزش می‌دهند که کشیدن زبان باعث درمان حالت خفه گی در فرد می شود.

 مسواک زدن روی زبان

آیا میدانید که تمیز کردن روی زبان تا چه حد مهم است؟ قرنها است که آسیایی ها به تمیز کردن روی زبان خود می پردازند. برای اهالی روم این روش یک تمرین بوده است و هنوز در شرق، به عنوان یک روش طبیعی برای تازه کردن نفس، محافظت از دندان ها، از بین بردن باکتری ها و آلودگی ها به کار میرود.

آنها اصرار داشتند که زبان را دست کم هر شب پیش از خواب و صبح باید برس  زد. این مسئله برای آنها از مسواک زدن هم مهمتر بود. سطح زبان، زمینه ای برای رشد باکتری ها دارد. پوشش انباشته از جرم در روی زبان، یکی از عوامل اصلی بوی بد دهان است. شواهد نشان می دهد که تعداد باکتری های عفونت طی یک هفته در صورت تمیز نکردن زبان ده برابر می شود.

هم اکنون، انجمن دندانپزشکی آمریکا تمیز کردن زبان را نیز ترویج و تایید می کند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میلاد اعتمادی فر

همیشه دوست داشتم یه سایت تو زمینه سلامتی و ماساژ داشته باشم که مرجعی بشه برای ماساژورها و کسایی که دوست دارن ماساژ یاد بگیرند. که لند اسپا متولد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا