سلامتیماساژ

اهمیت ویتامین ها در کاهش حملات قلبی

چگونه ویتامین ها از بروز حملات قلبی جلوگیری می کند؟

ویتامین و تاثیر آن در حملات قلبی ،پزشکان بر این باورند که لخته شدن خون در عروق قلب،علت اصلی سکته های قلبی منجر به مرگ می باشد.امروزه شاید تعجب کنید که در سال ۱۹۰۰ لخته شدن خون در عروق قلب به عنوان یک بیماری مطرح نبود و ظاهراً در آن زمان موارد نادری از این بیماری گزارش شده است.

دکتر”دادلی وایت”نوشته است:وقتی در سال ۱۹۱۱ از کالج پزشکی فارغ التحصیل شدم،هرگز مطلبی در مورد لخته شدن خون در عروق قلب که یکی از مخاطرات اصلی زندگی در ایالات متحده و کاناداست،نشنیده بودم.

چگونه باید این مورد را توضیح دهیم؛به ویژه آنکه این بیماری،قبل از سال ۱۹۱۰ به ندرت بروز می کرد؛اما امروزه بیشتر از هر آفت دیگری باعث انهدام بشر می شود.

تاریخچه بروز سکته های قلبی و اهمیت ویتامین E

با ظهور روش های جدید آسیاب کردن آرد،برای نخستین بار مواد فاسدشدنی دانه های گندم را از آن جدا کردند و در نتیجه،افرادی که از این گندم تغذیه می کردند بهترین منبع ویتامینی خود را از دست دادند.در چرخش قرن بود که این تغییر بزرگ روی داد و در سال ۱۹۱۰ جهانی شد.روزانه برای سلامتی قلب تان از ویتامین E استفاده کنید.دکتر شوت اظهار می‌کند ویتامین E علاوه بر خواصی که دارد،یک ماده ی ضد لخته(antithrombin) عالی در جریان خون است.نه تنها ویتامینE لخته ها را حل میکند،بلکه در جریان گردش خون یک فرد سالم مانع از تشکیل لخته ها هم می شود.

سرزمین اسپا|Landspa

چگونه ویتامین ب۶ از سکته های قلبی جلوگیری می کند

بر طبق تحقیقات دانشگاه هاروارد و موسسه تکنولوژی ماساچوست،ویتامین ب۶ می تواند از سکته های قلبی جلوگیری کند.اکنون بسیاری از پزشکان معتقدند که بالا بودن میزان کلسترول،علت بیماری های قلبی و سکته نیست.متخصصان بر این باورند که عامل اصلی سکته،اسیدآمینه ای به نام هموسیسته ئین است و ویتامین ب۶ ماده مضر را از بدن خارج می کند.دکتر اسقه فان ریموند که از دانشمندان موسسه ماساچوست است، پس از دو سال تحقیق به این نتیجه رسیده است:اسید آمینه ای که باعث لخته شدن خون می‌شود ماده ای به نام هموسیستئین است که در اثر رژیم های پروتئین دار در بدن تولید می شود و عامل اصلی سفت شدن شریانها است که می تواند باعث حمله قلبی شود.

نیروی ویتامین

دکتر گوروبرگ و دکتر ریموند متخصصان و پژوهشگران رشته عصب شناسی، معتقدندکه باید ویتامین ب۶ کافی را از طریق مصرف مکمل های ب۶(ب کمپلکس)یا خوردن بیشتر میوه ها،سبزیجات،غلات و مغز های روغنی مثل بادام،فندق و گردو به بدن رساند.

همزمان باید مصرف گوشت،انواع تخم مرغ و محصولات لبنی را کاهش داد.وقتی این غذاهای پر پروتئین به مرحله هضم و گوارش می‌رسند،اسید آمینه هوموسیستئین در خون تولید می شود.دکتر ریموند می گویند که این اسید آمینه،از طریق افزایش رشد سلول‌هایی که در طول دیواره داخلی شریان ها وجود دارند،می تواند باعث سختی و تنگ شدن عروق شود.

مطالعات نشان داده است که در بیماران قلبی،کاهش ویتامین ب۶ بیشتر است و در خون آنها اسید هوموسیستئین دیده می شود.پزشکان معتقدند که روزانه ۲۵ تا ۵۰ میلی گرم ب۶،مکمل غذایی خوبی است.

سرزمین اسپا|Landspa

با مصرف یک ویتامین از بروز حملات قلبی و مغزی جلوگیری کنید

در میان پزشکان این باور وجود دارد که ویتامین c می‌تواند مانع بروز سکته های قلبی و مغزی شود.

مطالعاتی که در دانشکده پزشکی کارولینای جنوبی و دانشکده پزشکی ایالت لوئیزیانا انجام گرفته است نشان می‌دهد که حرکت پلاکت های خون را برای چسبیدن به یکدیگر و تشکیل لخته کاهش می دهد.

دکتر کی سرجی و همکارانش در کارولینای جنوبی،طی مطالعه ای به ۸ داوطلب سالم،روزانه ۲ گرم به مدت ۷ روز دادند.از افراد،قبل و بعد از این آزمایش خون گرفتند.در مقایسه به عمل آمده متوجه شدند که غلظت خون(تجمع پلاکت)بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته بود.ویتامین ث باعث رقیق شدن خون شده و جلوی تشکیل لخته را تا بیش از ۵۰ درصد می گیرد.

سرزمین اسپا|Landspa

اعجاز یک ویتامین دیگر

مطالعاتی که در روسیه انجام گرفته نشان می‌دهد که ویتامین ب۱۵ ضربان قلب را در بیماران قلبی بهبود می‌بخشد.دکتر ریچارد پس واتر معتقد است: آنها همچنین نشان داده اند که ویتامین ب۱۵ می تواند به ترمیم محل زخم سرعت ببخشد و عوارض جانبی داروهای قلبی را در هنگام مصرف کاهش دهد.

اکثر مطالعاتی که به تازگی انجام گرفته نشان می‌دهند که ویتامین ب۱۵ روی چرخه چربی‌ها در کبد هم موثر است.

این ویتامین، سطوح خونی کلسترول و چربی های دیگر و بعضی از هورمون های خاص را به حد عادی باز می‌گرداند.اثر تنظیم کنندگی این ویتامین جالب است؛زیرا در صورتی که میزان مواد موجود در خون بیش از حد پایین باشد،آنها را افزایش می دهد و برعکس.

ب ۱۵ همچنین اثرات معکوسی روی روند پیر شدن دارد‌سلول ها را با ذخیره کردن مقدار چشمگیری از اکسیژن،زنده و سالم نگه میدارد.میزان توصیه شده ویتامین ب ۱۵ روزانه ۱۵۰ میلی گرم است.

البته،سایر مواد نیز از قبیل ترکیبات دیگر ویتامین ب و پتاسیم،برای سلامت قلب سودمندند.

سرزمین اسپا|Landspa

میلاد اعتمادیفر

دیدگاهتان را بنویسید