تغذیهسلامت

ادویه ها خواص ضد پیری دارند ؟؟

ادویه ها خواص ضد پیری دارند ؟؟

در بین ادویه های ضد پیری اکلیل کوهی، آویشن، زعفران و مریم وحشی یا مریم گلی از ادویه های بسیار مقوی و مفید برای بدن هستند .بر اساس تحقیقات دکتر جیمز دوک متخصص معروف گیاه شناسی وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا اصولاً ادویه دارای صدها عنصر و ماده شیمیایی مفید برای بدن است و به همین جهت هم در سال‌های اخیر که خواص بسیاری از گیاهان کاملا بررسی و کشف شده است بسیاری از مراکز تحقیقاتی مردم را به نوشیدن دم‌کرده انواع گیاهان مفید دعوت می کنند.

البته در بعضی از ادویه های ضد پیری نیز از عوامل سمی وجود دارد که ما نامی از آنها نمی بریم و فقط ادویه های ضد پیری را که به خوبی شناسایی شده و فوایدشان روشن است برای شما شرح می دهیم.

دکتر جیمز دوک با فعالیت و کوشش فراوان توانسته است صدها نوع مواد دارویی از گیاهان استخراج کند به عقیده او اکلیل کوهی، آویشن، زنجبیل، زعفران و مریم وحشی نه تنها گیاهان معطر هستند بلکه آنها در خود موادی دارند که به ادامه سلامتی کمک کرده و به جوانی ما تداوم می‌بخشند.

محققان نشان دادند که در اکلیل کوهی بیش از ۱۲ نوع مواد آنتی اکسیدانت وجود دارد که همان طوری ادویه های ضد پیری که در مطالب گذشته گفته شده از عوامل موثر در جلوگیری از پیری هستند.

اکلیل کوهی

در بین ادویه های ضد پیری اکلیل کوهی باعث نیرومند شدن هوش و حافظه می شود. برای تقویت جنسی اثر بسیار چشمگیری دارد به هضم غذا کمک کرده و به حجم ادرار می افزاید.

ادویه های ضد پیری و اکلیل کوهی باعث تسکین اعصاب و ایجاد آرامش و راحتی می‌شود وقتی انسان احساس می‌کند که خیلی خسته است با استفاده از اکلیل کوهی می تواند خستگی خود را مرتفع کرده و مجددا آماده کار شود. افزودن اکلیل کوهی به غذاها باعث شادابی خوشحالی خوش فکری و فعالیت چشمگیر انسان می شود

ادویه های ضد پیری

آویشن

دارای بسیاری از خواص اکلیل کوهی است در کوه های ایران بخصوص در اطراف پلور در ضلع غربی جاده تهران- آمل روبروی پمپ بنزین پلور و بالاخره در کوه های ولنجک به فراوانی یافت می شود.

روی کوه با برگهای سبز کوچک و کلفت خودنمایی می‌کند .آویشن هضم غذا را آسان می‌کند و به انسان شادی و نشاط می‌دهد ادرار را زیاد کرده باعث افزایش هوش و حافظه می شود و به انسان نیرو و انرژی می دهد قوه باه را افزایش می دهد و انسان با خوردن آن قدرت و نیروی زیادی در خود حس می کند.

برای آنکه بتوانید به خوبی از آویشن استفاده کنید برگهای آویشن را پس از کندن در سایه خشک کنید که سبزی آن به زردی مایل نشود.

 

مقاله پییشنهادی : بتا کاروتن چیست؟؟

 

قبلا باید آویشن و ادویه های ضد پیری را پاک کنید که با علفهای کوهی مخلوط نشده باشد. پس از خشک شدن برگ ها آنها را در یک آسیاب برقی ریخته و خوب بسابید و هر وقت می‌خواهید دوغ ماست و یا آب دوغ خیار بخورید مقداری از آن را روی ماست و دوغ بریزید.

در خارج از ایران آن را روی پیتزا هم ریخته و مصرف می کنند و به هر حال آویشن را می‌توان در تمام مواردی که انسان نعنا خشک برای غذاها مصرف می‌کند مصرف نماید.

اکلیل کوهی و آویشن به سرعت ریشه های آزاد را خنثی کرده و جلوی بیمار شدن ما را گرفته و طولانی شدن دوره جوانی کمک می کنند.

 

آویشن

زنجبیل

زنجبیل دارای دو عامل آنتی اکسیدانت است که در چربی ها حل می شود و باعث تقویت و سفتی نسوج چربی بدن ما در برابر عوامل اکسید کننده پیر کننده سریع و سایر عوارض ریشه‌های آزاد می گردد.

از سوی دیگر ادویه های ضد پیری و زنجبیل باعث هضم پروتئین های خورده شده می‌شود و از لخته شدن خون جلوگیری میکند بر اساس تحقیقات دانشمندان ژاپنی زنجبیل مستقیماً روی قلب اثر کرده و از تند زدن آن جلوگیری می نماید و بر عکس بر قدرت عضلات قلب می افزاید.

یعنی قلب به استراحت و قدرت بیشتری دست می‌یابد و نقش آن در اینجا خیلی شبیه به دیژیتالین است که یک ماده نیرو دهنده به عضلات قلب است.

زنجبیل

مریم کوهی

دارای مقادیر زیادی مواد آنتی اکسیدانت است حتی دکتر دوک توانسته است در مریم کوهی یک آنتی بیوتیک کشف کند که قادر است میکروب استافیلوکوک را از بین ببرد.

از این گیاه معطر و ادویه های ضد پیری از سال ها پیش برای بند آوردن خونریزی لثه ها استفاده می شده و در درمان گلو درد و ورم لوزه ها نیز بسیار موثر است این گیاه خوشبو باعث نیرومندی مغز و خوب فکر کردن می‌شود.

مریم-گلی-

 

زعفران

به تازگی دریافتند که زعفران یک ماده ضد اکسیدانت قوی می باشد و دارای ماده بسیار موثری به نام کروستین می‌باشد که یکی از ترکیب های نزدیک بتاکاروتن است و همان طوری که گفته شد یکی از مواد بسیار نیرومند ضد پیری است

البته کروستین و ادویه های ضد پیری کار بتاکاروتن را تقویت نمی‌کند بلکه اثر آن را روی بدن تکمیل می نماید بنابراین بهتر از شما به تمام غذاهایی که می توانید زعفران اضافه کنید.

مقاله پییشنهادی : خواص ماست برای سلامتی

 

زعفران نه تنها غذای شما را خوش رنگ می‌کند بلکه خواص فراوانی نیز به آن اضافه می نماید و غذای شما را به یک خوراک ضد پیری دست اول تبدیل می نماید.

در کشورهای عربی دم کرده زعفران و هل را شبیه دم کرده چای مصرف می کنند و عقیده دارند که این دم کرده به افزایش قوای جنسی کمک بسیار فراوانی می کند در عربستان سعودی این نوشیدنی یک تناقض با ارزش برای خانواده های ثروتمند به شمار می رود.

4.2/5 - (4 امتیاز)

فائزه عسگری

داشتن یک برنامه غذایی و رژیم سالم می تونه کیفیت زندگیت رو به شدت بالا بره. من برای همین اینجام تا کمکت کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا